۵ راهِ سلامت روانی در دوران کرونا

۵ راهِ سلامت روانی در دوران کرونا

یادگیری مهارتی تازه بهترین راه برای بهبود تندرستی است: این کار باعث تقویت اعتماد‌به‌نفس و خودباوری می‌شود و کمک می‌کند که برای خود هدفی داشته باشید. این کار باعث می‌شود با افراد دیگری که علائق مشترکی با شما دارند ارتباط بگیرید.

کد خبر : ۸۸۶۸۷
بازدید : ۹۶۷۹
۵ راهِ سلامت روانی در دوران کرونا
با آمدن ویروس کرونا تغییرات زیادی در شیوه زندگی ما به وجود آمد و با قوانین و باید و نباید‌های تازه‌ای رو‌به‌رو شدیم. بعضی از خبر‌هایی که می‌شنویم ممکن است گیج‌کننده یا ترسناک باشد و طبیعی است که احساس نگرانی کنیم. مهم این است که از احساسات خود آگاه باشیم و مراقب سلامت روانی وتندرستی خود باشیم.

۱. با دیگران ارتباط برقرار کنید و درباره احساسات خود با آن‌ها حرف بزنید
کاملاً طبیعی است که از هر چیزی که در مورد ویروس کرونا و قرنطینه می‌شنوید بترسید و نگران شوید. اما نگذارید نگرانی‌ها در دل‌تان جمع شود. مهم این است که با فرد بزرگسال مورد اعتماد، درباره احساسات خود حرف بزنید.

۵ راهِ سلامت روانی در دوران کرونا
اگر نمی‌توانید دیگران را ملاقات کنید خوب است راه‌های دیگری برای ارتباط و تماس با فامیل و دوستان پیدا کنید. اگر نگران این هستید که چطور می‌توانید با دوستان خود که دیگر آن‌ها را نمی‌بینید و اقوام سالمند و اعضای دیگر فامیل ارتباط داشته باشید، دنبال راه‌های دیگری بگردید که بتوانید با آن‌ها در تماس باشید و به آن‌ها کمک کنید.

هر چند شاید نه همه، اما بیشتر ما از تماس‌های تصویری استفاده می‌کنیم، پس اگر می‌خواهید با آن‌ها در تماس باشید می‌توانید از این راه استفاده کنید!
۵ راهِ سلامت روانی در دوران کرونا

۲. فعالیت کنید
تندرستی و فعالیت جسمی فقط برای تناسب و سلامت جسمی اهمیت ندارد. کارشناسان می‌گویند فعالیت بدنی باعث تقویت اعتماد‌به‌نفس و در نتیجه سلامت روانی ما می‌شود. فعالیت بدنی باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در مغز می‌شود که نگرش خوش‌بینانه‌تر و مثبتی در ما ایجاد می‌کند.

خیلی از سالن‌های ورزشی در کشور‌های مختلف تعطیل هستند. مهم این است که به هر حال به طریقی ورزش کنید و از هوای آزاد استفاده کنید، حتی اگر کار‌های ساده‌ای مثل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری باشد.

۳. تلاش کنید "ذهن‌آگاه" باشید و نگران هر آنچه خارج از اختیار شماست، نباشید
تلاش کنید تا نگران هر آنچه خارج از اختیار شماست نباشید و در محدوده اختیار خود بهترین را انجام دهید. به جای نگرانی در مورد گذشته و آینده بر لحظه‌ٔ حال تمرکز کنید تا سلامت روانی بیشتری داشته باشید. این آگاهی شامل افکار و احساسات و بدن و جهان پیرامون شماست.

این نگرش به طور مثبتی احساس شما را به زندگی و برخورد شما را با مسائل و مشکلات دگرگون می‌کند.
۵ راهِ سلامت روانی در دوران کرونا
۴. کاری کنید که از آن لذت می‌برید
مهم این است که کاری کنید که از آن لذت می‌برید. ممکن است خواندن کتاب، بازی‌های فکری یا هر نوع هنر و مهارت باشد. آیا تا به‌حال تلاش کردید که زبان تازه یا آشپزی یاد بگیرید یا فکر کردید که چطور عکس‌های خوبی بگیرید؟

پژوهشگران می‌گویند یادگیری مهارتی تازه بهترین راه برای بهبود تندرستی است: این کار باعث تقویت اعتماد‌به‌نفس و خودباوری می‌شود و کمک می‌کند که برای خود هدفی داشته باشید. این کار باعث می‌شود با افراد دیگری که علائق مشترکی با شما دارند ارتباط بگیرید.

ممکن است فکر کنید گرفتار درس و مدرسه هستید، اما به سرگرمی‌های جدید و یادگیری مهارت‌های تازه‌ای فکر کنید که حتی با پایان دوران محدودیت‌های کرونا هم آن‌ها را ادامه دهید.
۵ راهِ سلامت روانی در دوران کرونا
۵. مهربان باشید
بهترین راه برای اینکه احساس خوبی در مورد خودتان داشته باشید، مهربانی کردن با دیگران است. مهربانی ممکن است کار‌های کوچکی باشد که نسبت به دیگران می‌کنید یا شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه. وقتی در شرایط کنونی زندگی می‌کنیم و ملاقات با دیگران ممکن نیست، یادتان باشد که چقدر اهمیت دارد وقتی کسی کاری برای شما انجام می‌دهد از او "سپاسگزاری" کنید.

یا از دوستان و فامیل و همکاران خود احوال‌پرسی کنید و به پاسخی که می‌دهند گوش دهید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید