کشتن" ۲۷ میمون" با دارو در مرکز تحقیقاتی ناسا

کشتن" ۲۷ میمون" با دارو در مرکز تحقیقاتی ناسا

ناسا می‌گوید: «این میمون‌ها به شرکت لایف سورس بیومدیکال تعلق داشتند که یک شرکت اجاره اعتباری در مرکز تحقیقاتی «ایمز ناسا» است. میمون‌ها به ناسا تعلق نداشتند و هرگز بخشی از برنامه تحقیقاتی ناسا نبوده‌اند.»

کد خبر : ۸۸۶۹۱
بازدید : ۶۵۹۷۹
کشتن
یک گروه حامی حقوق حیوانات زندگی این میمون‌ها را سوگنامه و تراژدی نامید

گزارش جدیدی که در گاردین منتشر شده می‌گوید سال گذشته بیست و هفت میمون نگهداری‌شده در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در سیلیکون‌ولی کالیفرنیا، در یک روز کشته شده‌اند. اسنادی به دست این روزنامه رسیده که فاش می‌کند، همه میمون‌هایی که در این مرکز نگهداری می‌شدند در تاریخ دوم فوریه با دادن دارو از بین رفتند.
براساس این گزارش که از اسناد منتشرشده تحت قانون آزادی اطلاعات نقل قول می‌کند، این میمون‌ها در حال پیر شدن بودند و ۲۱ میمون از بین میمون‌ها نیز به بیماری پارکینسون دچار شدند. این حیوانات از سوی یک شرکت اجاره‌ای به نام لایف سورس بیومدیکال (LifeSource BioMedical) که یک شرکت مستقل تحقیقات دارویی است در این محل مستقر شده بودند.
ناسا می‌گوید: «این میمون‌ها به شرکت لایف سورس بیومدیکال تعلق داشتند که یک شرکت اجاره اعتباری در مرکز تحقیقاتی «ایمز ناسا» است. میمون‌ها به ناسا تعلق نداشتند و هرگز بخشی از برنامه تحقیقاتی ناسا نبوده‌اند.»

استفانی سولیس مدیراجرایی لایف سورس بیومدیکال می‌گوید: «ما با پذیرفتن حیوانات موافقت کردیم تا به عنوان یک پناهگاه کار کنیم و همه هزینه‌های نگهداری را تقبل کنیم. تا زمانی که سن بالا و از دست رفتن سلامتی آن‌ها باعث شود که تصمیم انسانی مبنی بر اتانازی اتخاذ شود، تصمیمی که برای جلوگیری از کیفیت پایین زندگی لازم است.»

حامیان حقوق حیوانات و دیگران، تصمیم مبنی بر کشتن این حیوانات را به جای آن که به یک پناهگاه انتقال داده شوند، محکوم کرده‌اند.
مایک رایان سخنگوی گروه «برای حیوانات متحد شوید»، گروهی که حکم آزادی اسناد و اطلاعات در پرونده مرگ میمون‌ها را در مرکز تحقیقاتی ایمز ناسا به دست آورده است، زندگی این میمون‌ها را سوگنامه و تراژدی و نوش‌دارویی دیرهنگام نامیده است.

«ناسا نقاط قوت بسیاری دارد. اما وقتی که بحث حقوق حیوانات می‌شود انگار همه چیز کنار گذاشته می‌شود.» جان گلاک یک متخصص اخلاق و حقوق حیوانات در دانشگاه نیومکزیکو به این روزنامه می‌گوید: «این میمون‌ها دچار محروم‌سازی‌های رفتاری و سرخوردگی‌های ناشی از زندگی آزمایشگاهی بوده‌اند.»
گلوک با یأس و ناامیدی می‌گوید: «این میمون‌ها ظاهرا آن قدر ارزش نداشتند که حتی شانس زندگی در پناهگاه را داشته باشند.» او می‌افزاید: «حتی تلاشی هم برای این کار نشد و به جای نشان دادن رفتار اخلاقی، دور ریختن و حذف آن‌ها انجام شد. شرم بر کسانی که مسؤولیت این کار را بر عهده داشتند.»

کاتلین رایس، یکی از نمایندگان دموکرات که تلاش می‌کند محققان، سیاست‌های رفتار انسانی را با حیوانات بازنشسته لحاظ کنند، به این روزنامه می‌گوید که او برای جیم برایدنستاین، مدیر ناسا نوشته است و از او برای این مرگ‌ها توضیح خواسته است.
رایس به گاردین می‌گوید: «من منتظر توضیحی از جناب مدیر برایدنستاین در این زمینه هستم که چرا این حیوانات به جای آن که زندگی خود را در یک پناهگاه ادامه دهند، به اجبار در پناهگاه تلف و اتانازی (هومرگی) شدند.»

موسسات تحقیقاتی در سال‌های اخیر بیشتر به این روش روی آورده‌اند که حیوانات استفاده شده را در آزمایش‌های حیوانی به پناهگاه‌ها انتقال می‌دهند به جای آن که آین حیوانات را از بین ببرند. اگرچه هزاران میمون همچنان برای آزمایش‌ها استفاده می‌شود و رکورد آن نیز باز می‌گردد به سال ۲۰۱۷ که در آن ۷۴۴۹۸ میمون در آزمایش‌ها مورد استفاده قرار گرفتند، رکوردی در استفاده سالانه از میمون‌ها.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید