ابتلای پرستار به کرونا یک هفته بعد ازتزریق واکس

ابتلای پرستار به کرونا یک هفته بعد ازتزریق واکس

ما براساس نتایج بالینی آزمایش‌های واکسن می‌دانیم که پس از تزریق، ده تا چهارده روز طول می‌کشد تا بدن پادتن لازم را در مقابل ویروس تولید کند.

کد خبر : ۸۹۰۴۸
بازدید : ۹۸۴۹
ابتلای پرستار به کرونا یک هفته بعد ازتزریق واکس
یک پرستار بیمارستان در کالیفرنیا تنها یک هفته پس از تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر به کووید-۱۹ مبتلا شد. شبکه تلویزیونی «تِن‌نیوز» سن‌دیگو گزارش داد که یک پرستار ۴۵ساله در این شهر یک هفته پس از دریافت واکسن فایزر بیمار شده است. او در شب کریسمس دچار عوارض کووید-۱۹ شد و نتیجه آزمایش کرونای او درروز بعد، مثبت اعلام شد.

این پرستار در دو مرکز درمانی کار می‌کرده است. دکتر کریستیان رامِرز، کارشناس بیماری‌های عفونی در مرکز درمان خانواده درشهر سن‌دیگو، به شبکه تلویزیونی تن‌نیوز گفت که عوارض این پرستار نامنتظره نیست. او گفت: «این (پدیده) ابدا نامنتظره نیست. اگر به آمار توجه کنید، می‌بیند که چنین اتفاقی در مورد اشخاصی که در معرض ویروس قرار دارند، رخ می‌دهد.»

دکتر رامرز همچنین افزود که بعید نیست این پرستار یک هفته پیش از تلقیح واکسن به ویروس آلوده شده باشد، زیرا عوارض کووید-۱۹ می‌تواند تا ۱۴ روز پس از آلودگی بروز کند.

دکتر رامرز افزود: «ما براساس نتایج بالینی آزمایش‌های واکسن می‌دانیم که پس از تزریق، ده تا چهارده روز طول می‌کشد تا بدن پادتن لازم را در مقابل ویروس تولید کند.» او گفت، گزارش‌های دیگری نیز در مورد ابتلای کارکنان بخش‌های درمانی پس از دریافت واکسن دریافت شده است.

دکتر رامرز افزود که نخستین دُز واکسن حدود «۵۰ درصد»، و دومین دُز آن حدود «۹۵ درصد» ایمنی ایجاد می‌کند. او افزود که وضعیت پرستار مذکور یادآوری مناسبی است تا بدانیم که تا ریشه‌کن شدن ویروس راه درازی باقی است و مردم باید همچنان به مراقبت‌های خود ادامه دهند.

دکتر رامرز گفت: «شنیده‌اید که کارکنان مراکز درمانی نسبت به این که (واکسن) آغاز پایان (همه‌گیری) است بسیار خوشبین‌اند، اما روند تلقیح واکسن تا هفته‌ها و ماه‌ها به‌کُندی پیش خواهد رفت.» پرستاری که پس از تلقیح واکسن دچار کووید-۱۹ شده است، به تن‌نیوز گفت از هنگام تشخیص بیماری حالش بهتر شده است، هرچند هنوز به‌شدت احساس خستگی می‌کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید