ترکیب واکسن‌های کرونا توصیه نمی‌شود

ترکیب واکسن‌های کرونا توصیه نمی‌شود

ما ترکیب واکسن‌های کووید-۱۹ را پیشنهاد نمی‌کنیم، اگر دوز اولی که دریافت کرده‌اید واکسن فایزر است نباید برای دوز دوم واکسن آسترازنکا تزریق کنید یا بلعکس.

کد خبر : ۸۹۰۹۲
بازدید : ۹۶۴۴
ترکیب واکسن‌های کرونا توصیه نمی‌شود
سازمان بهداشت عمومی انگلستان (پی‌اچ‌ای) می‌گوید که ترکیب دو واکسن مختلف کووید-۱۹ موجود را توصیه نمی‌کند. به دنبال توزیع واکسن فایزر/ بیون‌تک در ماه دسامبر حالا قرار است که واکسن آکسفورد/آسترازنکا از هفته آینده در بریتانیا توزیع شود. هر دوی این واکسن‌ها در دو دوز تزریق می‌شوند.

هشدار سازمان بهداشت عمومی انگلستان به این دلیل اعلام شده است که دولت بریتانیا به کارمندان مراقبت در سرویس سلامت همگانی در تاریخ ۳۱ دسامبر دستورالعملی ابلاغ کرد که می‌گوید اگر فردی برای تزریق دوز دوم هر کدام از این واکسن‌ها مراجعه کرد، در صورت موجود نبودن همان نوع مشابه واکسن، استفاده از نوع دیگر واکسن در دوز دوم «منطقی» است.

دولت در این دستورالعمل افزود: «این گزینه در صورتی پیشنهاد می‌شود که فرد مورد نظر در معرض خطر بالا و فوری قرار دارد یا اینکه احتمال حضور مجدد وی بعید است.»

زمانی‌که سوال‌هایی پیرامون دستورالعمل دولت و نتایج ترکیب واکسن‌ها به وجود آمد، دکتر «مری رمزی» رئیس واکسیناسون بهداشت و سلامت عمومی انگلستان با قاطعیت پاسخ داد. وی گفت: «ما ترکیب واکسن‌های کووید-۱۹ را پیشنهاد نمی‌کنیم، اگر دوز اولی که دریافت کرده‌اید واکسن فایزر است نباید برای دوز دوم واکسن آسترازنکا تزریق کنید یا بلعکس.

ممکن است تنها در مواردی بسیار نادر که همان واکسن در دسترس نیست یا اینکه مشخص نشده بیمار چه واکسنی (دوز اول) دریافت کرده، چنین اقدامی انجام شود. تمام تلاش‌ها باید در راستای تزریق واکسن مشابه به افراد صورت گیرد، اما زمانی‌که این امکان وجود ندارد، بهتر است دوز دوم را از واکسن دیگر تزریق کنیم تا اینکه اصلا واکسن تزریق نکنیم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید