فرار از شوهر شکنجه‌گر با نوشیدن اسید

فرار از شوهر شکنجه‌گر با نوشیدن اسید

براساس گزارش‌ها، قربانی نه تنها مورد بدرفتاری شوهرش قرار گرفته بلکه همسر دیگر شوهرش نیز او را آزار و اذیت کرده تا سرانجام به خودکشی اقدام کرده‌است.

کد خبر : ۸۹۱۳۸
بازدید : ۱۰۴۱۵
فرار از شوهر شکنجه‌گر با نوشیدن اسید
این خانم ۱۸ سال سن دارد و شش سال پیش در ۱۲ سالگی به عقد مردی درآمد که حالا ریش‌هایش سفید شده‌است. او که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار روزنامه هشت صبح گفته است که شوهرش او را مرتب مورد آزار و اذیت قرار می‌داد و راه دیگری برایش نگذاشته‌است، جز نوشیدن اسید.

این قربانی پس از نوشیدن اسید بیهوش شد و پدرش وی را از شهرستان کهمرد به بیمارستان مرکزی بامیان انتقال داد. پدرش در بیمارستان به خبرنگاران گفت که دامادش شکنجه‌گر بوده و بار‌ها مرتکب خشونت خانگی شده‌است. او توضیح داد که سن شوهر دخترش بیشتر از خود این مرد است.

اکنون خواست این زن افغان فقط طلاق و جدایی از همسرش است. براساس گزارش‌ها، قربانی نه تنها مورد بدرفتاری شوهرش قرار گرفته بلکه همسر دیگر شوهرش نیز او را آزار و اذیت کرده تا سرانجام به خودکشی اقدام کرده‌است. فعالان حقوق زن می‌گویند این قربانی در خانه شوهرش به نحوی «زندانی» بوده‌است.

شرایط و چگونگی این ازدواج تاکنون روشن نشده‌است. اما بسیاری از ازدواج‌هایی که در آغاز با خوشی در افغانستان شروع می‌شود، سرانجام به خشونت خانگی می‌انجامد. گزارش‌های تاییدنشده‌ای وجود دارد که پدر دختر او را در بدل زن برای خودش به این مرد عقد کرده‌است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گزارش می‌دهد که در ده ماه اول سال ۲۰۲۰ حدود چهار هزار مورد خشونت علیه زنان در این کشور ثبت شده‌است. اما برخلاف سال‌های دیگر قربانیان به دلیل قرنطینه خانگی نتوانستند بدرفتاری با خود را گزارش کنند.

براساس گزارش این نهاد، شدت خشونت خانگی علیه زنان نیز افزایش یافته است و ۳۵ درصد تمام خشونت‌ها را خشونت‌های فیزیکی مانند قتل، کتک، مجروح کردن و کار اجباری تشکیل می‌دهند. ازدواج کودکان زیر سن نیز در این کشور خیلی رایج است هرچند آمار دقیقی از آن ثبت نشده‌است.

سن قانونی ازدواج برای دختران در افغانستان ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال تعیین شده‌است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید