توییتر حساب دونالد ترامپ را برای همیشه بست

توییتر حساب دونالد ترامپ را برای همیشه بست

ترامپ با ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر یکی از پربیننده‌ترین کاربران توییتر بود و بسیاری از مردم جهان حساب کاربری او را به عنوان نخستین مرجع اخبار قدرتمندترین رهبر جهان می‌شناختند.

کد خبر : ۸۹۲۱۷
بازدید : ۱۰۰۴۹
توییتر حساب دونالد ترامپ را برای همیشه بست
یورش به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه «شورش علیه حکومت» ارزیابی شده و ترامپ به عنوان هدایتگر اصلی آن مورد انتقاد قرار گرفته استشبکه اجتماعی توییتر از مسدود شدن کامل و دایمی حساب دونالد ترامپ خبر داده است.

بخش ایمنی توییتر علت این تصمیم را پیشگیری از احتمال «تشویش و ترغیب به خشونت بیشتر» عنوان کرده است. ترامپ بیش از ۸۸ میلیون فالور در توییتر داشت و از آن به عنوان تربیون اصلی برای انتشار اظهارات و حتی تصمیم‌های مهم خود در کاخ‌سفید استفاده می‌کرد.

فیسبوک هم روز گذشته اعلام کرده بود که دست کم تا پایان مراسم تحلیف و انتقال قدرت به جو بایدن، حساب کاربری ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام را تعلیق کرده است.یوتیوب و چند شبکه اجتماعی بزرگ دیگر هم از تصمیمات مشابه خبر داده‌اند.

توییتر و فیسبوک از چند ماه پیش و در آستانه اوج‌گیری کارزار‌های انتخاباتی با نصب برچسب‌های هشدار و حتی حذف پست‌های آقای ترامپ تلاش کرده بودند از انتشار ادعا‌های بدون پشتوانه او درباره انتخابات جلوگیری کنند.

توییتر حساب دونالد ترامپ را برای همیشه بست
توییتر شبکه اجتماعی مورد علاقه ترامپ بود. او آنجا یش از ۸۸ میلیون فالور داشت

ترامپ دو میلیارد دلار برای توییتر سودآوری داشت
دقایقی بعد از اعلام خبر اخراج دونالد ترامپ از توییتر، رسانه‌ها این خبر را به تیتر اول خود بدل کردند و به ارزیابی آن پرداختند. یکی از کاربران در توییتر لینکی از گزارش ماه اوت سال ۲۰۱۷ مجله فورچون Fortune منتشر کرده که در آن اهمیت اقتصادی حضور دونالد ترامپ در توییتر برای این شرکت حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

ترامپ با ۸۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر یکی از پربیننده‌ترین کاربران توییتر بود و بسیاری از مردم جهان حساب کاربری او را به عنوان نخستین مرجع اخبار قدرتمندترین رهبر جهان می‌شناختند.

اگر چه فشار‌ها برای کنترل محتوای توییت‌های ترامپ در دو سال اخیر بسیار افزایش یافته بود، اما تصور این که روزی شبکه‌های اجتماعی صاحب اختیار «خاموش و روشن‌کردن میکروفون» رئیس‌جمهوری آمریکا شوند هم برای بسیاری ترسناک به نظر می‌رسید.

دان جونیور، پسر ارشد ترامپ هم در واکنش به تصمیم در توییتر آن را «پایانی بر آزادی بیان» در آمریکا ارزیابی کرد.

با این حال منتقدان ترامپ او را به ترویج نظریه‌های توطئه، نفاق‌افکنی از طریق انتشار اخبار جعلی و سوء استفاده از نهاد ریاست جمهوری برای مطامع شخصی متهم می‌کنند و معتقدند انتشار گسترده اظهارات او در شبکه‌های اجتماعی که ممیزی سردبیری و راستی آزمایی نظیر رسانه‌ها ندارند، مصداق آزادی بیان نیست.

گوگل پارلر را مسدود کرد
در تحول مهمی دیگر، رسانه‌های آمریکایی از تصمیم گوگل، غول دنیای مجازی، برای مسدود کردن شبکه اجتماعی پارلر خبر داده است.

پارلر یک اپلیکیشن و شبکه اجتماعی نسبتا زیرزمینی است که در چند ماه گذشته به پاتوق راست‌گرایان افراطی و کسانی که به برتری نژادسفید باور دارند بدل شده بود. پارلر رسالت خود را ایجاد پلتفرمی برای «آزادی بیان» عنوان می‌کند.

به گزارش نشریه اکسیوس، گوگل دلیل این تصمیم را مشخص نبودن سیاست‌گذاری پارلر در زمینه محتویات منتشر شده در آن عنوان کرده است و گفته تا زمان شفاف نشدن این مرامنامه اجازه دانلود شدن اپلیکیشن پارلر بروی پلتفرم‌های گوگل را نخواهد داد.
توییتر حساب دونالد ترامپ را برای همیشه بست

روز جمعه و همزمان با مسدود شدن حساب کاربری دونالد ترامپ بروی توییتر، بسیاری از احتمال پیوستن او به پارلر خبر دادند. همزمان حساب توییتری رئیس جمهوری آمریکا به نقل از دونالد ترامپ توییت کرده که او در واکنش به بسته شدن حسابش در توییتر گفته: «شاید زمان آن رسیده که تریبون و پلتفرم خودمان را تاسیس کنیم.»

با گذشت دو روز از یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره و اخلال در جلسه نمایندگان برای تایید و ثبت نهایی نتایج انتخابات، واکنش‌ها و اقدامات قانونی مرتبط به آن رو به افزایش است:

روز جمعه، هشتم ژانویه، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، از آماده شدن طرح استیضاح ترامپ و بردن آن به صحن علنی در روز دوشنبه، ۱۱ ژانویه، خبر داد.

پلیس از بازداشت چهره‌های شناخته شده یورش به کنگره از جمله مرد شاخ به سر و پوستین‌پوش و مردی که روی صندلی نانسی پلوسی لم داده بود، خبر داده است.

اف‌بی‌آی برای شناسایی فردی که گفته شده قصد بمب‌گذاری در دفاتر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات را داشته جایزه ۵۰ هزار دلاری تعیین کرده است.

دونالد ترامپ گفته به مراسم ادای سوگند جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه نخواهد رفت. تصمیمی که جو بایدن از آن استقبال کرده.

در مقابل باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون تاکید کرده‌اند که حتمن در مراسم تحلیف جو بایدن حضور خواهند بافت. به احتمال زیاد جیمی کارتر هم در صورت مساعد بودن شرایط جسمی به این مراسم برود.

لیزا میرکوسکی، سناتور جمهوری‌خواه آلاسکاُ خواستار استعفای دونالد ترامپ شده و گفت زمان آن رسیده که ترامپ کاخ سفید را ترک کند.

اف‌بی‌آی می‌گوید بسیاری از مهاجمان به کنگره را بازداشت کرده و به دنبال بسیاری دیگر است.
توییتر حساب دونالد ترامپ را برای همیشه بست
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید