لوازم برقی پرکاربرد و ضروری برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی را بشناسید

لوازم برقی پرکاربرد و ضروری برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی را بشناسید

آشپزخانه قلب خانه شماست و یخچال، خود قلب آشپزخانه است. برای خرید یک یخچال خوب که ضروری‌ترین لوازم برقی آشپزخانه به شمار می‌رود، علاوه بر قیمت، به ابعاد آشپزخانه و تناسب یخچال با آن هم باید فکر کنید، زیرا این وسیله فضای زیادی از شما می‌گیرد. همچنین قابلیت‌های چون ظرفیت، توان موتور، توان یخ‌زدایی و میزان صدای آن را هم مدنظر داشته باشید.

کد خبر : ۸۹۲۹۵
بازدید : ۸۴۲۱

آشپزخانه یکی از حساس‌ترین مکان‌ها در خانه است زیرا شما بدون اغراق صدها وسیله برقی و غیربرقی برای آن باید تهیه کنید. بنابراین اگر در آستانه نقل مکان به یک خانه جدید هستید، یا برای خرید جهیزیه آماده شده‌اید و به دنبال تهیه لوازم برقی آشپزخانه برای داشتن فضایی مدرن و شکیل هستید، با ما همراه باشید. در ادامه لیستی از جذاب‌ترین لوازم برقی که کار شما را در آشپزخانه لذت‌بخش‌تر می‌کند، آورده شده است.

لوازم برقی پرکاربرد و ضروری برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی را بشناسید

یخچال؛ قلب تپنده آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه شماست و یخچال، خود قلب آشپزخانه است. برای خرید یک یخچال خوب که ضروری‌ترین لوازم برقی آشپزخانه به شمار می‌رود، علاوه بر قیمت، به ابعاد آشپزخانه و تناسب یخچال با آن هم باید فکر کنید، زیرا این وسیله فضای زیادی از شما می‌گیرد. همچنین قابلیت‌های چون ظرفیت، توان موتور، توان یخ‌زدایی و میزان صدای آن را هم مدنظر داشته باشید.

ماشین لباسشویی؛ دشمن کثیفی‌ها

یکی از لوازم برقی که امروزه جایگاه ثابتی در آشپزخانه دارد و وجود آن برای هر خانه مدرنی ضروری است، ماشین لباسشویی است. شاید جز وسایل پخت و پز و نگهداری مواد غذایی نباشد، اما بدون آن بسیاری از کارها لنگ می‌مانند. برای خرید این وسیله اگر تناسب رنگ برای شما اهمیت دارد بهتر است با وسایلی چون یخچال ست باشد، همچنین به ظرفیت و برنامه‌های شستشوی آن توجه ویژه داشته باشید.

همزن و گوشت کوب برقی؛ استارت یک کار خانگی

امروزه، شیرینی پزی و پخت غذای خانگی، به عنوان یکی از مشاغل خانگی بسیار مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته و درآمد خوبی دارد. اگر دوست دارید آشپزخانه خود را به یک محل درآمد تبدیل کنید یا حتی مهمانان خود را با انواع کیک، شیرینی، سوپ و ... ذوق زده کنید، بهتر است یک همزن و گوشت کوب برقی را هم در لیست لوازم برقی آشپزخانه خود قرار دهید. البته دستگاه‌هایی هستند که این دو را به هم تلفیق کرده و چندکاره هستند، اگر بودجه محدودی دارید این مدل‌ها برای خرید بهتر هستند.

لوازم برقی پرکاربرد و ضروری برای آشپزخانه‌های مدرن و امروزی را بشناسید

ماشین ظرفشویی؛ شستن ظرف بدون دستکش و زحمت

ظرف شستن از آن دسته کارهای خسته کننده‌ای است که بسیاری علاقه به انجام آن ندارند، به خصوص اگر یک مهمانی شلوغ برگزار کرده باشند و سینک پر از ظرف باشد. اینجاست که ماشین ظرفشویی مثل یک سوپرمن وارد داستان شده و بدون زحمت خاصی ظرف‌ها را تمیز و برقی به شما تحویل می‌دهد. برای خرید آن مهمترین فاکتور ظرفیت است و بهتر است به تعداد قفسه‌ها و اینکه آیا از قابلیت شستن ظرف‌های بزرگ چون قابلمه هم برمی‌آید یا نه توجه داشته باشید.

مایکروویو؛ غذای گرم در کمترین زمان

اگر شاغلید و عادت دارید سریع غذا را گرم کنید، یا گوشت و مرغ یخ زده را به سرعت یخ زدایی کنید، بهتر است روی کمک یک مایکروویو حساب باز کنید. در خرید این مورد از لوازم برقی آشپزخانه، فناوری مورد استفاده در آن، ظرفیت، پنل لمسی و برنامه‌های متنوع حرف اول را می‌زند.

توستر؛ نان داغ برای صبحانه

با توجه به اینکه زندگی امروزی به ما فرصت هر روز رفتن به نانوایی را نمی‌دهد، عادت داریم نان زیادی را خریده و فریز کنیم یا برای یک صبحانه انگلیسی باید نان تست‌ها حتماً برشته شود، اینجاست که وجود یک توستر در آشپزخانه ضروری می‌شود. برای خرید آن باید به تعداد ورودی نان، قابلیت یخ‌زدایی، وجود سینی برای نگهداری خرده نان و بالابرنده نان توجه کنید.

چای ساز و سماور برقی؛ چای قند پهلو با عطر ایرانی

نمی‌توان انکار کرد که چای بخش جدایی ناپذیر زندگی ما ایرانی‌ها چه در هنگام تنهایی و چه برای پذیرایی از مهمان است. بهتر است نگرانی خود برای سوختن کتری یا سر رفتن آن را کنار بگذارید و برای خرید یک چای ساز، کتری برقی یا سماور برقی اقدام کنید. حتماً در هنگام خرید به قابلیت گرم نگهداری آن توجه کنید تا چای شما برای نوشیدن همیشه داغ باشد.

غذاساز؛ همه کاره در آشپزخانه

برخی بودجه محدودی برای خرید لوازم برقی آشپزخانه دارند و نمی‌توانند، آبمیوه‌گیری، مخلوط کن، آسیاب برقی، خردکن و ... را به صورت مجزا تهیه کنید. بهتر است اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید یا بودجه کافی را دارید اما دوست ندارید آشپزخانه شما شلوغ شود، برای خرید یک غذاساز یا ماشین آشپزخانه اقدام کنید. البته قبل از خرید خود مطمئن شوید که همه قابلیت‌های گفته شده را داشته باشد.

سرخ کن؛ فست فود را به خانه بیاورید

زمان کافی برای آشپزی ندارید، یا در خانه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فست فود به ویژه سوخاری‌ها و غذاهای سرخ شده دارید؟ یک سرخ کن بخرید. خوشبختانه مدل‌هایی هم در بازار وجود دارد که بدون روغن بوده و با جریان هوای گرم غذای سرخ شده شما را آماده خواهد کرد. به همین دلیل سلامت شما را هم تضمین می‌کنند.

آرام پز و پلوپز برقی؛ نبض آشپزخانه برای زنان شاغل

کارمند هستید و باید صبح زود خانه را ترک کنید؟ دوست دارید وقتی از سرکار برمی‌گردید غذای گرم و پلو سر سفره حاضر باشد؟ برای این امر در ابتدای لیست خود برای خرید لوازم برقی آشپزخانه آرام پز و پلوپز برقی را قرار دهید. خورشت را داخل آرام پز تهیه کنید و وظیفه تهیه یک کته خوش عطر را به پلوپز بسپارید. این دو در موعد مقرر خاموش می‌شوند و اگر از قابلیت گرم نگهداری غذا برخوردار باشند، ظهر که به خانه برگشتید فقط کافیست سفره را بندازید و غذا را بکشید. در مورد خرید این دو وسیله علاوه بر قابلیت گفته شده، تناسب ظرفیت نسبت به اعضای خانواده هم باید مدنظر شما باشد.

چرخ گوشت؛ سوسیس سالم در را در خانه درست کنید

یکی از خاطرات دهه شصتی‌ها تذکر راجع به خطرات چرخ گوشت بود، بهتر است تمام آن تبلیغات را از ذهن خود دور کنید. امروزه چرخ گوشت‌های ایمنی در بازار موجود است. مدل‌های مدرن این محصول ویژگی‌های متنوعی دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد؛ کبه ساز، شبکه‌های ریز و درشت و البته سوسیس ساز. شما با خرید این محصول به جای خرید از فروشگاه‌ها می‌توانید گوشت چرخ‌کرده سالم را در خانه تهیه کنید.

با یک لیست کامل، راحت‌تر خرید کنید...

در این مطلب تنها به گوشه‌ای از لوازم مورد نیاز برای آشپزخانه اشاره شد. با پیشرفت تکنولوژی، حیطه تولید و تنوع محصولات به اندازه‌ای زیاد شده که شما برای آبپز کردن تخم مرغ هم می‌توانید از لوازم برقی که برای این کار وجود دارد، استفاده کنید. پس بهتر است قبل از رفتن به خرید برای جهیزیه یا تکمیل لوازم منزل، در ابتدا لیست خود را تهیه کنید یک فروشگاه حضوری و یا اینترنتی مطمئن پیدا کرده و خرید خود را انجام دهید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید