سلبريتی‌ها دوباره در خط انتقاد و اعتراض

سلبريتی‌ها دوباره در خط انتقاد و اعتراض

واکنش هنرمندان به آلودگی هوای تهران نیز در روز‌های اخیر در فضای رسانه‌ای و مجازی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هنرمندانی مانند رضا بابک، آناهیتا همتی، امیر جدیدی، ساره بیات، احمد مهرانفر و… که به وضعیت آلودگی هوا در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ کشور اعتراض کرده‌اند.

کد خبر : ۸۹۳۴۰
بازدید : ۵۱۴۷

اعتراض و انتقاد سلبریتی‌ها

سینماگران و دیگر سلبریتی‌های ایرانی انگار از سکوت و گوشه عافیت به درآمده و یک بار دیگر به مسائل و مشکلات پیرامون خود عکس‌العمل نشان داده‌اند.

سینماگران و دیگر سلبریتی‌های ایرانی که در یکی، دو سال اخیر به دلیل انتقاد‌های سنگین رسانه‌ای و مجازی بابت عکس‌العمل‌های گاه و بی‌گاه‌شان درباره مسائل اجتماعی و سیاسی، سکوتی نسبی را انتخاب کرده و به واقع تا حد زیادی به گوشه عافیت خزیده بودند، در روز‌های اخیر یک بار دیگر به زبان آمده و درباره مسائل و مشکلات عکس‌العمل نشان داده‌اند.

اتفاقی که اتفاقا برخلاف موارد گذشته با استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شده و واکنش‌های سلبریتی‌ها درباره مسائلی مانند آلودگی هوا، شرایط اقتصادی جامعه، اوضاع کرونایی دنیا و البته سالگرد سقوط هواپیمای اوکراین (که روز گذشته محل سقوطش توسط سپاه پاسداران گلباران شد و علاوه بر آن یادبود‌های مختلفی نیز درباره‌اش برگزار شد) دست‌به‌دست می‌شود.

هنرمندان علیه فقر

شاید بتوان گفت که پرواکنش‌ترین واکنش اجتماعی سلبریتی‌ها، صحبت‌های پرویز پرستویی بوده که در یک لایو اینستاگرامی با داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) از وضعیت نامناسب زندگی ساکنان مناطق محروم کشور گلایه می‌کند و می‌گوید که امیدوار است مسئولان به این مردم رسیدگی کنند.
مواضع این بازیگر که پیش‌تر نیز از تجربه حضورش در مناطقی گفته بود که ساکنان آن نه شناسنامه دارند و نه کارت ملی و همچنین با همراهی رسول خادم، قهرمان سابق کشتی به روستا‌های محروم رفته و به توزیع بسته‌های مواد غذایی به خانواده‌های کم‌بضاعت پرداخته بود، با استقبال شمار زیادی از کاربران فضای مجازی مواجه شده است.

ماجرای خودکشی یک کودک کار که زمانی در برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی نیز حضور یافته بود، دیگر موضوعی بود که پای سلبریتی‌ها را به میان کشید. گروهی که علاوه بر انتقادات پرشمارشان درباره شرایط اجتماعی کشور که باعث وقوع مسائلی از این دست می‌شود، نسبت به انتقادات پرشماری که از احسان علیخانی می‌شود، نیز واکنش نشان داه‌اند.
از جمله «احسان کرمی» که در توییتر نوشته: «چند روز از خودکشى غمبار رضا کودک کار و واکنش‌هاى مردم می‌گذره، اما برام عجیبه که عده‌اى احسان علیخانى رو متهم کرده بودن. او یک برنامه‌ساز تلویزیون که به درستى یک معضل اجتماعی رو در برنامه پرمخاطبش نشون داده، این وسط کسانى مقصرن که این تراژدی رو به هیچ گرفتن. خیابوناى شهر پر از امثال رضاست.»

هنرمندان علیه آلودگی

واکنش هنرمندان به آلودگی هوای تهران نیز در روز‌های اخیر در فضای رسانه‌ای و مجازی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هنرمندانی مانند رضا بابک، آناهیتا همتی، امیر جدیدی، ساره بیات، احمد مهرانفر و… که به وضعیت آلودگی هوا در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ کشور اعتراض کرده‌اند.

رضا بابک با لحنی گله‌مندانه به ایسنا می‌گوید: «داشتن هوای پاک و سالم اولین حق هر انسانی است که متأسفانه ما از این هم، بی‌بهره‌ایم. مدیرانی که این‌گونه تیشه به ریشه این شهر زده‌اند، دل‌شان برای بچه‌های خودشان نمی‌سوزد که باید در این هوای ناسالم نفس بکشند؟!
به هر حال همه ما از یک هوا تنفس می‌کنیم. ما برای نسل آینده چه گذاشته‌ایم؟ کدام جنگل؟! کدام دریا؟ کدام کوه؟ همه چیز را نابود کرده‌ایم و به جای همه این‌ها یک دریاچه مصنوعی در چیتگر ساخته‌ایم! این شد مسئولیت اجتماعی در قبال یک کشور؟!»

دیگر هنرمندان نیز به آلودگی هوا معترضند. آناهیتا همتی نوشته: «کرونا نتونست منو بکشه، اما انگار آلودگی می‌تونه.»

احمد مهرانفر بازیگر «پایتخت» هم تصویری از آلودگی شدید هوای تهران را به اشتراک گذاشته و نوشته: «داریم خفه می‌شویم!»

امیر جدیدی نیز با کنایه آلودگی هوا را مورد انتقاد قرار داده است: «آلودگی هوا؟ کدوم هوا؟ هوا نیست.»

در این میان ساره بیات هم به معرفی خوراکی‌هایی پرداخته که به عملکرد بهتر ریه‌ها کمک می‌کنند.

هنرمندان سوگوار

علاوه بر انتقاداتی که درباره اوضاع معیشتی مردم و به خصوص هنرمندان (که هفته گذشته به تجمع تئاتری‌ها مقابل مجلس انجامید) از زبان سلبریتی‌ها مطرح شده، در روز‌های اخیر شاهد فعالیت‌های هنرمندان در یادبود درگذشتگان سقوط هواپیمای اوکراین هم بوده‌ایم.
از جمله مهدی یراحی که در سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن ۱۷۶ سرنشین این پرواز قطعه «عکس شد» را اجرا و منتشر کرد.
این قطعه دومین اثر از آلبوم «سه‌گانه اجتماعی دوم» به خوانندگی مهدی یراحی است. ترانه این اثر را امید جامع سروده و ملودی آن به صورت مشترک توسط مهدی یراحی و امید جامع ساخته شده است؛ و در نهایت می‌رسیم به انتشار قطعه سوزناک «سووشون» توسط همایون شجریان که مناسب وضع و حال این روز‌های مردمان این سرزمین است.
قطعه‌ای که به دل‌های سوگواری که عزیر خود را از دست داده‌اند، تقدیم شده و به همین دلیل هم نه تنها مورد استقبال مردم قرار گرفته که به واسطه تأکید روی عبارت «جان پدر کجاستی؟» (عبارتی که پدر یکی از جانباختگان حادثه تروریستی دانشگاه کابل به فرزندش فرستاده بود) از سوی افغانستانی‌ها نیز با استقبال روبه‌رو شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید