قیمت بیت کوین ۲۳ دی ۹۹

قیمت بیت کوین ۲۳ دی ۹۹

قیمت بیت کوین (Bitcoin) در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال تا لحظه نگارش این گزارش، به ۹۶۹ میلیون تومان رسیده است. اما تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بزرگ در بیت‌کوین معتقدند قیمت این ارز ظرفیت بسیار بالایی برای رشد دارد و تا رسیدن به نقطه ثبات فاصله قابل ملاحظه دارد.

کد خبر : ۸۹۳۸۷
بازدید : ۵۸۰۴
قیمت بیت کوین به چقدر رسید؟
فرادید | قیمت بیت کوین (Bitcoin) در حالی که ابتدای هفته جاری به رقم تاریخی ۴۱ هزار دلار رسید، روز گذشته با ریزش ۲۰ درصدی به کانال ۳۲ هزار دلار بازگشت. اما این ریزش دوامی نداشت و حالا قیمت بیت کوین با افزایش ۱۲ درصدی به کانال ۳۶ هزار دلار رسید.

به گزارش فرادید، قیمت بیت کوین (Bitcoin) در شرایطی به رقم ۳۶ هزار دلار در ۲۳ دی ماه رسیده است، که قیمت این ارز دیجیتال در آذرماه در کانال ۱۹ هزار دلار قرار داشت. اما در هفته پایانی آذرماه رشد شارپی بیت کوین آغاز شد و توانست به رشد بیش از ۹۰ درصدی برسد.

در مجموع سال ۲۰۲۰ و همه گیری کرونا برای بازار بیت کوین خوش اقبال بود. به شکلی که این رمز ارز سال میلادی گذشته را در کانال ۷ هزار دلار آغاز کرد. اما با همه‌گیری کرونا قیمت بیت کوین تا ۴ هزار دلار کاهش یافت، البته این کاهش موقتی بود تا سرمایه گذاران بیت کوین را به یک سود رویایی برساند.

با این وجود بیت کوین (Bitcoin) در طول یک سال گذشته رشد ۳۴۵ درصدی را به ثبت رساند. البته ۲۹۵ درصد از صعود قیمت بیت کوین تنها در طول شش ماه گذشته بوده است.

قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال تا لحظه نگارش این گزارش، به ۹۶۹ میلیون تومان رسیده است.

قیمت بیت کوین به چقدر رسید؟
قیمت بیت کوین (Bitcoin) تا کجا رشد می‌کند؟

تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بزرگ در بیت‌کوین (Bitcoin) معتقدند قیمت این ارز ظرفیت بسیار بالایی برای رشد دارد و تا رسیدن به نقطه ثبات فاصله قابل ملاحظه دارد. از دید وینکل ووس، بنیانگذاران جمینی اکسچنج Gemini Exchange که میزان بالایی بیت‌کوین در اختیار دارند، این ارز در دهه حاضر نسبت به دیگر دارایی‌ها عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

آن‌ها معتقدند بیت‌کوین نسخه دوم طلاست و سبب کاهش جذابیت فلز زرد خواهد شد. اگر چنین شود ارزش بازار آن به ۹ هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت؛ بنابراین روزی فرا می‌رسد که قیمت بیت‌کوین به ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید و اکنون که قیمت‌ها در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارند، فرصت خرید فراهم شده است.

اما با این حال تحلیلگران بازار‌های مالی می‌گویند تعیین قیمت‌های هدف برای بیت‌کوین کار بسیار دشواری است و آنچه درباره افق بازار و قیمت‌ها بیان می‌شود پیش‌بینی‌هایی است که طبق مدل‌های گوناگون مطرح شده است. البته افزایش حجم معاملات در بازار، احتمال سقوط قیمت‌ها را کم کرده است.

یکی از موارد مهم که تحلیلگران برای پیش‌بینی‌های مثبت درباره قیمت بیت‌کوین به آن اشاره می‌کنند این است که تعداد سرمایه‌گذاران بزرگ در این بازار به سرعت افزایش یافته است. کسانی که بین هزار تا ۱۰هزار بیت‌کوین دارند از ۲۰۲۴ نفر در ابتدای سال گذشته به ۲۱۷۲ نفر در ماه گذشته افزایش یافت.

یکی از مهم‌ترین اخباری که در بازار ارز‌های دیجیتال پخش شد و رشد سرسام آوری را در این بازار پدید آورد، خبری است که شرکت پی‌پال منتشر کرد. این شرکت به مشتری‌های آمریکایی خود امکان می‌دهد از طریق پلت‌فرم پی‌پال به خرید دارایی‌های دیجیتال اقدام کنند. در واقع پی‌پال در ماه اکتبر خدمت جدیدی را معرفی و آغاز کرده که به استفاده‌کنندگان اجازه می‌دهد به خرید، فروش و نگهداری ارز‌های دیجیتال اقدام کنند.

از دید تحلیلگران، معرفی این خدمت یکی از عوامل اصلی رشد قیمت بیت‌کوین است. رئیس پی‌پال می‌گوید: «حرکت به سوی ارز‌های دیجیتال اجتناب‌ناپذیر است و فراگیر شدن استفاده از این ارز‌ها سبب دسترسی گسترده‌تر به دارایی‌ها و خدمات مالی می‌شود.»

قیمت بیت کوین به چقدر رسید؟
سقوط بیت کوین (Bitcoin) ممکن است؟

در طرف مقابل دیدگاه‌های مثبت نسبت به رشد قیمتی بیت کوین (Bitcoin) ، دیدگاه برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی کوین بیس است که نسبت به سقوط این رمز ارز هشدار داده. او درباره آینده بازار بیت کوین نوشته است که «آرمسترانگ درباره این بازار نوشت: همانند سال ۲۰۱۷، بیت‌کوین ممکن است بریزد، این بازار افت و خیز‌هایی دارد. قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷، کمتر از یک‌هزار دلار بود که به بیش از ۲۰ هزار دلار رسید و در نهایت در سال ۲۰۱۸، در کانال ۳ هزار دلار قرار گرفت، ما همه از رشد ناگهانی بیت‌کوین ذوق‌زده‌ایم، اما مهم است بدانیم این دوره رشد قیمت با نوسان هم همراه است.»

برخی کارشناسان اقتصادی هم می‌گویند که ریسک سرمایه‌گذاری در این رمزارز‌ها کم نیست و به همان نسبت که با افزایش قیمت همراه هستند، ریزش‌های زیادی را هم به همراه دارند.

این دسته از کارشناسان همچنین گفته اند که بیت‌کوین یک دارایی بسیار پرریسک است. نوسانات قیمت آن بالاست و حتی با تجربه‌ترین سرمایه‌گذاران این حوزه نیز با احتیاط معاملات را انجام می‌دهند. بدون اغراق، سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین واقعا خطرناک‌تر از دیگر دارایی‌هاست.
به اعتقاد آن ها، تاکنون بار‌ها اتفاق افتاده که قیمت بیت‌کوین طی چند ماه بیش از ۸۰ درصد ارزشش را از دست داده است. اما نکته حایز اهمیت اینجاست که این اتفاق چندین بار در طول عمر بیت‌کوین رخ داده است.

با این حال بیت‌کوین در شرایطی است که احتمال اصلاح آن بالاست. بسیاری از تحلیل‌گران قدیمی معتقد هستند که ممکن است تا قیمت‌های بالاتر هم رشد کند، اما باید انتظار ریزش آن را داشت؛ چرا که بازار، خود را اصلاح نکرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید