یارانه معیشتی چه زمانی واریز می‌شود؟

یارانه معیشتی چه زمانی واریز می‌شود؟

برخلاف یارانه نقدی که به حساب بخش اعظم جامعه واریز می‌شود، یارانه معیشتی کرونا تنها به بخش پیش بینی شده‌ای از مردم تعلق می‌گیرد. حسین میرزایی، سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا در این باره می‌گوید: افرادی که فاقد درآمد و شغل ثابت باشند، بیمه پرداز نداشته باشند مشمول دریافت حمایت معیشتی کرونا هستند. با این وجود با توجه به این که مرحله اول این یارانه در روز ۲۸ آذر ماه پرداخت شد، احتمالا واریز دومین مرحله یارانه معیشتی نیز که مربوط به یارانه دی ماه است در هفته آینده انجام شود.

کد خبر : ۸۹۴۰۰
بازدید : ۵۵۷۲
واریز یارانه معیشتی
فرادید | دولت در حال حاضر سه مرحله یارانه پرداخت می‌کند، که یارانه نقدی همگانی، یارانه معیشتی بنزین و کرونا را شامل می‌شود. در این میان یارانه نقدی طبق معمول ماهانه پرداخت می‌شود. اما دو یارانه معیشتی بنزین و کرونا که اواخر سال گذشته افزوده شده، تنها به بخشی از مردم پرداخت می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که مرحله دوم یارانه معیشتی طی هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

به گزارش فرادید، دولت اولین مرحله یارانه معیشی کرونا را اواخر آذر ماه سال جاری پرداخت کرد. اما براساس مصوبه ستاد ملی کرونا باید در مجموع چهار مرحله در سال ۹۹ پرداخت شود. این یارانه برای حدود ۹ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و برای حدود ۲۵ میلیون نفر دیگر به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.


با این وجود با توجه به این که مرحله اول این یارانه در روز ۲۸ آذر ماه پرداخت شد، احتمالا دومین مرحله آن نیز که مربوط به یارانه دی ماه است در هفته آینده انجام شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در نوبت اول واریز یارانه کرونا ۳۴ میلیون نفر یارانه دریافت کردند که ۸.۹ میلیون نفر از آن‌ها جزو افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

البته دولت علاوه بر یارانه معیشی کرونا و یارانه نقدی، یارانه معیشتی بنزین هم پرداخت می‌کند.
این یارانه پس از افزایش قیمت بنزین در ۲۴ آبان ماه سال گذشته به تصویب دولت رسید. یارانه معیشتی بنزین تاکنون در چهارده مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. حالا هم براساس برنامه واریزی سازمان هدفمندسازی یارانه، در روز ۱۰ هر ماه یارانه معیشتی بنزین پرداخت می‌شود.

زمان یارانه معیشتی
یارانه معیشتی کرونا به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

برخلاف یارانه نقدی که به حساب بخش اعظم جامعه واریز می‌شود، یارانه معیشتی کرونا تنها به بخش پیش بینی شده‌ای از مردم تعلق می‌گیرد. حسین میرزایی، سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا در این باره می‌گوید: افرادی که فاقد درآمد و شغل ثابت باشند، بیمه پرداز نداشته باشند مشمول دریافت حمایت معیشتی کرونا هستند.

طبق گفته‌های او، شاخص چهارمی نیز وجود دارد و آن وضعیت تراکنش بانکی افراد است. میرزایی می‌گوید در این رابطه واریز‌های افراد از سال ۹۵ تا ۹۸ و ۶ ماهه سال ۹۹ تحلیل شده است.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا تاکید کرده که هیچ راهی برای اعتراض جاماندگان وجود ندارد.
البته او این را هم گفته که اگر سازمان برنامه و بودجه اعلام کند که تعداد بیشتری را می‌توانیم معیشتی کرونا پرداخت کنیم وزارت رفاه آمادگی شناسایی گروه جدید را دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید