بهترین انیمه‌های سینمایی

بهترین انیمه‌های سینمایی

انیمه درام، فانتزی ماکیا به نویسندگی و کارگردانی «ماری اوکادا»، انیمه‌ای است با داستان احساسی زیبا و جذابی که به نرمی عشق و ایثار مادرانه را در رابطه‌ای عجیب به تصویر می‌کشد. ماکیا جزو بهترین انیمه‌های سینمایی است.

کد خبر : ۸۹۴۰۸
بازدید : ۸۳۹۱
بهترین انیمه‌های سینمایی

فرادید | دنیای انیمه‌های ژاپنی بسیار جذاب و دیدنی است داستان‌ها و قصه‌های افسانه‌ای که به فیلم تبدیل می‌شوند و بیننده را با خود در سفری گاه رویایی و زیبا، گاه ترسناک همراه می‌کند. اغلب انیمه‌ها از روی مانگا‌هایی معروف و دیدنی ساخته می‌شوند و بسیاری از آن‌ها بدلیل داستان‌های طولانی‌شان بصورت سریالی هستند؛ که طرفداران خاص خود را دارند. اما در این میان انیمه‌های سینمایی هستند که بلافاصله بعد از ساخته شدنشان بسیار مشهور شده و عنوان بهترین سینمایی‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند که هرچند کوتاه، اما دیدنی و پر از تصویرگری‌های پرکشش بوده‌اند.


به گزارش فرادید؛ از این رو در این مطلب به انیمه‌های سینمایی می‌پردازیم که در دهه‌ی اخیر بعنوان انیمه‌های بی‌نظیر و خوش‌ساخت مورد توجه منتقدان و مخاطبین قرار گرفته‌اند.

فرزند آب و هوا/ ۲۰۱۹/ Weathring with You

انیمه‌های فرزند آب و هوا
فیلم فانتزی عاشقانه انیمیشن ژاپنی فرزند آب و هوا محصول سال ۲۰۱۹ به نویسندگی و کارگردانی «ماکوتو شینکای» است. این انیمه در چندین جشنواره فیلم مثل جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده شده است؛ و توانست برنده سه جایزه و کاندیدای دریافت ده جایزه معتبر بین المللی از جشنواره‌های فیلم بشود.

داستان انیمه: این فیلم در ژاپن و در یک دوره هوای فوق العاده بارانی اتفاق می‌افتد، داستان پسری دبیرستانی است که از خانه روستایی خود به توکیو فرار می‌کند و با دختری یتیم که توانایی دستکاری هوا را دارد دوست می‌شود.

میرای/Mirai/۲۰۱۸

انیمه میرای
انیمه جالب و تخیلی میرای به نویسندگی و کارگردانی «مامورو هوسودا» انیماتور کهنه کار است که در سال ۲۰۱۸ این انیمه را در استودیو خودش به اسم چیزو که آن‌را تازه تاسیس کرده بود ساخت. این انیمه در هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن بلند شده است.

داستان انیمه: راجع به یک پسر بچه ۴ ساله و لوسی است که از به دنیا آمدن خواهر کوچکش ناراحت است! چون احساس می‌کند پدر و مادرش دیگر دوستش ندارند! یک روز این پسر وارد یک باغ جادویی می‌شود و با دختری جوان برخورد میکند! این دختر خواهر خودش است که از آینده آمده! اما چرا و به دنبال چه آمده سوالی است که در ادامه ماجرای فیلم مشخص می‌شود.

ماکیا: زمانی که گل موعود شکوفه می‌کند/ ۲۰۱۸/ MAQUIA: WHEN THE PROMISED FLOWER BLOOMS

انیمه‌ ماکیا زمانی که گل موعود می شکفد
انیمه درام، فانتزی ماکیا به نویسندگی و کارگردانی «ماری اوکادا» تولید شده این اولین کارگردانی بلند اوکادا و اولین فیلم مستقل بلندش بود. این انیمه داستان احساسی زیبا و جذابی دارد که به نرمی عشق و ایثار مادرانه را در رابطه‌ای عجیب به تصویر می‌کشد.

داستان انیمه: ماکیا راجع به دنیایی دور از دنیای آدم‌هاست، جایی که زنان و مردان نامیرا با چهره‌های کودکانه آنجا زندگی می‌کنند. یک روز از کشور همسایه برای به برده گرفتن زنهایشان به روستا حمله می‌شود. ماکیا شخصیت اصلی داستان که همیشه تنها بوده به طرز معجزه آسایی از حمله به دهکده اش در امان می‌ماند! بعد از حمله به روستا ماکیا با نوزاد پسری مواجه می‌شود و تصمیم میگیرد نوزاد را بزرگ کند. حالا نکته کار اینجاست که پسر بزرگ می‌شود، اما ماکیا در همان سن و سال باقی می‌ماند.

صدای خاموش/۲۰۱۶/ A Silent Voice

انیمه صدای خاموش
انیمه‌ای زیبا و به یاد ماندنی و نوجوانانه صدای خاموش درامی ژاپنی به کارگردانی «نائوکو یامادا» و نویسندگی «ریکو یوشیدا» است. طراحی ویژگی شخصیت‌ها توسط «فوتوشی نیشیا» انجام شده است. این فیلم بر پایه مانگایی با همین نام که «یوشیتوکی اویما» آن را نوشته و کشیده، ساخته شده‌است. این انیمه توانست جایگاه بسیار مهمی در جهان در میان طرفداران انیمه برای خود باز کند.

داستان انیمه: داستان دلنشین دختری ناشنوا است که با ورودش به کلاس درس همه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و کاری می‌کند تا بیننده از ابتدا تا انتهای انیمه بدون پلک زدن غرق در احساسات بی انتهای انیمه شود. از هر سنی و طرفدار هر ژانری که باشید، صدای خاموش یکی از آثار مورد علاقه تان خواهد شد.

نام تو/Your Name/۲۰۱۶

انیمه نام تو
انیمه رمانتیک فانتزی نام تو درامی در فضای رئالیسم جادوئی به کارگردانی و نویسندگی «ماکوتو شینکای» برگرفته از رمانی به همین نام، اثر شینکای است. این فیلم، به دلیل سبک پویانمایی و تأثیرات احساسی، شما را میخکوب کرده و برای مدتی از یاد نمی‌رود و بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و همچنین، یک موفقیت تجاری محسوب می‌شد و توانست با فروشی معادل ۳۶۰ میلیون دلار عنوان چهارمین فیلم پرفروش تاریخ در کشور ژاپن و نیز، پرفروش‌ترین فیلم انیمه‌ی تاریخ را به خود اختصاص دهد.

داستان انیمه: درباره دو دانش آموز دبیرستانی یکی در شهر توکیو و دیگری در روستایی در توکیو است که بدن شان را با هم عوض می‌کنند.

در این گوشه از دنیا/In This Corner of the World/۲۰۱۶

انیمه در این گوشه از دنیا
انیمه‌ی درام، تاریخی «در این گوشه از دنیا» به کارگردانی «سونائو کاتابوچی» که اقتباسی از مانگایی به همین نام است، به طرز شگفت‌آوری لطیف و دوست‌داشتنی است. کارگردان سعی کرده تاجایی که ممکن است، این فیلم را از هیاهو و هرج ومرج‌های اضافی دور نگه دارد. فیلم مملو از نمایش سنت‌ها و فرهنگ مردم ژاپن است که با تکریم زیبایی‌های طبیعت در رنگ و نقش‌های چشم‌نواز آن غوطه می‌خورد.

داستان انیمه: داستان زندگی دختر جوانی به نام سوزو شخصیتی خیالی را در شهر‌های هیروشیما است که به همراه همسرش به شهر کورو می‌آید تا با آن‌ها زندگی کند. داستان فیلم در کورو ژاپن در دوران جنگ جهانی دوم و بازه‌ی ۱۰ سال قبل و بعد از انفجار اتمی روایت می‌کند. سوزو دختری آرام است و تمام روز به کار‌های خانه و خرید و اینطور مسائل مشغول می‌باشد. او، اما طراحی کردن را بسیار دوست دارد. هر فرصتی که پیدا کند، با مداد و کاغذی که همیشه همراهش است، فضای پیش رویش را به بهترین نحو نقاشی می‌کند.

باغ کلمات/۲۰۱۳/The Garden of Words

انیمه‌ باغ كلمات
انیمه عاشقانه باغ کلمات به کارگردانی «ماکاتو شینکای» از مستعدترین و مهم‌ترین فعالان صنعت انیمه در سال‌های گذشته بوده است. این انیمه اثری نسبتا کوتاه و در عین حال تاثیرگذار از شینکای بوده و همچون سایر ساخته‌های او، روایتی تلخ و شیرین از عشقی متفاوت است. فیلم در حقیقت از مانگایی ساخته شده که تصویرگر آن «میدوری موتوهاشی» بوده‌است که بعد‌ها شینکای آنرا به صورت داستان درآورد و در همان سال تبدیل به فیلمش کرد. دیالوگ‌های هوشمندانه و جذاب، ساختار جسورانه، صداگذاری استادانه، موسیقی مینیمال از ویژگی‌هایی است که این فیلم را به انیمه‌ای خوش‌ساخت تبدیل کرده است.

داستان انیمه: در این فیلم پسری ۱۵ ساله به نام تاکائو و دختری ۲۷ ساله و مرموز به نام یوکینو قرار دارند؛ شخصیت‌هایی که هر کدام به سبک خود در دنیای مدرن سردرگم بوده و از تنهایی رنج می‌برند.

به سوی جنگل کرم‌های شب‌تاب/ Into the Forest of Fireflie's Light /Hotarubi no Mori e /۲۰۱۱/

انیمه به سوی جنگل کرم های شب تاب
این انیمه‌ی کوتاهِ رمانتیک، ماورایی به کارگردانی «تاکاهیرو اوموری» با الهام و برداشتی مستقیم از مانگایی به همین نام ساخته شده‌است این انیمه در سال ۲۰۱۱ توانست جایزه‌ی هیئت داوران فستیوال اسکاتلندی Loves Animation و جایزه‌ی بهترین انیمیشن شصت‌وششمین دوره‌ی جوایز سالانه‌ی فیلم Mainichi را برنده شود و در سطح جهانی نظرات مثبت منتقدان را به دلیل زیبایی، ظرافت و سادگی‌اش، به خود جلب کند.

داستان انیمه: روایتگر ماجرا‌های کودکی شش ساله به نام هوتارو است. هوتارو در راه خانه عموی پیر خود، مسیر را گم کرده و در جنگلی باستانی گم می‌شود. او در ادامه با یکی از ارواح جنگل به نام جین برخورد می‌کند؛ روحی که در تماس با هوتارو، ناپدید خواهد شد. جین، هوتارو را به خارج از جنگل راهنمایی کرده و از او می‌خواهد تا هرگز به آن مکان بازنگردد؛ توصیه‌ای که تاثیر چندانی در او ندارد. هوتارو در تابستان‌های بعدی، به ملاقات جین آمده و به مرور رابطه‌ای پیچیده و عمیق بین این دو برقرار می‌شود؛ رابطه‌ای که در تضاد با قوانین جهان است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید