شکار مارماهی‌های برقدار

شکار مارماهی‌های برقدار

دانشمندان پیش از این فکر می‌کردند که این آبرسان تنها به شکار می‌روند، اما اکنون دریافته‌اند که شکار این مارماهی‌ها شبیه گرگ‌ها، کفتار‌ها و نهنگ‌های قاتل است.

کد خبر : ۸۹۵۰۰
بازدید : ۶۶۵۱۴
مارماهی ولتا

پژوهشگرانی که در آمازون مشغول کارند کشف کرده‌اند که نوع خاصی مارماهی برقی نه فردی که گروهی به شکار می‌روند. این پژوهشگران از "مارماهی‌های ولتا" در حالی تصویربرداری کرده‌‎اند که آن‌ها ماهی‌های کوچکی به نام تترا را تعقیب می‌کنند و به سوی آب‌های کم عمق می‌رانند، سپس آن‌ها را با شوک برقی غافل‌گیر می‌کنند.

در اثر این شوک الکتریکی ماهی‌های کوچک تترا به هوا پرت می‌شوند و بعد از سقوط بی‌حرکت می‌مانند.


شکار جمعی مارماهی تصویر شکار جمعی مارماهی‌های بالغ "ولتا" که شوک الکتریکی به ماهی‌های کوچک می‌دهند را پژوهشگری در آمازون ضبط کرده است

این مارماهی‌ها هنگام طلوع و غروب درگروه‌های ده‌تایی جمع می‌شوند و هر شکار تا هفت حمله ادامه دارد. مارماهی‌های برقی ولتا می‌توانند تا دو متر قد بکشند. دانشمندان پیش از این فکر می‌کردند که این آبرسان تنها به شکار می‌روند، اما اکنون دریافته‌اند که شکار این مارماهی‌ها شبیه گرگ‌ها، کفتار‌ها و نهنگ‌های قاتل است.

مارماهی در میان موجودات زمین قوی‌ترین شوک برقی تا ۸۶۰ ولت را تولید می‎کند. مارماهی برقی بیش از ۲۰۰ سال پیش الهام‌بخش طراحی اولین باتری جهان شد.

مارماهی دومتری
مارماهی‌های برقی ولتا می‌توانند تا دو متر قد بکشند
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید