بهترین فیلم و سریال‌های ومپایری (خون‌آشامی)

بهترین فیلم و سریال‌های ومپایری (خون‌آشامی)

فیلم‌هایی با موضوع و داستان ومپایری یا خوناشامی از دیرباز طرفداران خاص خود را داشته، فیلم‌هایی که بستر اصلی آن را خون و ترس قرار داده است. این‌گونه فیلم‌ها با فیلم سینمایی دراکولا (۱۹۳۱) شناخته شده‌اند و در گونه‌ی مدرن‌تر آن مجموعه فیلم گرگ و میش (۲۰۰۸) بود که در اولین روز عرضه، رکورد بزرگترین نمایش نیمه شب و روز برگزاری را در تاریخ فیلم‌ها شکست.

کد خبر : ۸۹۵۲۷
بازدید : ۱۹۴۲۰
بهترین سریال های خون اشامی
فرادید | فیلم‌هایی با موضوع و داستان ومپایری از دیرباز طرفداران خاص خود را داشته، فیلم‌هایی که بستر اصلی آن را خون و ترس قرار داده است. این‌گونه فیلم‌ها با فیلم سینمایی «دراکولا» (۱۹۳۱) شناخته شده‌اند و در گونه‌ی مدرن‌تر آن مجموعه فیلم «گرگ و میش» (۲۰۰۸) بود که در اولین روز عرضه، رکورد بزرگترین نمایش نیمه شب و روز برگزاری را در تاریخ فیلم‌ها شکست. بدین صورت احتمالا کمتر کسی باشد که حداقل یک فیلم خون‌آشامی را ندیده باشد. اما با ادامه ساخت این سری فیلم‌ها در اغلب موارد با داستان‌های تکراری و سطحی نتوانستند محبوبیتی کسب کنند و حتی بسیاری از طرفداران این ژانر دیگر رغبتی به تماشای این نوع فیلم نداشتند.

به گزارش فرادید؛ از این رو در این مطلب ما به معرفی فیلم و سریال‌هایی می‌پردازیم که در این ژانر جز بهترین‌ها هستند و یکبار دیگر رضایت طرفداران ومپایری را جلب کرده و در اوج نمایش خود بوده و هستند.

خاطرات خون‌آشام /۲۰۰۹-۲۰۱۷/ The Vampire Diaries

خاطرات خون آشام
مجموعه تلویزیونی فراطبیعی «خاطرات خون‌آشام» درامی ساخته «کوین ویلیامسون» و «جولی پلک» بر اساس مجموعه کتاب‌هایی با همین نام نوشتهٔ «ال جی اسمیت» محصول کشور آمریکا و در ژانر وحشت و علمی تخیلی می‌باشد. در این سریال «پل وسلی»، «ایان سامرهلدر»، «کت گراهام»، «کندیس آکولا»، «نینا دوبرو»، «زک روئریگ»، «مایکل تروینو» به هنرمندی پرداخته‌اند. این مجموعه در ۸ فصل رکورد بیشترین بیننده سریال‌های خون‌آشامی را به خود اختصاص داده و به دلیل محبوبیت بسیار فیلم سریال اصیل‌ها در ادامه‌ی این فیلم و داستان می‌باشد و بعد از آن به‌خاطر تعداد بیننده‌های بالا، سریال میراث‌ها که از ۲۰۱۸ شروع شده و تا الان در حال تولید است نیز، به نمایش درآمد. این سریال توانسته طی سال‌های پخش بیشترین جوایز مربوط به یک سریال را از آن خود کند و یکی از بهترین سریال‌های خون آشامی است که تاکنون ساخته شده.
داستان سریال: درباره‌ی دختری به نام النا گیلبرت است که به تازگی والدینش را در تصادف رانندگی از دست داده و در اثر این واقعه اشتیاق و نشاطش را هم به زندگی از دست داده است. اما پس از مدتی شخصی به نام استفان سالواتوره وارد شهر آن‌ها می‌شود که باعث می‌شود النا دوباره به زندگی امیدوار شود. استفان یک خون آشام است، او فردی با وجدان است که هنوز انسانیتش را از دست نداده، به انسان‌ها علاقه‌مند و از خون حیوانات تغذیه می‌کند، اما برادرش دیمون که کینه‌ی شدیدی هم از استفان به دل دارد، هدفی غیر از آزار برادرش ندارد و برای جان انسان‌ها هم کوچک‌ترین ارزشی قائل نیست... در این سریال «نینا دوبرو» توانسته است مثل یک ستاره ظاهر شود.

اصیل ها/The Originals/۲۰۱۳

سریال اصیل ها
سریال ماجراجویانه اصیل‌ها دنباله خاطرات خون آشام که به خون آشام‌های اصلی و قدرتمند می‌پردازد. درست مانند سریال خاطرات خون‌آشام، بینندگان را متعجب و پیچش‌های داستانی شگفت انگیزی را ارائه کرده است. کارگردان این سریال نیز جولی پلک بوده و بازیگران آن «جوزف مورگان»، «دنیل گیلیز»، «کلر هولت»، «فیبی تانکین»، «چارلز مایکل دیویس»، «لیه پایپس»، «دانیل کمبل» می‌باشند.

داستان سریال: درباره خانواده خون آشام‌هایی اصیل به نام میکلسون به رهبری کلاوس است. این افراد اولین انسان‌هایی هستند که با جادو خون آشام شدند و به همین دلیل دشمنان فراوانی دارند. میکلسون که ترکیبی از خون آشام و گرگینه است، به نیو اورلئان بازگشته و متوجه می‌شود که شاگرد قبلی او در حال حکومت بر جامعه موجودات فراطبیعی است. کلاوس با کمک برادرش الایژا سعی می‌کند شهر را پس بگیرد، اما در این حین خبری شگفت انگیز دریافت می‌کند.

میراث ها‌/ ۲۰۱۸- تا کنون/ Legacies

سریال میراث ها
میراث‌ها به کارگردانی «جافری وینگ شاتز»، «کریس گریزمر»، «مایکل کاراسیک»، «آنجلا بارنز گومز» و نویسندگی «جولی پلک»، «ال جی اسمیت»، «توماس براندون»، «پنی کاکس» یک اسپین اف از سریال اصیل‌ها و خاطرات خون آشام است که بازهم توانست طرفدارانش را راضی نگه دارد و حتی بهتر از آن‌ها باشد. منتقدان و مخاطبین امتیازات بالایی را به این سریال داده‌اند که سریال را به سه فصل کشاند و فصل سوم آن قرار است در پایان ژانویه ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شود.

داستان سریال: سریال میراث ها، داستان دختری به نام هوپ را به تصویر می‌کشد. هوپ که دختر نیکولاس مایکلسون و هیلی مارشال از سریال اصیل‌ها است برای آموزش کنترل قدرتهایش به مدرسه سالواتوره که در واقع یک پناهگاه امن برای افراد فراطبیعی است می‌رود تا زیر نظر مدیران آنجا آلاریک و کرولاین، مسیر زندگیش را پیدا کند، ولی هیچوقت زندگی یک مایکلسون آسان نیست.

دانشمند شبگرد/۲۰۱۵/ The Scholar Who Walks the Night

سریال کره ای دانشمند شبگرد
دانشمند شبگرد در ژانر تاریخی، ملودرام، عاشقانه، خون آشام مجموعه تلویزیونی کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ است که براساس منهویی به همین نام نوشته «جو جو هی» و توسط «هان سئونگ هی» تصویرگری شده است. این سریال کمتر دیده شده با بازی «لی جون گی»، «لی یو بی»، «شیم چانگ مین»، «لی سو هیوک» و «کیم سو یون» در ۲۰ قسمت یکی از بهترین فیلم‌های ومپایری در این ژانر است؛ که محبوبیت فراوانی در میان بینندگان کره‌ای دارد.

داستان سریال: با محوریت دختری شکل گرفته است که پس از مجرم شناخته شدن و دستگیر شدن پدرش همه چیزش را از دست می‌دهد. از آن پس او با لباس مبدل مردانه شروع به فروش کتاب می‌کند. در یکی از روز‌ها او با دانشمندی مرموز و خوش قیافه مواجه می‌شود که خون‌آشام است. علاوه بر این دانشمند خون آشام، خون آشام دیگری هم در قصر حضور دارد که در عرصه‌ی سـیاست بازیگری قابل است و برای اینکه ولیعهد به تاج و تخت نرسد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

ون هلسینگ/۲۰۱۶- تاکنون/ Van Helsing

ون هلسینگ سریال
سریال دیستوپیایی خشن و خونین ون هلسینگ توسط «نیل لابیت» نوشته شده و راهی جدید در مجموعه داستان‌های ومپایری باز کرده است. در این سریال درمانی برای خون‌آشام‌ها وجود دارد و به خاطر داستان جدیدی که دارد در بین بهترین سریال‌های خون آشامی قرار گرفته است. این سریال از بازیگری خوب «کلی اورتون» در نقش اصلی سود می‌برد. می‌توانید این سریال را همان «مردگان متحرک» همراه با خون آشام‌ها فرض کنید. این مجموعه در ۵ فصل می‌باشد که فصل پنجم و پایانی این اثر پیش از همه‌گیری ویروس کرونا در دست ساخت بوده است.

داستان سریال: ونسا هسلینگ از نسل ابراهام ون هلسینگ است که در یک دنیای پسا آخرالزمانی که توسط خون آشام‌ها فرمانروایی می‌شود، از کما بیدار می‌شود. در این دنیای شلوغ اکنون ونسا باید تقدیر خود را عملی کرده و با دنبال کردن وظیفه خانوادگی خود جهان را از تاریکی مطلق رها کند. او یک جبهه مقاومت در برابر خون آشام‌ها تشکیل می‌دهد که می‌خواهند او را بکشند.


کشیش/Preacher/۲۰۱۶

سریال خون آشامی کشیش
کشیش یا واعظ توسط «سم کاتلین»، «اوان گلدبرگ» و «ست روگن» بر پایه مجموعه سری کتاب‌های کمیک واعظ اثر «گارث انیس» و «استیو دیلون» ساخته شده و با مضامین تاریک، عجیب و سرگرم کننده خود، سریالی را ارائه می‌دهد که خشونت زیادی دارد، اما با شوخ طبعی و نویسندگی هوشمندانه آن را جبران می‌کند. «ایوان گلدبرگ»، «ست روگن»، «جوزف گیلگان» و «سم کتلین» از جمله بازیگران یکی دیگر از بهترین سریال‌های خون آشامی در ۴ فصل هستند.

داستان سریال: حول محور شخصیت کسدی آغاز می‌شود، یک کشیش که قدرت خارق‌العاده‌ای به دست می‌آورد. او تنها شخصیت خون آشام غیرنورمال سریال است که سعی می‌کند این قدرت تازه به دست آورده‌اش را درک کرده و در این راه، به دوست قدیمیش به همراه یک خون آشام دیگر کمک کند. طولی نمی‌کشد که آن‌ها در ماجراهایشان به دنبال وجودی می‌گردند که تا کنون به آن ایمان نداشتند.

خون خانواده/ Family Blood/۲۰۱۸

فیلم خون خانواده
خون خانواده فیلم سینمایی ترسناک، خون‌آشامی محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا به کارگردانی «سانی مالهی» و نویسندگی «نیک ساویدس» و «مالهی» است. در این فیلم «ونیزا شاو»، «جیمز رانسون»، «کالین فورد»، «آجیونا الکسوس»، «کارسون میر»، «فرانسه ژان باتیست» و «الوز لوشینا» بازی می‌کنند.

داستان فیلم: الی، یک معتاد در حال بهبودی مواد مخدر، به تازگی با دو فرزند نوجوان خود به یک شهر جدید نقل مکان کرده است. او در گذشته تلاش کرده تا هوشیار بماند و مصمم است که این بار کار خود را انجام دهد، یک کار ثابت پیدا می‌کند و به طور منظم در جلسات گروه معتادان پاک شرکت می‌کند. متأسفانه در این گروه با کریستوفر آشنا می‌شود. او که به ترک اعتیاد امیدوار است، تصور می‌کند که می‌تواند از اول شروع کند. اما کریستوفر هم اعتیاد خود را دارد، اعتیادی که از مواد هم بدتر است؛ و سعی می‌کند الی را نیز به سمت این اعتیاد ترغیب کند. به همین دلیل به خانه او نقل مکان کرده و به فرزندان او دستور می‌دهد. کایل، پسر الی، به رفتار‌های کریستوفر شک کرده و از صمیم قلب از او متنفر است. آیا الی حقیقت کریستوفر را که یک خون‌آشام است درک می‌کند یا خانواده خود را قربانی او خواهد کرد؟


وحشی/Wildling/۲۰۱۸

فیلم وحشی
فیلم ترسناک، فانتزی و خون‌آشامی وحشی محصول سال ۲۰۱۸ آمریکایی، اولین فیلم کارگردان «فریتز بوم» است و فیلمنامه آن توسط «فلوریان ادر» نوشته شده است؛ و بازیگران «لیو تایلر»، «بل پاولی»، «برد دوریف»، «کالین کلی-سوردلت» و «جیمز لگروس» است. این فیلم برای اولین بار در ۱۰ مارس ۲۰۱۸ توسط Southwest در South به نمایش درآمد و نظرات مطلوبی را از منتقدان دریافت کرد؛ و در مجموع معتقد بودند مضامین فمینیستی وایلدینگ و عملکرد وحشیانه بازی بل پاولی فیلم را زنده نگه داشته و به اندازه کافی برای جبران کمبود‌های روایی آن کافی هستند.

داستان فیلم: آنا از زمان کودکی تنها یک نفر را در زندگی می‌شناخت. او پدرش بود که همیشه آنا را زندانی می‌کرد و او را از موجودات شرور و ترسناک بیرون می‌ترساند. او آنا را متقاعد کرده بود که با بیرون آمدن از کمد توسط موجودات شرور کشته می‌شود. اما این تنها چیزی نبود که به آنا می‌گفت، زیرا به آنا گفته بود که بیمار است و به این بهانه همیشه به او تزریق می‌کرد. عوارض این تزریقات به زودی افزایش یافته و پدر آنا به سر خود شلیک می‌کند. کلانتر شهر آنا را پیدا می‌کند و او را به بیمارستان می‌برد. آنا در آنجا متوجه می‌شود که آن مرد پدرش نبوده و آن تزریقات کشنده بوده‌اند. آنا در این جامعه جدید تلاش می‌کند تا با عوارض آن تزریقات کنار بیاید. او متوجه می‌شود که حواس قوی داشته و به نوشیدن خون تمایل دارد. گرچه مستقیما گفته نمی‌شود که او خون آشام است، اما ویژگی‌های خون آشام‌ها را داراست (بیشتر شبیه خون آشام‌های «گرگ و میش» است تا «دراکولا»، اما بهتر و کم اهمیت تر!


رنجور/ ۲۰۱۳/Afflicted

فیلم رنجور
فیلم ترسناک خون‌آشامی رنجور به نویسندگی و کارگردانی «درک لی» و «کلیف پروس» ساخته شده است. این اولین کارگردانی این دو است که در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو برنده جایزه ویژه هیئت داوران بهترین فیلم بلند اول کانادا شد. رنجور جلوه‌های بصری تأثیرگذار و حرکات دوربین تماشایی و ارجاع‌های جالبش به فیلم‌های ترسناک، یکی از بهترین نمونه‌های این ژانر است. کارگردان‌های کانادایی این فیلم که دو بازیگر اصلی آن هم هستند با نوآوری‌ها و ایده‌پردازی‌های جسورانه موفق شده‌اند مؤلفه‌های همیشگی فیلم‌های ترسناک و خون‌آشامی را بازتعریف و تجربه‌ی هیجان‌انگیزی برای مخاطب ایجاد کنند.

داستان فیلم: لی و پروس در نقش دو دوست بازی می‌کنند که قصد دارند سفری یک‌ساله به دور دنیا ترتیب دهند تا مجموعه‌ی اینترنتی‌شان به نام «پایان دنیا» را بسازند. اما پیش از آنکه ونکوور را به قصد اولین سفری اروپایی خود ترک کنند متوجه می‌شوند که درک نوعی بیماری عصبی دارد و اولین نشانه‌های نگرانی روی داستان فیلم سایه می‌اندازد. آن‌ها سفر جاده‌ای خود را آغاز می‌کنند و وقتی به فرانسه می‌رسند همه چیز به هم می‌ریزد. در یک کلوپ شبانه در پاریس، دختری خون‌آشام به نام آدری درک را اغوا می‌کند و این شروعی است برای ترسناک‌تر شدن داستان فیلم.

شخص درست را راه بده /۲۰۰۸/ Let the Right One In

فیلم آدم درست را راه بده
آدم درست را راه بده فیلمی در ژانر ترسناک، خون‌آشامی به کارگردانی «توماس آلفردسن» است محصول سوئد که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به «لینا لئاندرشون» اشاره کرد. فیلمی متفاوت و جالب که بعد‌ها هالیوود هم نسخه‌ای دیگر از این فیلم را بازسازی کرد، اما این فیلم هرچند عالی نتوانست درحد و اندازه اثر اصلی و ارجینال ظاهر شود. این فیلم ترسناک نبوغ آمیز نگاهی به تلاش‌های یک خون آشام برای بقا و زنده ماندن در زمستانی سرد و منجمد کننده در کشور سوئد دارد..

داستان فیلم: اسکار پسربچه ترسوی ۱۲ ساله در آرزوی انتقام است. او عاشق الی می‌شود که دختر منحصر بفرد و نامیرایی است. این دختر از نور خورشید و همینطور خوردن غذا دوری می‌جوید. الی به اسکار توانایی انتقام می‌دهد، اما وقتی پسر متوجه می‌شود که او باید برای زنده ماندن خون بقیه را بمکد در دو راهی انتخاب قرار می‌گیرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید