هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۰/۲۹

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۰/۲۹

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرد بارش برف و باران در ۸ استان تا جمعه آینده تداوم دارد و دمای هوا کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای در برخی مناطق کشور از جمله سواحل دریای خزر خواهد داشت.

کد خبر : ۸۹۵۵۶
بازدید : ۸۵۱۴
وزش باد شدید در اکثر نقاط کشور

فرادید | براساس نقشه‌های هواشناسی شرایط برای وقوع تندباد‌های شدید امروز ۲۹ دی ماه در اکثر نقاط ایران فراهم است. نفوذ این سامانه از جهت شمال دریای سیاه گزارش شده است.

به گزارش فرادید؛ به این ترتیب در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۳۰ دی ماه ۹۹ برای مناطق واقع در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، گیلان، زنجان، خراسان رضوی، هرمزگان، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و سمنان وقوع تندباد‌های لحظه‌ای را شاهد خواهیم بود.

وضعیت بارش چگونه خواهد بود؟

با توجه به پیش بینی بلند مدت سازمان هواشناسی، در این هفته از روز ۲۹ دی ماه تا ۵ بهمن با وجود اینکه میانگین بارش در محدوده کمتر از حد نرمال است، اما در شمال، شمال غرب و غرب کشور تغییراتی از این نظرخواهیم داشت.

در برخی از این مناطق با احتمال کمتر از ۵۰ درصد، بارش تجمعی به ۱۰۰ م. م. می‌رسد و سایر مناطق بی‌بارش خواهند بود.
همچنین سازمان هواشناسی اعلام کرد بارش برف و باران در ۸ استان تا جمعه آینده تداوم دارد و دمای هوا کاهش ۵ تا ۱۵ درجه‌ای در برخی مناطق کشور از جمله سواحل دریای خزر خواهد داشت.
فردا دراستان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان و به صورت در مازندران بارش برف و باران ادامه خواهد داشت. در روز چهارشنبه سامانه بارشی سمت شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوب البرز و امتداد زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد.

همچنین روز پنجشنبه بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت. روز جمعه فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال شرق خواهد بود و به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

از امروز ۲۹ دی تا جمعه ۳ بهمن در نواحی غربی دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان و نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس، بوشهر، تنگه هرمز، هرمزگان، دریای عمان، سیستان و بلوچستان، ارتفاع موج به ۱ تا ۱.۵ متر خواهد رسید؛ بنابراین توصیه می‌شود شنا و تفریحات آبی ممنوع شود و در تردد شناور‌های تفریحی، سبک و فعالیت‌های شیلاتی احتیاط‌های لازم صورت گیرد.
آخرین نقشه وضعیت آب و هوایی ایران
آخرين به روز رسانی وضعیت آب و هوایی ایران ؛ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۰۳:۳۰
تصویر ماهواره ای ایران
آخرین تصویر ماهواره‌ای وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید