قتل مرد جوان در خیابان

قتل مرد جوان در خیابان

در آن درگیری بهمن به هواخواهی از من از ماشین پیاده شد؛ اما یکی از پسران جوان با چاقو ضربه‌ای به گردنش زد و گریخت. این در حالی بود که به مأموران خبر دادند بهمن در بیمارستان جانش را از دست داده است.

کد خبر : ۸۹۵۹۲
بازدید : ۱۰۹۲۸
قاتل خیابانی

پسری که متهم است در نوجوانی مرتکب قتل شده است، با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات پیدا کرد و به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت. متهم که بعد از هفت سال زیر حکم قصاص بودن، موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شده است، از کرده‌اش ابراز پشیمانی کرد و از قضات خواست به او کمک کنند.

سال ۹۲ به مأموران کلانتری نسیم‌شهر خبر رسید درگیری چند پسر مست با راننده پژو و دوستش در خیابان آزادگان منجر به مجروح‌شدن جوانی ۳۰‌ساله به نام بهمن شده است. مأموران پلیس پیگیر ماجرا شدند و به محل درگیری رفتند.

راننده پژو که هراسان بود، گفت: من و دوستم بهمن سوار بر پژو از محل کار به خانه برمی‌گشتیم که چهار پسر جوان را در حال عبور از خیابان دیدیم. آن‌ها یک‌باره مقابل ماشین پریدند و نزدیک بود با ماشین برخورد کنند. به‌همین‌دلیل به آن‌ها اعتراض کردم.
پسران جوان که حال طبیعی نداشتند، با ما درگیر شدند. در آن درگیری بهمن به هواخواهی از من از ماشین پیاده شد؛ اما یکی از پسران جوان با چاقو ضربه‌ای به گردنش زد و گریخت. این در حالی بود که به مأموران خبر دادند بهمن در بیمارستان جانش را از دست داده است.
به‌این‌ترتیب متهم فراری پرونده به نام شهاب تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از چندین روز مخفی‌شدن عاقبت از‌سوی مأموران شناسایی و بازداشت شد. شهاب در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و در شعبه ۱۱۳ وقت دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص متهم را مطرح کردند. شهاب نیز گفت: من و دوستانم آن شب مشروب خورده بودیم. به خیابان رفتیم تا دور بزنیم. ما در حال عبور از خیابان بودیم که راننده پژو بوق زد و به ما اعتراض کرد. همین موضوع موجب درگیری شد.
نزاع میان راننده پژو و دوستش با ما بالا گرفته بود که در یک لحظه چاقویی را که همراه داشتم، از جیبم بیرون آوردم و ضربه‌ای به گردن مرد جوان زدم. در پایان آن جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به اینکه شواهد نشان می‌داد شهاب هنگام ارتکاب جرم به رشد عقلی رسیده و ماهیت عملی را که مرتکب شده بود، می‌دانسته، او را به قصاص محکوم کردند.
حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید و شمارش معکوس برای قصاص شهاب آغاز شده بود که او با گذشت هفت سال از این ماجرا توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند. با اعلام رضایت اولیای‌دم، شهاب به زندگی برگشت و به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
شهاب که حالا ۲۵ سال دارد، به قضات دادگاه گفت: آن زمان بچه بودم. من به خاطر دوستانم مشروب خوردم و حال طبیعی نداشتم. ما در حال عبور از خیابان بودیم که راننده پژو با سرعت از کنار ما عبور کرد و بوق زد. همین موضوع باعث درگیری میان ما شد و من چاقو کشیدم.
او ادامه داد: باور کنید قصد قتل نداشتم. چند روز قبل از این ماجرا چاقو را از پارک پیدا کرده و آن را در جیبم گذاشته بودم. من هرگز فکر نمی‌کردم با آن چاقو دست به جنایت بزنم. من در حال مستی دست به چنین اشتباهی زدم و شرمنده اولیای‌دم هستم.
آن‌ها من را بخشیدند و به من زندگی دوباره دادند و من همیشه مدیون آن‌ها هستم. حالا هفت سال است که در زندان مانده‌ام و در این مدت خودم و خانواده‌ام به اندازه کافی تنبیه شده‌ایم. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازات تخفیف قائل شوند. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید