آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۰۴

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۰۴

بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص تا ظهر امروز شنبه ۴ بهمن، ۶ هزار و ۲۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی و از این تعداد ۴۹۵ نفر بستری شدند.

کد خبر : ۸۹۷۵۳
بازدید : ۴۶۶۸
سیما سادات لاری
فرادید | تا ظهر امروز ۴ بهمن ماه، بر اساس گفته‌های سخنگوی بهداشت ۱ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و تعداد جانباختگان کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶۹ نفر رسید. به این ترتیب تعداد فوتی‌های کرونا در کشور در مجموع ۵۷ هزار و ۲۹۴ نفر ثبت شد.

به گزارش فرادید دکتر لاری در ادامه افزود: بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص تا ظهر امروز شنبه، ۶ هزار و ۲۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و از این تعداد ۴۹۵ نفر بستری شدند. با توجه به این رقم تعداد بیماران کرونایی در کشور به ۱ ملیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۴۱۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۸۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اضافه کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه سخنانش گفت: هفته گذشته بیشترین موارد بستری کرونا در استان‌های مازندران، گیلان و همدان گزارش شد و بیشترین موارد مرگ و میر کرونا نیز در استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل و گلستان بود.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۹۸ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۵۱۰ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۴۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۷۰ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۵۴ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۹۲ هزار و ۶۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۴۲ نفر رسیده است؛ تاکنون ۴۲۴ هزار و ۱۷۷ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۴ هزار و ۳۴۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۵۴۴ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۵۳ هزار و ۲۲۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۵۵ هزار و ۳۱۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۱۵ هزار و ۲۹۹ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده است.

کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۳ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۳۵۲، ۳ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۹۰۷، ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۲۵۷، ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۴۷۲ و ۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۸۵۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ترکیه با ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۷۲ مبتلا و آلمان نیز با ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۲۶۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۱۵ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۱۹، ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۳۸ و ۷ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۷۷۱ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
جدول آماری کرونا در جهان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید