جبران تمام هزینه‌های پزشکی با انتخاب بیمه درست!

جبران تمام هزینه‌های پزشکی با انتخاب بیمه درست!

بیمه یک قرارداد است که بیمه‌گر (شرکت) به فرد تعهد می‌دهد که در برابر هزینه‌ای که از قبل از او دریافت کرده است خسارت‌های جانی و مالی را که شاید در آینده برای او اتفاق بیفتند، پرداخت کند. بیمه تکمیلی که با نام بیمه درمان تکمیلی نیز شناخته می‌شود یکی از روش‌های بسیار کارآمد برای کمک به پرداخت هزینه‌های درمان شخص است. این بیمه برای کمک به مردم برای پرداخت هزینه‌های سنگین داروها، عمل‌های جراحی، بیمارستان و سایر روش‌های درمان است و توسط شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلفی برای آن ارائه می‌شود.

کد خبر : ۸۹۷۵۷
بازدید : ۵۶۵۸
جبران تمام هزینه‌های پزشکی با انتخاب بیمه درست!
هر فردی در طول زندگی خود ممکن است با حوادثی روبرو شود که جان و مال او را به خطر بیندازند. سلامتی بزرگ‌ترین نعمت و آرزوی همیشگی هر انسانی است، بنابراین برای رسیدن به این خواسته نباید از پرداخت هزینه برای آن دریغ کرد.

بیمه یک قرارداد است که بیمه‌گر (شرکت) به فرد تعهد می‌دهد که در برابر هزینه‌ای که از قبل از او دریافت کرده است خسارت‌های جانی و مالی را که شاید در آینده برای او اتفاق بیفتند، پرداخت کند.

در واقع افراد با این کار در دورانی که سالم هستند، پرداخت هزینه اتفاق‌های احتمالی آینده را برای خود راحت‌تر می‌کنند تا خدای نکرده با مشکل مالی مواجه نشوند.

یکی از مهم‌ترین بیمه‌ها که تقریباً همه افراد از آن استفاده می‌کنند بیمه درمان است. شاید اطلاع داشته باشید که هزینه‌های درمان بعضی بیماری‌ها به طور نجومی بالا است، در چنین مواردی بیمه می‌تواند به داد افراد برسد و کمک خوبی برای پرداخت هزینه‌ها باشد.

بیمه کردن یک روش مطمئن برای جبران تمام هزینه‌های پزشکی در آینده است. با توجه به اهمیت زیاد سلامتی در کشور ما در این مطلب می‌خواهیم به توضیح انواع بیمه مثل بیمه تکمیلی ، بیمه تکمیلی انفرادی و بحث‌های مربوط به هزینه بیمه تکمیلی بپردازیم.

بیمه درمان چیست؟

بیمه درمان در واقع قراردادی است که طبق آن شرکت بیمه همه هزینه‌ها یا بخشی از آن‌ها را که مربوط به کار‌های پزشکی و درمان فرد است، پرداخت می‌کند.

این قرارداد به طور کتبی ثبت شده است و در آن تمام شرایط و هزینه‌هایی قید می‌شود که آن را باید بیمه پرداخت کند.

باتوجه‌به اینکه بیماری به‌غیر از آسیب‌های روحی و جسمی به فرد، می‌تواند او را محتمل هزینه‌هایی نیز کند، این بیمه ایجاد شده است تا شخص بتواند با خیال راحت‌تری از خدمات درمان استفاده نماید.

در بیمه درمان معمولاً افراد به طور گروهی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما نوعی از آن بیمه درمان انفرادی نام دارد که مطابق آن فقط یک فرد یا خانواده با پرداخت هزینه‌های لازم بیمه می‌شوند.

بیمه تکمیلی چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

جبران تمام هزینه‌های پزشکی با انتخاب بیمه درست!

بیمه تکمیلی که با نام بیمه درمان تکمیلی نیز شناخته می‌شود یکی از روش‌های بسیار کارآمد برای کمک به پرداخت هزینه‌های درمان شخص است.

این بیمه برای کمک به مردم برای پرداخت هزینه‌های سنگین داروها، عمل‌های جراحی، بیمارستان و سایر روش‌های درمان است و توسط شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلفی برای آن ارائه می‌شود.

توجه داشته باشید که بیمه درمان به‌ویژه نوع گروهی آن همیشه در همه موارد در پرداخت هزینه‌ها نمی‌تواند به شما کمک کند و شامل استثنا‌هایی است که تعداد از آن‌ها را به طور موردی بیان می‌کنیم:
  • هزینه‌های مربوط به عمل‌های جراحی زیبایی شامل موارد پرداختی بیمه نیستند، ولی اگر به دلیل رخ‌دادن حادثه‌ای مجبور به عمل جراحی باشید شرکت بیمه می‌تواند شما را در پرداخت هزینه‌های لازم کمک کند.
  • مشکلات مادرزادی مثل معلولیت (البته اگر یک پزشک معتمد شرکت بیمه تأیید کند که برطرف ‌کردن این عیب‌ها جنبه درمانی دارند، هزینه آن معمولاً پرداخت می‌شود.)
  • سقط جنین (مگر در موارد قانونی که استثنا هستند.)
  • ترک اعتیاد
  • خودکشی
  • حوادث طبیعی مثل زلزله، سیل و غیره
  • جنون
  • هزینه‌های مربوط به اتاق خصوصی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های مربوط به همراه بیمار که سن آن بالاتر از 7 سال و کمتر از 70 سال داشته باشد.
  • زایمان برای فرزند چهارم یا بیشتر
  • عقیم‌سازی (به‌غیراز مواردی که جنبه درمانی دارند.)
  • لوازم بهداشتی و آرایشی که برای درمان نیستند.
  • جنگ، اعتصاب، کودتا، قیام و غیره.
بعضی موارد بالا مثل حوادث طبیعی، جنگ و شورش، اتاق خصوصی، هزینه همراه، جراحی لثه و فک با پرداخت بیشتر حق بیمه درمان تکمیلی می‌توانند تحت پوشش شرکت باشند.

قرارداد این بیمه می‌تواند به سرگروهی و انفرادی بسته شود.

بیمه تکمیلی انفرادی

برخی از افراد عضو سازمان یا شرکت خاصی نیستند بنابراین نمی‌توانند از بیمه تکمیلی گروهی استفاده کنند. راهکار برای این اشخاص استفاده از طرح‌های مربوط به بیمه درمان انفرادی است و می‌تواند کمکی برای پرداخت هزینه‌های درمانی آن‌ها باشد.

بیمه تکمیلی انفرادی در شرکت‌های مختلف بیمه‌گزار طرح‌ها و قوانین مخصوصی دارد و شامل روش‌های مختلفی برای پرداخت حق بیمه می‌شوند تا قشر‌های مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

در این نوع قرارداد نیز شرکت بیمه تعهد می‌دهد که همه هزینه‌های درمانی و بیمارستانی شخص را که شامل موارد مختلف مثل عمل‌های جراحی، خدمات آزمایشگاهی، دارو، دندان‌پزشکی و ... می‌شوند بر اساس شرایط از قبل توافق شده پرداخت کند.

با پرداخت هزینه بیمه تکمیلی از نوع انفرادی می‌توان از مزیت‌های مختلفی بهره‌مند شد که تعدادی از آن‌ها در موارد زیر ذکر شده‌اند:
  • پرداخت هزینه‌های موردنیاز برای بستری شدن در بیمارستان از طرف بیمه
  • پرداخت هزینه‌های لازم برای عمل‌های جراحی خاص
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به انجام کارهای دندان‌پزشکی
  • پرداخت هزینه‌های زایمان
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به عیب‌های انکساری چشم
  • تعلق نگرفتن مالیات به بیمه تکمیلی
  • فرد می‌تواند با توجه ‌به نیاز بیمه‌ای و توان مالی خود طرح‌های مختلف شرکت بیمه‌گزار را انتخاب کند.
  • پرداخت هزینه‌های تشخیصی، جراحی‌های خاص و پاراکلینیکی

معیارهای مختلفی را برای تشخیص بهترین بیمه تکمیلی انفرادی باید در نظر گرفت که تعدادی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • تعداد مرکزهای درمانی که توسط شرکت بیمه‌گزار پوشش داده می‌شوند.
  • تعداد نمایندگی‌های شرکت بیمه‌
  • طرح‌ها و پوشش‌های مختلفی که توسط شرکت بیمه ارائه می‌شوند.
  • هزینه‌ای که باید برای اینکه تحت پوشش شرکت بیمه باشید، پرداخت کنید.
  • مدت دوره انتظار
یکی از موارد مهم پوشش بیمه درمان انفرادی یا گروهی و ... مربوط به پرداخت هزینه‌های زایمان است.

بهترین بیمه برای زایمان مربوط به طرح‌های مختلفی می‌شود که شرکت بیمه ارائه کرده است و مواردی مثل پوشش بیمه بیشتر، دوره انتظار کمتر و ... مؤثر هستند.

بیمه تکمیلی گروهی یا سازمانی

هر سازمانی می‌تواند همه کارکنان رسمی و قراردادی خود را که می‌خواهند از پوشش بیمه درمان تکمیلی برای خود یا همه اعضا خانواده خود استفاده کنند، بیمه کند که به این نوع بیمه گروهی گفته می‌شود.

اعضای خانواده در این نوع بیمه شامل پدر، مادر، همسر، فرزندان و افراد تحت تکفل فرد می‌شوند. کارکنان بازنشسته شرکت‌ها و خانواده‌های آن‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش این نوع بیمه باشند.

بیمه تکمیلی گروهی می‌تواند شامل افراد انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف مختلف نیز شود، اما باید شرایطی در آن رعایت شده باشد:
  • این افراد فقط برای تحت پوشش بودن بیمه تکمیلی گروه تشکیل نداده باشند.
  • پرداخت هزینه‌های سالیانه بیمه توسط شخص بیمه‌گزار تضمین شود.
  • حداقل 70 درصد از اعضای گروه به طور هم‌زمان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
تعهد‌های اصلی بیمه تکمیلی گروهی شامل مواردی مثل کمک به پرداخت هزینه‌های جراحی، بستری، شیمی‌درمانی، رادیولوژی، گامانایف، آنژیوگرافی قلب و عمل‌های جراحی Day Care می‌شوند.

در این نوع بیمه درمان هزینه همراه فرد تحت پوشش بیمه در بیمارستان که سن آن زیر ۷ سال یا بالاتر از ۷۰ سال باشد، آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی در شرایط خاص نیز پرداخت می‌شوند.

روش‌های پرداخت هزینه بیمه تکمیلی

روش‌های پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی متفاوت هستند. به‌طورکلی حق بیمه درمان تکمیلی باید سالیانه پرداخت شود و با توجه به سن شخص بیمه‌گزار هزینه آن تعیین می‌شود.

شخص می‌تواند از روش‌های پرداخت نقدی یا اقساطی استفاده کند. پیشنهاد می‌شود اگر برایتان میسر است از روش پرداخت نقدی استفاده کنید، زیرا در این صورت ۱۰ درصد تخفیف شامل شما خواهد شد.

اگر بخواهید حق بیمه خود را با روش قسطی پرداخت کنید باید در ابتدای کار که قرارداد می‌بندید بخشی از هزینه را به عنوان پیش پرداخت بپردازید و برای بقیه مبلغ چک‌هایی با فاصله یک ماه به شرکت تحویل دهید.

قرارداد بیمه که بین شرکت بیمه‌گر و یک شخص یا حامی او بسته خواهد شد، می‌تواند تمدید شود.

با توجه به نوع بیمه‌ای که فرد برای آن هزینه پرداخت کرده است، قرارداد می‌تواند به طور سالانه یا ماهانه تمدید شود.

همه نکات و هزینه‌هایی که شرکت بیمه باید پرداخت کند در قرارداد به طور کتبی ذکر می‌شود. حتما دقت داشته باشید که شرکت بیمه تنها پرداخت هزینه‌هایی را قبول می‌کند که مربوط به بیماری‌ها و مشکلات بعد از بستن قرارداد باشند.

خدمات بیمه بازار برای جبران تمام هزینه‌های پزشکی و آسودگی خیال

bimebazar.com یک سایت مطمئن برای مقایسه انواع بیمه درمان تکمیلی است. همان طور که در مطالب بالا مطالعه کردید، بیمه درمان اهمیت زیادی دارد و همه افراد برای تضمین آینده خود باید همین امروز برای آن هزینه کنند.

بدون شک می‌دانید که شاید بعضی اوقات تنظیم قرارداد بیمه کار زمان‌بری باشد، در سایت بیمه بازار می‌توانید از مشاوره و راهنمایی‌های لازم برای بیمه درمان استفاده کنید و سپس با توجه به بودجه و شرایط مورد نظر خود هزینه‌های لازم را بدون اتلاف وقت و به طور آنلاین بپردازید.

شما به کمک این سایت می‌توانید پوشش‌های بیمه تکمیلی و درمان را مقایسه کنید و سپس با دید بازتر برای خرید و انتخاب اقدام کنید.

فراموش نکنید بیمه درمان یک تضمین عالی برای سلامت شما و خانواده‌تان خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید