جنجال سیدجواد هاشمی و تبلیغ خرید خانه در دوبی؛ ماجرا چیست؟

جنجال سیدجواد هاشمی و تبلیغ خرید خانه در دوبی؛ ماجرا چیست؟

انتشار ویدیوی تبلیغاتی خرید خانه در دبی از سوی سیدجواد هاشمی انتقاد رسانه های اصولگرا و برخی از کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت. کاربران با انتقاد از سیدجواد هاشمی می‌گویند که او در این اوضاع اقتصادی و کمبود ارز و بحران مسکن ملت را تشویق به فرار سرمایه وسرمایه گذاری در دبی می‌کند.

کد خبر : ۸۹۷۸۵
بازدید : ۶۸۰۵
تبلیغ خرید خانه در دبی، سیدجواد هاشمی
فرادید | روز‌های گذشته بود که یک ویدیوی تبلیغاتی از سیدجواد هاشمی منتشر شد، ویدیویی که در آن نشان می‌داد او در حال ترغیب کردن مخاطبان برای خرید ملک در دبی است. البته این ویدیو به بلوایی برای سیدجواد هاشمی بدل شد و واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت. گرچه او در نهایت عذرخواهی کرد، اما انتقادات از سیدجواد هاشمی ادامه دارد.

به گزارش فرادید؛ سید جواد هاشمی در ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «همین بغل بیخ گوش خونتون، رفتید دوبی خونه‌ها رو ببینید؟ واقعا لایف استایل خونه‌های دوبی با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست قبول دارید؟ داماک میتونه شرایط ویژه برای خرید خونه تو اونجا رو براتون فراهم کنه. برید بخرید و حالشو ببرید. بچه‌هاتون هم دعاتون میکنن.»

همین حرف‌ها کافی بود تا بازیگر نقش‌های ارزشی به سیبل انتقادات بدل شود.

.ویدیوی تبلیغاتی سیدجواد هاشمی که جنجال آفرین شد
البته چیزی نگذشت که سیدجواد هاشمی با انتشار ویدیویی از منتقدان خود عذرخواهی کرد.

او در این ویدیو گفت که «من بابت عذرخواهی از ملتی که خیلی چیز‌ها برای آن‌ها مهم است آمده ام، متاسفانه بابت این تبلیغ تحقیقی نکرده بودم با عجله و به توصیه دوستانم متنی را گفتم که با اعتقادات و رفتار خود من هم مغایرت داشت، بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنم.»

سیدجواد هاشمی همچنین گفت: «گمان نمی‌کردم حاشیه داشته باشد چرا که ۱۵۰ سلبریتی دیگر این تبلیغ را انجام داده بودند و به من نشان داده بودند، اما من یادم رفته بود که سید جواد هاشمی فیلم‌های ارزشی بازی کرده و نباید این تبلیغ را انجام می‌داد من دوباره بابت این تبلیغ عذرخواهی می‌کنم.»
او در پایان این ویدیو هم می‌گوید: «نکته اضافه کنم اینکه انسان ممکن الخطاست ومن هم خطا کردم دوم اینکه من تا به امروز بابت هیچ کار تبلیغاتی یک ریال هم پول نگرفتم اگر بیان کنم که پول این تبلیغات قرار بود کجا برود باز حاشیه ایجاد خواهد شد، اینکه عذرخواهی کردم بابت خطای که کردم شاید خیلی از جیب مردم را زدند پول مردم را بردند، اما مسئولیت پذیرفتن هزاران اشتباه را ندارند، خواستم آن‌ها هم یاد بگیرند که بابت اشتباه خود عذرخواهی کنند اشتباه خود را قبول کنیم نمره ما کم می‌شود، اما شهامت و عذرخواهی را داشته باشیم.»

تبلیغ سیدجواد هاشمی

واکنش‌ها به تبلیغ سیدجواد هاشمی

انتشار ویدیوی تبلیغاتی خرید خانه در دبی از سوی سیدجواد هاشمی انتقاد رسانه های اصولگرا و برخی از کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت. کاربران با انتقاد از سیدجواد هاشمی می‌گویند که او در این اوضاع اقتصادی و کمبود ارز و بحران مسکن ملت را تشویق به فرار سرمایه وسرمایه گذاری در دبی می‌کند.

اما تندترین واکنش متعلق به روزنامه جوان بود. این روزنامه با انتقاد از ویدیوی تبلیغاتی سیدجواد هاشمی در یادداشتی نوشت: «اینکه می‌گویند هر آدمی یک نرخی دارد، شاید خیلی هم بیراه نباشد، اما اگر هم قرار است کسی خودش را در برابر یک رقم وسوسه‌کننده بفروشد،‌ای کاش قبل از انتخاب بیشتر به قیمت واقعی خودش نزد افکار عمومی فکر کند.»

برخی هم سبقه دوستی و همکاری اقتصادی مالک گروه داماک با دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را بهانه انتقاد از سیدجواد هاشمی قرار داده و او را سرزنش کردند.

البته در میان انتقاد، روزنامه فرهیختگان سعی کرد، عذرخواهی سیدجواد هاشمی را بپذیرد و به نوعی به دفاع از او بپردازد.

این روزنامه در گزارشی نوشت: «وقتی جواد هاشمی از بازی در یک آگهی بازرگانی به این سرعت عذرخواهی می‌کند، به آن معناست که در شرایط خاص، ناچار به انجام آن شده و خیلی از اعضای فهرست بلندبالای بازیگرانی که برای داماک تبلیغ کرده‌اند هم می‌توانستند چنین شرایطی داشته باشند. در ادامه گفتگو با سه نفر از هنرپیشه‌هایی را می‌خوانید که در تبلیغات داماک حضور داشته‌اند.»

پندار اکبری بازیگر سینما و تلویزیون هم در دفاع از سیدجواد هاشمی به رسانه‌ها گفته است که «سیدجواد هاشمی سالیان سال در این حرفه حضور داشته است و برای مردمش کم نگذاشته است. تا آنجایی که توانستند هم به سینمای دفاع مقدس و شهدای جنگ ادای دین کردند و این خیلی بی‌انصافی است که بگوییم، چون در آن نقش‌ها بازی کردی، دیگر حق نداری در تبلیغات حضور داشته باشی.»

او همچنین گفته «بعید می‌دانم ایشان در تبلیغاتی خلاف‌عرف حضور داشته باشند. ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که همه هنرپیشه‌ها یا برای وزارت ارشاد کار می‌کنند یا در صداوسیما فعالیت دارند. یعنی برای این دولت و حکومت کار می‌کنند. ضمن اینکه افرادی هستند که فضای سایبر و این مدل تبلیغات را رصد می‌کنند و اگر ایرادی داشت جلوی این کار گرفته می‌شد.»

حسن سجوانی مدیر املاک سازی داماک
ماجرای گروه املاک سازی داماک و حسین سجوانی، مالک آن چیست؟

گروه داماک سازنده برتر املاک لوکس در دبی، فروشنده واحد‌های مسکونی، تجاری و تفریحی در دبی و دیگر نقاط جهان است. مالک این شرکت حسین سجوانی یکی از شیعیان اهل شارجه است. انتشار تصاویر او در کنار شرکای تجاری غربی و به ویژه خانواده ترامپ طی سال‌های اخیر باعث شده تا رسانه‌ها از حسین سجوانی به عنوان نزدیک‌ترین دوست آسیایی دونالد ترامپ یاد کنند.

البته بررسی سایت این شرکت هم نشان می‌دهد که سازمان ترامپ با داماک گروپ همکاری اقتصادی چندین ساله دارد.

همزمان خبرنگار‌های امارات نیز در طول سال‌های اخیر حسین سجوانی را «دونالد امارات» یا «نماینده ترامپ در امارات» می‌خواندند. همچنین گفته می‌شود در مالت و کرواسی نیز ویلا‌های ساخت شرکت داماک با برند ترامپ به فروش می‌رسد.

سجوانی در سال ۱۹۹۲ شرکت مالی «دیکو» را تأسیس کرد که از بزرگ‌ترین صندوق‌های مالی در بورس‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس بود و از این راه توانست سرمایه هنگفتی را به دست آورد.

او در همین سال شرکت عمرانی «داماک» را تأسیس کرد که به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمان‌سازی و عمرانی امارات تبدیل شد. مجله فوربس ثروت وی را در سال ۲۰۱۸ حدود ۴.۱ میلیارد دلار تخمین زد و او را هفتمین ثروتمندترین فرد امارات خواند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید