همه چیز درباره سریال مکانیسم؛ مجموعه تلویزیونی شبکه پنج

همه چیز درباره سریال مکانیسم؛ مجموعه تلویزیونی شبکه پنج

سریال مکانیسم یک مجموعه تلویزیونی درام-سیاسی و اکشن و محصول کشور برزیل است. این سریال عملیات پولشویی را به تصویر می‌کشد، یک نیروی کار مداوم پلیس، یک طرح گسترده فساد را با مشارکت دولت برزیل و چندین شرکت مهندسی برجسته کشف می‌کند. مارکو روفو (سلتون ملو) یکی از نمایندگان پلیس فدرال است که در پرونده‌ای که تحقیق می‌کند، وسواس زیادی دارد.

کد خبر : ۸۹۷۹۱
بازدید : ۶۴۰۹
داستان سریال مکانیسم
فرادید | شب گذشته سریال خارجی و جدیدی به نام «مکانیسم» روی آنتن شبکه پنج قرار گرفت. این سریال هرشب ساعت ۲۳ شب پخش می‌شود و بازپخش مکانیسم در روز بعد در دو نوبت ساعت ۱۰ و ۱۹ از شبکه پنج پخش می‌شود. از شنبه تا چهرشنبه می‌توانید بیننده مجموعه تلویزیونی مکانیسم باشید.

به گزارش فرادید، سریال مکانیسم در دو فصل ۱۶ قسمتی به کارگردانی ژوزه پادیلا، دانیل رزنده، فیلیپه پرادو، مارکوس پرادو و توسط کمپانی «زازن پروداکس» تولید شده است و همچنین توسط النا سوارز و صوفیا مالدونادو به نگارش درآمده است. این سریال براساس داستان‌های دراماتیکی روایت می‌شود که از فساد کمپانی‌های خصوصی و دولتی برزیل اعم از کمپانی‌های نفت و ساخت و ساز برگرفته می‌شود.

مکانیسم تولید خود را در ماه مه ۲۰۱۷ آغاز کرد. مکان‌های فیلمبرداری شامل شهر‌های سائو پائولو، ریودوژانیرو، کوریتیبا و برازیلیا بود. فصل اول مکانیسم برای اولین بار ۲۳ مارس ۲۰۱۸، در سراسر جهان، از طریق نتفلیکس پخش شد. این سریال ۲۸ مه ۲۰۱۸، برای فصل دوم تمدید شد و سرانجام فصل دوم سریال مکانیسم در ۱۰ می ۲۰۱۹، در نتفلیکس به نمایش در آمده بود.

ژوزه پادیلا، کارگردان برزیلی در ریودوژانیرو پبه دنیا آمد. او از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون در عرصه فیلم‌سازی فعالیت می‌کند. او با فیلم «یگان ویژه» برنده خرس طلایی در جشنواره فیلم برلین شد. پادیلا قبل از فیلم سازی در زمینه تجارت، سیاست و اقتصاد تحصیل می‌کرد.

همچنین این کارگردان فارغ التحصیل رشته ادبیات و سیاست بین الملل از دانشگاه آکسفورد است. ژوزه بادیلا زمان تحصیلش در آکسفورد با مارکوس پرادو ملاقات کرد که این آشنایی به تاسیس کمپانی «زازن پروداکس» در سال ۱۹۹۷ منجر شد. این کمپانی طی سال‌های بعد از تاسیس اش، در کار‌های فیلم سازی این کارگردان بسیار موثر واقع شد.

سریال مکانیسم قسمت
داستان مکانیسم

مکانیسم یک مجموعه تلویزیونی درام-سیاسی و اکشن و محصول کشور برزیل است. این سریال عملیات پولشویی را به تصویر می‌کشد، یک نیروی کار مداوم پلیس، یک طرح گسترده فساد را با مشارکت دولت برزیل و چندین شرکت مهندسی برجسته کشف می‌کند. مارکو روفو (سلتون ملو) یکی از نمایندگان پلیس فدرال است که در پرونده‌ای که تحقیق می‌کند، وسواس زیادی دارد.

اما در نهایت او و شاگردش ورنا کاردونی (کارول آبراس) در یکی از بزرگترین تحقیقات انحراف و پولشویی در تاریخ برزیل غرق می‌شوند. این طرح گسترده آنقدر پیچیده است که طی روند تحقیقات، زندگی همه افراد درگیر را کاملاً تغییر می‌دهد.

در آوریل ۲۰۱۶، نتفلیکس اعلام کرد که یک سریال اصلی و هنوز بدون عنوان تولید می‌کند که تحقیقات مربوط به عملیات شستشوی ماشین را دنبال می‌کند. با وجود تکذیب‌های مکرر در ابتدای هر قسمت، اما براساس فیلمنامه‌ای که اعلام شده بود نشان می‌دهد که سریال مکانیسم براساس یک داستان واقعی است.

بسیاری از شخصیت‌ها و شرکت‌های به تصویر کشیده شده در این سریال، «اما نه همه حقایق مربوط به آنها» را می‌توان به راحتی در افراد واقعی و شرکت‌های درگیر در عملیات پولشویی پیدا کرد. در مکانیسم بازیگرانی همچون کارولین آبراس، سلتون ملو، انریکه دیاز، جاناتان هاگنسن و اتو جونیور هنرنمایی می‌کنند.

قسمت سریال مکانیسم شبکه پنج
بیوگرافی سلتون فیگوئیدرو ملو

سلتون فیگوئیدرو ملو زاده ۳۰ دسامبر ۱۹۷۲، در ایالت میناس گرایس «کشور برزیل»، بازیگر و کارگردان است. او از کودکی در نمایش‌های تلویزیونی بازی می‌کرد. این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت می‌کند. سلتون فیگوئیدرو ملو در طول زندگی حرفه‌ای خود، تجربه قوی و محکمی را در سینما، تولید و کارگردانی فیلم‌ها داشته و مورد تحسین عموم و منتقدان قرار گرفته است.

این بازیگر و کارگردان از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ میزبان «تارجا پرتا»، یک برنامه تلویزیونی درباره فرهنگ و فیلم‌های مستقل بود. برادرش دانتون ملو نیز بازیگر است. والدین سلتون هر دو اهل ایالت میناس گرایس هستند. پس از تولد سلتون والدین وی به سائوپائولو نقل مکان کردند و در آنجا تا ۱۱ سالگی زندگی کردند.

در سائو پائولو، سلتون در مدرسه «کلژیو اکلیماچائو» شرکت کرد و در ۱۱ سالگی از او دعوت شد تا در یک سریال صابونی در تلویزیون به نام «دوباره گلوبو استفاده کنید» بازی کند، بنابراین با اعضای خانواده اش به ریودوژانیرو، جایی که هنوز زندگی می‌کند، نقل مکان کرد.
بازیگران سریال مکانیسم

کارولین آبراس

کارولین آبراس متولد ۱۱ آگوست ۱۹۸۷ در سائو پائولو اهل برزیل و بازیگر است. او جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره ریو ۲۰۰۸، برای بازی در فیلم «اگر هیچ چیز دیگری کار نمی‌کند» را برنده شد. این بازیگر زن دو بار برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم کوتاه در جشنواره دو گرامادو شده است.

پایان سریال مکانیسم
جاناتان هاگنسن سروکیرا

جاناتان هاگنسن سروکیرا زاده ۲۳ فوریه ۱۹۸۳، بازیگر، مدل و خواننده اهل برزیل و از پدرش دارای اصالت نروژی است. هاگنسن با شرکت در فیلم شهر خدا، ساخته فرناندو میرلس و کاتیا لوند به شهرت بسیاری دست یافت. برادرش فیلیپ هاگنسن نیز بازیگر است. جاناتان فعالیت هنری خود را بازی در تئاتر آغاز کرد.

او درباره پدرش می‌گوید که «من هرگز در مورد پدرم چیزی نمی‌دانستم. فقط می‌دانم که او در ویتوریا، در ایالت اسپیریتو سانتو زندگی می‌کند.» هاگنسن در فیلم «نوئل، شاعر دهکده» نقش آهنگساز کارتولا را بازی کرده بود. او به عنوان مدل در رویداد مد ریو نیز شرکت کرده بود و همچنین برای شرکت «دولچه گابانا» کارزار تبلیغاتی اجرا می‌کند و در رویداد‌های تبلیغاتی «NBA» نیز کار می‌کند.

جاناتان اولین نقش نمایش نامه خود را به عنوان دودو، در داکور دو پکادو و سپس در پارائیزو استواییک، به عنوان کلاودیو بازی کرده بود. او همچنین عضو گروه موسیقی هیپ هاپ ملانینا کاریوکا است که توسط اعضای "Nós do Morro" ساخته شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید