آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۰۵

آمار فوتی‌های کرونا، امروز  ۹۹/۱۱/۰۵

از دیروز تا امروز ۵ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۳۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

کد خبر : ۸۹۷۹۲
بازدید : ۴۷۶۴
کرونا در جهان
فرادید | سخنگوی وزارت بهداشت آمار جانباختگان مبتلا به کرونا را اعلام کرد. دکتر سیما سادات لاری گفت: متأسفانه امروز ۵ بهمن ماه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۳۸۳ نفر رسید.

به گزارش فرادید؛ دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۵ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۹۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۳۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

به گفته وی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۷۷ نفر رسید و خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۴۰۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. وی ادامه داد: تا کنون ۸ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری همچنین گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
آمار جهانیِ مبتلایان به کرونا نیز تاکنون به ۹۹ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۲۸۸ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۲۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۷۱ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۲۰۶ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

آمریکا با بیش از ۲۵.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۴۲۷ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کرونا قرار دارد. هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۶ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۸.۸ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند. تعداد جان‌باختگان کرونا در انگلیس نیز از ۹۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشور‌های اروپایی داشته است.

به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۸۵ هزار نفر عبور کرده و در میان کشور‌های اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد. همچنین فرانسه بیش از ۷۲ هزار، روسیه بیش از ۶۸ هزار و ایران نیز بیش از ۵۷ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا را گزارش داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۵ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۷۸۹ مبتلا، ۴۲۷ هزار و ۶۳۵ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۳۵ مبتلا، ۱۵۳ هزار و ۳۷۶ قربانی

۳. برزیل: هشت میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۵۴ مبتلا، ۲۱۶ هزار و ۴۷۵ قربانی

۴. روسیه: سه میلیون و ۶۹۸ هزار و ۲۷۳ مبتلا، ۶۸ هزار و ۹۷۱ قربانی

۵. انگلیس: سه میلیون و ۶۱۷ هزار و ۴۵۹ مبتلا، ۹۷ هزار و ۳۲۹ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۳۵ هزار و ۱۸۱ مبتلا، ۷۲ هزار و ۸۷۷ قربانی

۷. اسپانیا: دو میلیون و ۶۰۳ هزار و ۴۷۲ مبتلا، ۵۵ هزار و ۴۴۱ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۸۵ مبتلا، ۸۵ هزار و ۱۶۲ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۴۲۴ هزار و ۳۲۸ مبتلا، ۲۴ هزار و ۹۳۳ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۸۹ مبتلا، ۵۲ هزار و ۵۳۶ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۸ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، ایران، اوکراین و پرو نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید