قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۰۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۰۸

قیمت هر اونس طلای جهانی، امروز ۸ بهمن ماه با کاهش ۷.۶۹ درصدی به ۱،۸۴۵.۰۵ دلار رسید. این در حالی است که اگر بسته کمک کرونایی آمریکا تصویب شود، اونس طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

کد خبر : ۸۹۹۰۱
بازدید : ۴۳۳۸
قیمت طلا
فرادید | قیمت طلا در بازار جهانی افت شدیدی داشته است. صبح امروز چهارشنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹، (تا لحظه تنظیم گزارش) قیمت طلای جهانی با کاهش ۷.۶۹ درصدی به ۱,۸۴۵.۰۵ دلار رسید. این در حالی است که قیمت طلا در کمترین مقدار ۱,۸۴۳.۹۹ دلار و در بیشترین محدوده ۱,۸۵۲.۹۹ دلار بوده است.

به گزارش فرادید؛ از روز سه شنبه با توجه به قیمت دلار و نگرانی و تردید سرمایه گذاران در مورد محرک‌های اقتصادی آمریکا، قیمت اونس طلای جهانی با کاهش روبه رو شد.

طرح پیشنهادی ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با اعتراض جمهوری خواهان روبرو شده است، آن‌ها این پیشنهاد را بسیار پرهزینه دانسته و خواهان طرحی با هزینه کمتر شده اند.

با توجه به تحلیل کارشناسان اگر بانک مرکزی آمریکا با سیگنالی نشان دهد که به دنبال توسعه اقدامات محرک پولی نیست و ممکن است به دنبال خروج سریعتر از حد انتظار از سیاست‌های فعلی باشد، به ضرر طلا خواهد بود.

اما، اگر بسته کمک کرونایی آمریکا تصویب شود، اونس طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور خواهد کرد. هر چه این بسته سریعتر تصویب شود به نفع طلا خواهد بود.

خریداران بازار طلا در حال حاضر منتظر نتیجه نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که روز سه شنبه آغاز شد. سیاست‌های پولی آسان باعث کاهش بازده اوراق قرضه دولتی شده و به نفع طلا می‌شود.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره ۰.۱۹ درصد کاهش یافته و با قیمت ۲۵.۳۰ دلار معامله می‌شود. هر انس پلاتین و پلادیوم به ترتیب به قیمت ۱,۰۹۶.۸۵ دلار و ۲,۳۲۱.۰۰ دلار رسیدند.
قیمت طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید