قابلیت جدید گوشی‌های گوگل پیکسل

قابلیت جدید گوشی‌های گوگل پیکسل

میزان تنفس را می‌توان با گرفتن دوربین گوشی به سمت سر و بالاتنه اندازه‌گیری کرد. ضربان قلب را نیز می‌توان به سادگی با گذاشتن انگشت بر روی دوربین اندازه گرفت.

کد خبر : ۹۰۳۳۹
بازدید : ۱۰۴۱۴
 گوشی گوگل پیکسل
گوگل اولین سازنده گوشی‌های هوشمند نیست که امکان اندازه‌گیری ضربان قلب را در گوشی‌های خود گنجانده است

گوگل از قابلیت‌های جدید تلفن‌های هوشمند پیکسل خود رونمایی کرده است. اکنون این گوشی‌ها می‌توانند از طریق دوربین، ضربان قلب و میزان تنفس را اندازه‌گیری کنند. این قابلیت با استفاده از پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای بینایی رایانه‌ای، سنسور‌های موجود در تلفن را برای انجام این کار به خدمت می‌گیرد.

میزان تنفس را می‌توان با گرفتن دوربین گوشی به سمت سر و بالاتنه اندازه‌گیری کرد. ضربان قلب را نیز می‌توان به سادگی با گذاشتن انگشت بر روی دوربین اندازه گرفت. پس از اندازه‌گیری، این علایم حیاتی را می‌توان به برنامه گوگل فیت منتقل کرد «تا کاربران بتوانند سلامتی خود را بهتر رصد کنند و وضع سلامتی خود را بهبود ببخشند.»

شوتاک پاتل، مدیر فن‌آوری‌های بهداشتی گوگل، روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی نوشت که ویژگی جدید قبل از استفاده در سایر دستگاه‌های اندروید، ماه آینده برای دارندگان پیکسل در دسترس خواهد بود.

پاتل نوشت: «این ویژگی‌ها امکان استفاده از دوربین تلفن هوشمند را برای ردیابی سیگنال‌های بدن در سطح پیکسل فراهم می‌کند. دوربین از حرکات قفسه سینه برای اندازه‌گیری میزان تنفس، و از تغییرات ظریف در رنگ انگشتان برای اندازه‌گیری ضربان قلب استفاده می‌کند.»

«ما این دو قابلیت را ایجاد کرده‌ایم و بعد از تأیید عملکرد آن‌ها در مطالعات بالینی اولیه، می‌دانیم که در شرایط مختلف واقعی و برای بیشتر افراد، احتمالاً کار خواهد کرد. به عنوان مثال، از آنجا که الگوریتم ضربان قلب ما برای برآورد جریان خون از تغییر رنگ در نوک انگشت استفاده می‌کند، این قابلیت باید عواملی مانند نور، رنگ پوست، سن و موارد دیگر را در نظر بگیرد تا بتواند این اندازه‌گیری را برای افراد مختلف انجام دهد.»

پنجشنبه گذشته، در طی یک رویداد «گوگل هلت»، این غول فن‌آوری نشان داد که مطالعات انجام‌شده قدرت این قابلیت برای اندازه‌گیری ضربان قلب را با دقتی نزدیک به متغیر ۲ درصد، تأیید می‌کند.

گوگل اولین سازنده گوشی‌های هوشمند نیست که امکان اندازه‌گیری ضربان قلب را در گوشی‌های خود گنجانده است. پیش از این، سامسونگ این قابلیت را در مدل گالکسی اس ۱۰ و دیگر مدل‌های قدیمی گالکسی معرفی کرده بود.
اما این شرکتاز آن زمان به این سو، این قابلیت را از مدل‌های جدیدتر تلفن‌های خود حذف کرده است و ترجیح می‌دهد برای اطمینان بیشتر از قرائت دقیق‌تر، چنین کاری را به سنسور‌های تعبیه شده در پشت دستگاه‌های پوششی سامسونگ، مانند ساعت «گلکسی واچ» محدود کند.

امید گوگل این است که بتواند این فن‌آوری را فراتر از کسانی که از ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنند، در اختیار طیف وسیع‌تری قرار دهد. پاتل گفت: «هدف تیم من این است که بتوانیم از پتانسیل گوشی‌های هوشمندی که هر روز استفاده می‌کنیم، بهره‌برداری کنیم.»

وی افزود که هدف نهایی این است که این قابلیت‌ها در اختیار شمار بیشتری از مردم قرار گیرد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید