چگونه عاقل بمانیم؟!

چگونه عاقل بمانیم؟!

همه ما داستان‌هایی از زندگی خود داریم، اما متاسفانه بیشتر افراد به خاطر داشتن داستان‌ها و تجربیات تلخی که در گذشته دارند، ممکن است فرصت‌های خوب را هم با نگاه بدبینانه شان تعبیر کنند

کد خبر : ۹۰۴۷۱
بازدید : ۲۷۶۰
چگونه عاقل بمانیم؟!
فرادید | همه اهمیت سلامتی جسمی را می‌پذیرند. آیا رسیدن به تعادل ذهنی به همان اندازه مهم نیست؟ فیلیپا پری با کتاب چگونه عاقل بمانیم یک دفترچه راهنما برای نگهداری از ذهن پیدا کرده است.

به گزارش فرادید؛ سال‌ها کار به عنوان روان درمانگر به فیلیپا پری نشان داد که چه روش‌هایی باعث ایجاد تغییر مثبت در مراجعان وی و بهترین راه برای حفظ سلامت روانی می‌شود. در چگونه عاقل بمانیم، او این اصول را رعایت کرده و از آن‌ها برای کمک به خود استفاده کرده است. او با استفاده از ایده‌های علوم عصبی و تئوری روانشناختی صدا، به ما نشان می‌دهد که چگونه خودمان را بهتر بشناسیم. ایده او این است که اگر می‌دانیم ذهن ما چگونه شکل می‌گیرد و رشد می‌کند، کمتر مورد فرآیند‌های ناخودآگاه ناشناخته قرار می‌گیریم. از این طریق می‌توانیم یاد بگیریم که استاد احساسات خود باشیم و نه برده آنها. حاصل تلاش‌های فیلیپا پری کتابی شد با نام «چگونه عاقل بمانیم»

کتاب چگونه عاقل بمانیم؟!
کتاب چگونه عاقل بمانیم، بر روی کنترل احساسات در شرایط بحرانی و حفظ دیدگاه خوش بینانه نسبت به زندگی تاکید می‌کند. همه ما داستان‌هایی از زندگی خود داریم، اما متاسفانه بیشتر افراد به خاطر داشتن داستان‌ها و تجربیات تلخی که در گذشته دارند، ممکن است فرصت‌های خوب را هم با نگاه بدبینانه شان تعبیر کنند.
پیشنهاد کتاب
زندگی مدرن استرس فراوانی به ما وارد می‌کند؛ حفظ آرامش، رضایت و استقبال از تجربیات جدید کار بسیار دشواری است. در این کتاب فلیپا پری - روانپزشک - به ما چگونگی کارکرد ذهن را نشان می‌دهد و با تمریناتی به ما می‌آموزد که چطور انعطاف پذیری مان را افزایش دهیم، روشن بینی را در خود تقویت کنیم و رضایت بیشتری داشته باشیم. این کتاب هم توضیحی است درباره ذهن انسان و هم راهنمایی است برای مواجهه با بسیاری از مشکلاتی که زندگی پیش پای ما می‌گذارد.

فیلیپا پری، نویسنده کتاب چگونه عاقل بمانیم، به خواننده تکنیک‌هایی را می‌آموزد تا از طریق آن بتواند همواره احساسات خود را به خوبی رصد کند و در شرایط بحرانی واکنش‌های منطقی‌تری از خود نشان دهد.

کتاب چگونه عاقل بمانیم به ما می‌گوید که برخلاف آن چیزی که تصور می‌کنیم اصلا منطقی نیستیم و همواره از روی احساسات تصمیم‌گیری می‌کنیم.
البته این کتاب برای یک عده هم، شاید چندان خوشایند نباشد. نویسنده‌ی کتاب همان‌طور که گفته شد یک خانم روانکاو ۶۰ ساله است (که البته زمان چاپ کتاب ۵ سالی جوان‌تر بوده) و خودتان هم که روان‌شناس جماعت را می‌شناسید!

تا دو کلمه با آن‌ها همکلام می‌شوید و صحبت از روزگار می‌کنید فوری تبدیل به یک کیس بیماری می‌شوید و با بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن روانکاویتان می‌کنند. البته که این مسئله رو مخ است و در اکثر مواقع صحبت‌های روان‌شناس به‌هیچ‌وجه توی کَت‌مان نمی‌رود، ولی معمولا حرف‌هایی که از سمت این عزیزان زده می‌شود چندان هم بیراه نیستند.

آن‌ها سعی در انگ زدن به مخاطبان خود ندارند و صرفا آن‌ها را علمی و اصولی مورد نقد و چالش قرار می‌دهند. اگر بی‌جنبه هستید و بهتان برمی‌خورد که کتاب لحن روان‌شناسی‌طوری با شما داشته باشد و شما را یک کیس بیمار تلقی کند سمت این کتاب نروید. ولی بدانید و آگاه باشید که همه‌ی ما مشکلاتی در اکثر زمینه‌های روانشناسی داریم و اگر با خودمان روراست باشیم شاید بتوان آن‌ها را کمی تا قسمتی درست کرد.

چه کسانی این کتاب را بخوانند

چگونه عاقل بمانیم؟!
این کتاب برای کسانی نوشته شده است که می‌خواهند در این دوران جدیدِ زندگی بازی را نبازند. یعنی چی این حرف؟ یعنی اینکه بد زمونه‌ای است! معلوم نیست که تصمیم‌گیری‌هایمان ما را به سعادت می‌رساند یا که داریم راه را اشتباه می‌رویم. توی این بحبوحه‌ی زندگی مسئله‌ی دیگری نیز آزاردهنده است و آن فرق بین عقل و احساس است. بسیاری از مواقع عاقلانه تصمیم می‌گیریم و دیگران ما را بی‌احساس و سرد و یخ خطاب می‌کنند و در موارد دیگر که احساس‌مان به عقل‌مان غلبه می‌کند، بعد از چند مدت گندش درمی‌آید که‌ای دل غافل عجب خبطی کردم! این وسط چیزی به نام منطق هم هست.

یک مرز باریک بین این دو عنصر که هم عقل و هم احساس را دربرمی‌گیرد. تصمیم‌گیری‌های ما آسان و ساده نیست که با حساب دودوتا چارتا حل‌وفصل شود و نیاز به کمی کنکاش و بررسی دارد. علی‌الخصوص در این دوران زندگی مدرن و پر از استرس قرن بیست‌و‌یکم که در آن گیر کردیم و دست‌وپا می‌زنیم که بتوانیم در بازار زندگی موفق باشیم. اتخاذ تصمیمات دقیق‌تر و منطقی‌تر در بین مشکلات زندگیِ ما بزرگترین هدف خانم نویسنده‌ی روانکاو ما بوده و به‌خوبی هم این مسئله را برای خواننده باز می‌کند و بسیار جامع و مفید و خلاصه صحبتش را تمام می‌کند.

این یک کتاب هوشمند و خواندنی است. برای هر کس که علاقه‌ای به سلامت روان خود دارد، مفید خواهد بود.

در مجموع این کتاب مناسب کسانی‌ست که:
۱. افرادی که در شرایط بحرانی نمی‌توانند بر احساسات خود غلبه کنند و همیشه بابت واکنش‌های اشتباه خود پشیمان می‌شوند؛
۲. کسانی که در گذشته داستان‌ها و تجربیات تلخی داشته اند و از دیدگاه بدبینانه خود، به ستوه آمده‌اند؛
۳. افرادی که می‌خواهند در سخت‌ترین شرایط، بهترین واکنش را از خود نشان دهند و منطقی رفتار کنند.

بخش‌هایی از کتاب

چگونه عقلانی فکر کنیم
همیت سلامت جسمانی برای همه روشن است؛ اما آیا تلاش برای دستیابی به تعادل روانی هم به همین اندازه اهمیت دارد؟ زندگی مدرن استرس فراوانی به ما وارد می‌کند؛ حفظ آرامش، رضایت و استقبال از تجربیات جدید کار بسیار دشواری است. در این کتاب فلیپا پری روانپزشک به ما چگونگی کارکرد ذهن را نشان می‌دهد و با تمریناتی به ما می‌آموزد که چطور انعطاف پذیری مان را افزایش دهیم، روشن بینی را در خود تقویت کنیم و رضایت بیشتری داشته باشیم. این کتاب هم توضیحی است درباره‌ی ذهن انسان و هم راهنمایی است برای مواجهه با بسیاری از مشکلاتی که زندگی پیش پای ما می‌گذارد.

درباره نویسنده

فیلیپا پری
فیلیپا پری، روانپزشک انگلیسی و نویسنده رمان گرافیکی است. این نوع از کتاب ها، با محتوای داستان‌های مصور در مقوله روان‌درمانی کاربرد دارند. قبل از اینکه فیلیپا پری این کتاب را منتشر کند، در حوزه سلامت روان مطالعات بسیاری انجام داد. فیلیپا پری هم در رادیو و هم در تلویزیون فعالیت می‌کند و مقالات زیادی در حوزه سلامت روان دارد.

از دیگر کتاب‌های خوب او می‌توان به «کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان بخوانند» (و فرزندان شما خوشحال خواهند شد که این کتاب را بخوانید) است. این کتاب راهنمای خوبی برای والدین است و مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌ها را برای آن‌ها مشخص می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید