قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۰۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۰۲

امروز ۲ اسفند ماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار رشد کمی داشت و با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۷۸۴ دلار و ۱۳ سنت رسید.

کد خبر : ۹۰۷۶۰
بازدید : ۴۲۲۳
طلا دربازار جهانی
فرادید | طلا با رشد ناچیز قیمت، همچنان در پایین‌تر مقدار خود در دو ماه اخیر قرار دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ با افزایش ۰.۱۱ درصدی ۱۷۸۴ دلار و ۱۳ سنت رسید.

این درحالی است که کمینه قیمت طلا در بازار ۱۷۸۰ دلار و ۹۶ سنت و بیشینه آن ۱۷۸۴ دلار و ۹۲ سنت ثبت شده است.

در حالی که افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت طلا دیروز به پایین‌ترین رقم در طی بیش از ۷ ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از پایان ماه نوامبر قرار گرفت.

در طول یک هفته اخیر، کاهش ۵۰ دلاری اونس جهانی و قرار گرفتن آن در کانال ۱۷۷۰ دلار از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون، کمترین قیمت آن به حساب می‌آید.

در حدود ۵۰ روزی که از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی گذشته است، نرخ بازدهی اوراق خزانه داری در حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و به مرز ۳/ ۱‌درصدی رسیده است. افزایش نرخ بازدهی این اوراق با افزایش هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا، سبب کاهش تقاضا در آن بازار‌ها می‌شود.

بازار اوراق قرضه منتظر است ببیند اقتصاد آمریکا به چه سمتی حرکت می‌کند و با توجه به در پیش بودن بسته محرک مالی، توزیع واکسن و حمایت‌های فدرال رزرو آیا ترمیم اقتصادی مورد انتظار رخ خواهد داد یا نه.

برخی تحلیلگران بر این باورند که یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت اونس جهانی به‌دلیل رشد جهانی نرخ دلار بوده است که طبق روال، به نسبتی که قیمت جهانی دلار رشد پیدا کند، قیمت اونس جهانی طلا پایین‌تر خواهد آمد. با ادامه امیدواری برای کشف و تولید واکسن کرونا در جهان و رشد اقتصادی، به نسبت ارزش دلار هم بالاتر خواهد رفت و قیمت اونس جهانی بازهم پایین‌تر خواهد آمد.

در بازار سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱۸ درصد افزایش، ۲۷ دلار و ۲۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۰۲ درصد صعود کرد و به ۱۲۸۲ دلار و ۹۵ سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵۳ درصد افزایش، به ۲۳۷۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید