افت قیمت دلار و سکه

افت قیمت دلار و سکه

مهم‌ترین عامل نزول سکه، افت بهای دلار بود. دیروز، اسکناس آمریکایی ۵۳۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و حدود ساعت ۳ بعدازظهر روی عدد ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت.

کد خبر : ۹۰۸۱۳
بازدید : ۵۱۱۷

روز شنبه، زمانی برای نزول قیمت انواع سکه و دلار بود. در اولین روز هفته، سکه امامی ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید.

مهم‌ترین عامل نزول سکه، افت بهای دلار بود. دیروز، اسکناس آمریکایی ۵۳۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و حدود ساعت ۳ بعدازظهر روی عدد ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت.

به گفته فعالان، معامله‌گران دلار تا حدی احتمال مذاکره با آمریکا را جدی‌تر گرفته بودند و همین عامل موجب شد که میزان فروش‌ها در بازار افزایش پیدا کند. با این حال، عده دیگری باور داشتند، سودگیری معامله‌گران از خرید‌های پیشین و کاهش تقاضای حواله‌ای در افت قیمت دلار نقش داشتند. افت دلار دیروز موجب شد که جدا از سکه امامی، قیمت سکه‌های کوچک، نیم سکه و ربع سکه نیز نزولی شود.

نیم سکه در اولین روز هفته، ۱۵۰ هزار تومان افت کرد و به بهای ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با افت ۱۰۰ هزار تومانی روی عدد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. روز شنبه حتی هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بخشی از ارزش خود را از دست داد.
ساعت ۳ بعدازظهر، هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان قیمت داشت که ۲۶ هزار تومان کمتر از روز پنج شنبه بود. البته میزان نوسانات در روز اول هفته زیاد بود و ممکن است پس از ساعت ۳ بعدازظهر، در بازار پشت خطی، قیمت‌های متفاوت تری برای انواع سکه و دلار به ثبت رسیده باشد.

فشار اونس طلا به بازار سکه

به باور تحلیلگران و فعالان بازار، جدا از افت قیمتی دلار، کاهش بهای اونس دلار در بازار‌های جهانی هفته گذشته نیز در نزولی شدن انتظارات معامله‌گران بازار سکه اثر داشت. طلای جهانی در آخرین روز هفته از محدوده هزار و ۷۶۰ دلاری بالا آمد و وارد محدوده هزار و ۷۸۰ دلاری شد.
با این حال، تحلیلگران فنی اعتقاد دارند، تا زمانی که اونس طلا زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری قرار دارد، احتمال افت بیشتر را باید برای آن در نظر گرفت. برخی از نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌داد که معامله‌گران انتظار دارند بهای اونس طلا در هفته جاری نیز به کاهش خود ادامه دهد.
به گزارش «ایسنا» تحلیلگران وال‌استریت قاطعانه نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت بدبین شده‌اند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکو نیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۱۳ نفر معادل ۷۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند.
به‌نظر می‌رسد بازیگران بازار داخلی نیز احتمال افت طلا در هفته جاری را در معاملات روز شنبه خود در نظر گرفتند و همین عامل موجب شد که سرعت افت قیمت انواع سکه بیشتر شود. در چنین شرایطی، بیشتر بازیگران، راه بازگشت سکه به مسیر افزایشی را بازگشت قیمت دلار به بالای محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی دانسته‌اند.

برخی فعالان باور دارند، نوسان گیران ممکن است در هفته جاری، پیرامون خروج ایران از اجرای پروتکل الحاقی، جوسازی زیادی را صورت دهند و تلاش کنند دلار را به سوی سطوح بالاتر بازگردانند.
روند بهای سکه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید