قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۰۴

قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۰۴

قیمت بیت کوین در بازار امروز ۴ اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش ۰.۸۶ درصدی داشت و به ۵۶,۷۷۷ دلار معادل ۱,۴۸۹,۹۹۱,۳۹۴ تومان رسید.

کد خبر : ۹۰۸۵۳
بازدید : ۴۶۴۷
بیت کوین
فرادید | نوسان در بازار بیت کوین جریان دارد اما این ارز دیجیتال همچنان بالای ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود. قیمت بیت‌کوین امروز ۴ اسفند ماه ۱۳۹۹ با ۰.۸۶ درصد افزایش به ۵۶,۷۷۷ دلار معادل ۱,۴۸۹,۹۹۱,۳۹۴ تومان رسید.

حجم مبادلات روزانه بیت کوین ۵۲.۲۳ میلیارد دلار است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ معادل ۵۸,۳۳۰.۵۷ دلار بوده که همینک %۲.۸۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۴ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

ارزش بیت کوین در روز جمعه ۱۸ درصد طی یک هفته بالا رفت و به رکورد ۵۶ هزار دلار رسید. این ارز مجازی از ابتدای سال جاری تا حالا ۹۲ درصد افزایش ارزش داشته و در حال حاضر ارزش بازار آن به یک تریلیون دلار رسیده است. بیت کوین در حال حاضر ششمین سرمایه با ارزش دنیاست و تنها یک رده پایین‌تر از آلفابت گوگل قرار دارد.

به گزارش فرادید؛ در حالی که بیت کوین در ادامه روند صعودی خود توانسته است تا در کانال ۵۰ هزار دلاری جایگاه خود را تثبیت کند، تحلیلگران بانک جی پی مورگان در گزارشی هشدار داده اند رالی صعودی این ارز به احتمال زیاد پایدار نخواهد بود و قیمت‌ها در آینده‌ای نزدیک ریزش خواهد کرد.

از پنج ماه پیش تاکنون ارزش بازار بیتکوین حدود ۴.۵ برابر شده و تحلیل گران این بانک هشدار داده اند چنین روند سریعی در افزایش قیمت که بخشی از آن هم به لطف شرایط کرونایی به دست آمده است امکان شکست دارد.

برای مثال می‌توان به اولین افزایش قیمت قابل توجه بیت کوین در ۲۰۱۷ اشاره کرد که آن را به ۲۰ هزار دلار رساند و باعث شهرت جهانی آن شد. کمی پس از آن بیت کوین ۸۰ درصد از ارزش خود را طی یک ماه از دست داد و بعد دوباره رشد خود را آغاز کرد.

در سوی دیگر بازار ارز‌های دیجیتال، اتریوم با ۱.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۰۴.۴۴ دلار رسید و تتر درهمان محدوده ۱.۰۰ دلار باقی ماند.

سرمایه گذاری ایرانیان در بازار بیت کوین

با افزایش قیمت بیت کوین طی چند ماه اخیر اقبال مردم ایران نیز به سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز‌ها بالا رفت و حجم چشمگیری از نقدینگی جامعه به سمت خرید ارز‌های دیجیتال بخصوص بیت کوین سرازیر شد.

با رشد چشم‌گیر ارزش رمزارز‌ها در بازار‌های جهانی و به‌خصوص بیت‌کوین، عده زیادی از مردم عادی و سهامداران بورسی به‌سراغ خرید بیت‌کوین رفته‌اند و این موضوع می‌تواند زنگ هشداری جدی برای مردم و مسئولان باشد چراکه هیچ امنیت و اطمینانی در این نوع سرمایه‌گذاری‌ها وجود ندارد و سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در صورت ضرر احتمالی، دستشان به هیچ‌جا بند نیست.

به‌گفته کارشناسان اقتصادی، نوسان‌پذیری رمزارز‌ها به‌قدری زیاد است که ممکن است فرد یک‌روزه ۴۰ درصد ضرر ببیند. مردم رمز بورسی خود را گم می‌کنند و در تماس با کارگزاری‌ها می‌خواهند در پیدا کردن رمزشان به آن‌ها کمک کنند، درحالی که اگر رمز درگاه خرید ارز دیجیتال خود را گم کنند زندگی‌شان به باد می‌رود و راهی ندارند!
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید