لحظه فرود کاوشگر استقامت روی مریخ

لحظه فرود کاوشگر استقامت روی مریخ

فیلم فرود کاوشگر استقامت روی مریخ منتشر شد.

کد خبر : ۹۰۹۲۶
بازدید : ۱۰۵۸۴
کاوشگر استقامت در مریخ
فرادید | ناسا دیروز دوشنبه فیلم فرود کاوشگر استقامت روی مریخ را منتشر کرد. قبل از این ناسا ویدئو شبیه سازی شده روند فرود این کاوشگر را به همراه اولین تصویر واقعی از سطح مریخ منتشر کرده بود.

"استقامت" پس از گذراندن "۷ دقیقه وحشت" با سرعت ۱۲ هزار مایل در ساعت (۱۹۳۱۲ کیلومتر) از اتمسفر مریخ گذشت و بر روی سیاره سرخ فرود آمد. این عملیات، از آن‌جا که منطقه‌ی فرود در دهانه "جیزرو" با سنگ‌های ناهموار و موانع پر شده بود و هزاران کد نیاز بود تا این مریخ‌نورد بتواند بدون دخالت انسان این ماموریت پیچیده را به اتمام برساند، عملیات سختی بود.

به گزارش فرادید؛ مریخ نورد "استقامت" که جدیدترین و پیشرفته‌ترین مریخ نورد ناسا محسوب می‌شود، به منظور انجام ماموریت‌های علمی خود ابزار‌های علمی زیادی را همراه خود دارد که همگی پیشرفته‌ترین ابزار ناسا برای کاوش سیاره‌ای هستند.

"استقامت" که به اختصار "پرسی" (Percy) نیز گفته می‌شود، سطح مریخ را کاوش می‌کند و تحقیقات علمی زیادی را انجام خواهد داد. هدف اصلی مریخ نورد "استقامت" که پیشتر "مارس ۲۰۲۰ " نامیده می‌شد و توسط موشک "اطلس۵" به مریخ فرستاده شد، بررسی حیات میکروسکوپی در مریخ است.
لحظه فرود کاوشگر استقامت روی مریخ
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید