آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۲/۰۵

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۲/۰۵

امروز ۵ اسفندماه ۱۳۹۹، تعداد جانباختگان کرونایی ۹۱ نفر اعلام شد و بر این اساس در مجموع، آمار فوتی‌های کرونا به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.

کد خبر : ۹۰۹۳۶
بازدید : ۴۶۴۵
بیماران بدحال کرونایی
فرادید | در لیست آمار فوتی‌های کرونا امروز ۵ اسفند ۱۳۹۹ به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، ۹۱ فوتی جدید ثبت شد و تعداد جانباختگان در مجموع به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۵ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۲ نفر از آن‌ها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۳ هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش فرادید؛ لاری افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند.

به گفته وی، شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

آمار جهانیِ مبتلایان به کرونا تاکنون به ۱۱۲ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۲۵ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۴۸۵ هزار و ۳۸۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۸۷ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۷۱۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۸.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۵۱۲ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. هند نیز با آمار بیش از ۱۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۰.۱ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشور‌های برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۸ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۰۷ مبتلا، ۵۱۲ هزار و ۵۹۰ قربانی

۲. هند: ۱۱ میلیون و ۱۶ هزار و ۴۳۴ مبتلا، ۱۵۶ هزار و ۴۹۸ قربانی

۳. برزیل: ۱۰ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۳۱ مبتلا، ۲۴۷ هزار و ۲۷۶ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۱۷۷ هزار و ۳۳۰ مبتلا، ۸۳ هزار و ۶۳۰ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۲۶ هزار و ۱۵۰ مبتلا، ۱۲۰ هزار و ۷۵۷ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۶۰۹ هزار و ۸۲۷ مبتلا، ۸۴ هزار و ۶۱۳ قربانی

۷. اسپانیا: سه میلیون و ۱۵۳ هزار و ۹۷۱ مبتلا، ۶۷ هزار و ۶۳۶ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۸۱۸ هزار و ۸۶۳ مبتلا، ۹۵ هزار و ۹۹۲ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۶۴۶ هزار و ۵۲۶ مبتلا، ۲۸ هزار و ۱۳۸ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۰۰ مبتلا، ۶۸ هزار و ۷۷۲ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران، آفریقای جنوبی، اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید