درگیری در مرز سراوان ۲ کشته داشت

درگیری در مرز سراوان ۲ کشته داشت

این افراد با شکستن در‌ها و ایجاد خسارت وارد گذرگاه مرزی می‌شوند که در بین این جمعیت بر اثر تیراندازی از آن طرف مرز یک نفر کشته و چهار نفر مجروح می‌شوند.

کد خبر : ۹۰۹۶۲
بازدید : ۱۰۱۸۹
سراوان

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به بیان جزئیات ماجرای درگیری و ناآرامی‌های دوشنبه و سه‌شنبه چهارم و پنجم اسفندماه ۹۹ در سراوان پرداخت.

محمدهادی مرعشی سه‌شنبه با بیان اینکه درگیری در مرز سراوان ساعت هشت صبح دوشنبه چهارم اسفندماه ۹۹ در منطقه شمسر رخ داد، افزود: در این منطقه مرزی گذری را برای برای بهبود معیشت مرزنشینان ایجاد کردیم که کنترل لازم در زمینه ورود و خروج این گذرگاه مرزی توسط نیرو‌های نظامی انجام می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روز دوشنبه و سه‌شنبه تجمع زیادی از جمعیت سوخت‌بر‌هایی که به‌طور غیر‌قانونی اقدام به این کار می‌کردند در پشت مرز مشاهده شد و این افراد قصد داشتند از محل گذر مرزی وارد شوند.
مرعشی ادامه داد: بیش از ۲ ساعت با این افراد مذاکره انجام شد که خویشتنداری کنند و در چارچوب قواعدی که برای این گذرگاه مرزی در‌نظر گرفته شده از همان گذر عبور کنند، اما ظاهراً در آن‌سوی مرز مأموران پاکستانی اقدام به تیراندازی می‌کنند و این امر باعث هجوم این سوخت‌بر‌ها می‌شود.

وی افزود: این افراد با شکستن در‌ها و ایجاد خسارت وارد گذرگاه مرزی می‌شوند که در بین این جمعیت بر اثر تیراندازی از آن طرف مرز یک نفر کشته و چهار نفر مجروح می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: متأسفانه برخی افراد در بین این جمعیت اقدام به موج‌سواری کرده و به پاسگاه شمسر حمله‌ور می‌شوند به طوریکه موتور یکی از مأموران را آتش زده و شیشه خودرو‌ها را شکستند.
مرعشی اظهار کرد: این افراد قصد ورود به پاسگاه را داشتند، پاسگاه حریم آن مشخص است و مأموران حافظ امنیت آن هستند و اجازه ندارند که به هیچ فردی اجازه ورود به به پاسگاه را بدهند، زیرا پاسگاه ناموس مأمور است. وی ادامه داد: به دلیل هجوم به پاسگاه، مأموران مجبور به تیراندازی شده و تعدادی مجروح شدند و این جمعیت پس از مدتی متفرق می‌شوند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند و متأسفانه یک نفر در بیمارستان فوت می‌کند که در حال بررسی علت فوت این فرد هستیم که آیا وی در آن سوی مرز مجروح شده است؟

مرعشی افزود: پس از این اتفاق افرادی در فضای مجازی موضوع را دست می‌گیرند و مردم را برای تجمع در شهر سراوان تحریک می‌کنند که در این زمینه نشست‌هایی با بزرگان و معتمدان سراوان برگزار شد تا این موضوع را کنترل کنند.
وی ادامه داد: این تجمع تا ساعت ۱۰ سه شنبه کنترل شده بود که متأسفانه پس از آن افرادی به سمت فرمانداری هجوم آوردند و حتی صحبت‌های مسئولان را برنتابیدند و خساراتی را به اموال فرمانداری وارد کردند که بلافاصله این افراد متفرق شدند.
وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان بخوبی آگاه هستند که تعداد زیادی از عزیزان آنان در جاده‌های این استان بر اثر تصادف با خودرو‌های سوخت‌بر کشته یا مجروح می‌شدند. معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان همواره نسبت به تردد خوردو‌های سوخت‌بر که با پلاک مخدوش و با سرعت سرسام‌آوری در جاده‌ها تردد می‌کردند اعتراض داشتند.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع سوخت‌بری در سیستان و بلوچستان نهادینه شده بود و ما ظرفیت مناسبی را برای ایجاد اشتغال در این استان داشتیم و بر اساس دستور استاندار برنامه بر این شد تا برای سوخت‌بران در حد محدود و بدون پلاک مخدوش و سرعت بالا اجازه تردد صادر شود.

مرعشی اظهار داشت: البته مواردی که برای سوخت‌بر‌ها در‌نظر گرفته شده بود قانونی نبود، اما به دلیل اینکه برای مردم مشکلی ایجاد نشود و سطح تلفات جاده‌ای افزایش نیابد این اقدام انجام شد و بعد از این تصمیم، آرامش حداقلی در سطح جاده‌های این استان برقرار شد.
وی بیان کرد: ما چند گذر مرزی در سیستان و بلوچستان را با نظر مردم ایجاد کردیم که معیشت مرزنشینان این استان بهبود یابد. معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر قرار باشد که کار قاعده‌مند و به صورت قانونی انجام نشود قطعاً همان حداقل‌هایی که ایجاد شده نیز قطع خواهد شد.

وی از همه معتمدان و بزرگان طوایف خواست کمک کنند تا کار بزرگی را که برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت مرزنشینان ایحاد شده را بخوبی و بدون هیچ‌گونه تنشی دنبال کنیم. مرعشی اظهار کرد: قطعاً مشخص است هر اتفاقی می‌افتد، گروه‌هایی در کمین هستند تا برای نیرو‌های امنیتی و مردم سیستان و بلوچستان مشکل ایجاد کنند.
وی ادامه داد: کسانی هستند که مردم را می‌خواهند از بدنه نظام دور کنند و این‌ها کسانی هستند که منافع‌شان به خطر افتاده است. معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وقتی بخواهیم مسأله سوخت را در مزر‌های این استان ساماندهی کنیم قطعاً منافع برخی از افراد به خطر می‌افتد و اینان کسانی هستند که مردم را تحریک می‌کنند.

وی تصریح کرد: چندی قبل گروه جیش‌الظلم کلیپی را پخش کرد و گذر‌های مرزی که در سیستان و بلوچستان برای ساماندهی سوخت‌بر‌ها ایجاد شده بود را زیر سؤال برد و این مسأله مشخص کرد که قرار است اتفاقی رخ دهد. مرعشی بیان کرد: وقتی این مسائل را کنار هم می‌گذاریم مشخص می‌شود که این طرح توسط دشمن برنامه‌ریزی شده برای اینکه مرز‌های سیستان و بلوچستان آرامش نداشته باشد.
جزئیات ماجرای درگیری در سراوان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید