هواشناسی ایران امروز، ۹۹/۱۲/۰۶

هواشناسی ایران امروز، ۹۹/۱۲/۰۶

با توجه به گزارش سازمان هواشناسی ایران، امروز ۶ اسفند ماه ۱۳۹۹، سامانه بارشی در استان‌های جنوبی سبب بارندگی، رعد وبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

کد خبر : ۹۰۹۷۲
بازدید : ۴۶۰۹
فرادید | بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی ایران، امروز ۶ اسفند ماه ۱۳۹۹، دو سامانه بارشی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

سامانه شمالی در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش برف و باران و وزش شدید باد خواهد شد.

سامانه جنوبی در استان‌های خوزستان، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، بوشهر، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، غرب هرمزگان و ارتفاعات کرمان سبب بارندگی، رعد وبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

شدت بارش‌ها در روز چهارشنبه در استان گیلان می‌باشد. در روز پنجشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و به جز جنوب سیستان و بلوچستان در سایر نقاط واقع در نیمه جنوبی بارش خواهیم داشت. شدت بارش در این روز در استان‌های فارس، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال بختیاری و جنوب اصفهان می‌باشد.

به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی؛ جمعه در نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچشتان و شمال و شرق هرمزگان، بارش باران، رعدو برق، در نقاط سردسیر بارش برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و شنبه در برخی نقاط استان فارس، کرمان و کهکیلویه و بویر احمد براش برف و باران پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دارد. با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار می‌رود بارش چهارشنبه در مناطق جلگه‌ای دریای خزر به صورت برف باشد. در این روز با توجه به وزش شدید باد احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی وگردنه‌های شمالی البرز وجود دارد.

دمای هوا در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه و از پنجشنبه تا جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، شرق، و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

ازامروز تا فردا دریای خزر و دریای عمان مواج می‌شوند. امروز و پنجشنبه در جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و جمعه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید می‌باشد که در برخی مناطق می‌تواند منجر به گرد و خاک شود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید