قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۱

قیمت هر اونس طلای جهانی، امروز ۱۱ اسفندماه با ثبت ۰.۹۷ درصد رشد به ۱۷۵۱ دلار و ۲۸ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۱۴۱
بازدید : ۵۱۸۷
شمش طلا
فرادید | طلا در بازار با افزایش قیمت همراه بود. امروز ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹ قیمت هر اونس طلای جهانی با ۰.۹۷ درصد افزایش به ۱۷۵۱ دلار و ۲۸ سنت رسید.

کمترین قیمت برای طلا ۱۷۳۵ دلار ۸۵ سنت و بیشترین قیمت آن در حال حاضر و تا لحظه تنظیم گزارش همان ۱۷۵۱ دلار و ۲۸ سنت ثبت شده است.

طلا از ابتدای سال‌جاری میلادی و همزمان با تغییر ساکن کاخ‌سفید و فقدان تصویب بسته حمایتی جدید، در دو ماه اولیه سال‌جاری میلادی حدود ۹ درصد افت قیمت داشته و بسیاری از تحلیلگران سطوح قیمتی کنونی را فرصت مناسبی برای خرید طلا می‌دانند.

به گزارش فرادید؛ اونس طلا که سال ۲۰۲۱ را در قیمت ۱۹۱۲ دلار آغاز کرده بود، روز جمعه تا مرز ۱۷۱۴ دلار نزول کرد که پایینترین رکورد هشت ماهه جدیدی بود و حدود ۲۰۰ دلار کاهش در مقایسه با ابتدای سال را نشان داد.

برخی اقتصاددانان بر این باورند که با توجه به آغاز فرآیند ایمن‌سازی جهان از طریق واکسیناسیون، در چند ماه آینده شاهد افزایش فعالیت‌های اقتصادی خواهیم بود. افزایش فعالیت‌های اقتصادی با افزایش تورم همراه خواهد بود و در آن مقطع طلا مجددا شاهد آغاز رالی جدید صعودی است.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز اظهار کرد: اگر جانت یلن، وزیر خزانه داری و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا بیایند و به انتظارات تورمی بالاتر اشاره کرده و اعلام کنند بازده را پایین نگه می‌دارند، طلا صعود خواهد کرد. اما احتمالا تا زمانی که بازده به دو درصد صعود نکند، واکنشی از سوی بانک مرکزی آمریکا وجود نخواهد داشت.

گروه دیگری از اقتصاددانان - که پل کروگمن برنده جایزه نوبل نیز در میان آن‌ها قرار دارد شرایط تورمی را تحت کنترل پیش‌بینی می‌کنند. هر سناریوی تورمی که اتفاق بیفتد تاثیر مستقیمی بر بازار‌هایی مانند طلا خواهد داشت. مسلما طلا از تورم بالاتر سود بیشتری خواهد برد و احتمال بازگشت مجدد به قله‌های جدید قیمتی نیز وجود دارد.

از طرف دیگر اقتصاد آمریکا با کسب و کار‌های تعطیل شده روبروست که مستلزم نرخ‌های بهره اندک هستند. در نهایت طلا با توجه به بدهی هنگفت و ریسک گریزی در بازار‌های سهام، وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره نیز ۰.۸۴ درصد افزایش داشت وبه ۲۶ دلار و ۹۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین هم با ۲.۷۱ درصد به ۱۲۱۸ دلار و ۶۵ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۲۱ درصد رشد به قیمت ۲۳۳۳ دلار معامله می‌شود.
قیمت طلای جهانی در بازار
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید