شهاب الدین عزیزی خادم کیست؟

شهاب الدین عزیزی خادم کیست؟

گرچه انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب شهاب الدین عزیزی خادم بدون هیچ مشکلی برگزار شد. اما زلزله پس از پایان مجمع و انتخابات رخ داد. در اولین و مهم‌ترین واکنش علی کریمی پس از معلوم شدن نتیجه انتخابات به خبرنگاران گفته بود: «با تاخیر روز مهندس را به دوستان و مهندسان عزیز تبریک بگویم و برایشان آرزوی موفقیت کنم.»

کد خبر : ۹۱۱۶۷
بازدید : ۳۹۸۶
شهاب عزیزی خادم
فرادید | پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و شهاب الدین عزیزی خادم برای ۴ سال مسئولیت پرحاشیه‌ترین فدراسیون ایران را برعهده گرفت. انتخاباتی که با حاشیه‌های فراوانی همراه بود و پس از انتخاب عزیزی خادم به ریاست فدراسیون، واکنش‌هایی هم در پی داشت.

به گزارش فرادید؛ انتخابات فدراسیون فوتبال روز گذشته در دو دور برگزار شد. در دور اول انتخابات ریاست فدراسیون، شهاب الدین عزیزی خادم، کیومرث هاشمی علی کریمی و مصطفی آجرلو به رقابت با یکدیگر پرداختند که از ۸۷ رای این مرحله، کیومرث هاشمی ۲۴ رای، شهاب الدین عزیزی خادم ۳۵ رای، علی کریمی ۹ رای و مصطفی آجرلو ۱۸ رای کسب کردند و یک رای هم باطل شد.


با این اوصاف کیومرث هاشمی و شهاب الدین عزیزی خادم به مرحله دوم انتخابات راه یافتند، تا تکلیف صندلی ریاست فدراسیون فوتبال برای چهار سال آینده مشخص شود.

در نهایت شهاب‌الدین عزیزی خادم با ۴۹ رای در مقابل ۳۸ رای کیومرث هاشمی توانست پیروز از میدان انتخابات شانزدهم فدراسیون فوتبال خارج شود.

علاوه بر تعیین رئیس فدراسیون، هیات رئیسه فوتبال هم اعضای خود را شناخت. براساس نتیجه این انتخابات، در دور شانزدهم، هیأت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال را «احسان اصولی، طهمورث حیدری، بهرام رضاییان، مهرداد سراجی، خداداد افشاریان، احمدرضا براتی و میرشاد ماجدی» تشکیل می‌دهند.

در این میان شهره موسوی نیز به عنوان نایب رئیس سوم معرفی شده بود که توانست از مجمع رای اعتماد بگیرد. او در انتخابات فدراسیون با ۷۰ رای توانست صندلی ریاست فوتبال بانوان را برای ۴ سال در اختیار بگیرد.

البته تنها تکلیف دو کرسی نواب رئیسی فدراسیون فوتبال مشخص نشد. اما احسان اصولی، عضو جدید هیات رئیسه گفته است: «با صحبتی که با آقای عزیزی خادم داشتم مقرر شد که هماهنگی‌های لازم انجام شود تا در همین هفته نخستین جلسه هیات رئیسه جدید را برگزار کنیم.»

با این وجود تا برگزاری انتخابات نواب رئیس، عزیزی خادم دو سرپرست برای این سمت‌ها معرفی خواهد کرد.
انتخابات فدراسیون فوتبال
واکنش ها به انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب عزیزی خادم!
گرچه انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب شهاب الدین عزیزی خادم بدون هیچ مشکلی برگزار شد. اما زلزله پس از پایان مجمع و انتخابات رخ داد. در اولین و مهم‌ترین واکنش علی کریمی پس از معلوم شدن نتیجه انتخابات به خبرنگاران گفته بود: «با تاخیر روز مهندس را به دوستان و مهندسان عزیز تبریک بگویم و برایشان آرزوی موفقیت کنم.»

این واکنش علی کریمی این شائبه را ایجاد کرد که انتخابات فدارسیون فوتبال مهندسی شده و همه چیز از پیش تعیین شده است. او در ادامه خیال همه را راحت کرد و گفت که «از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و فقط برای این حضور پیدا کردم که پس‌فردا نگویند شرایط مهیا شد که فوتبالی‌ها بیایند، اما کسی نیامد.»

موضع گیری تند علی کریمی باعث شد تا بسیاری از فعالان حوزه فوتبال و کارشناسان فوتبالی به این مسئله واکنش نشان دهند.

در این میان سپهر حیدری، حامد لک، سعید آذری و محسن ترکی به انتخاب عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال واکنش نشان دادند.

اما محسن ترکی پیشکسوت داوری که در مجمع هم حضور داشت در واکنش به انتخاب عزیزی خادم گفته است که «فوتبالی‌ها چشم دیدن یکدیگر را ندارند و به نظرم انتخابات امروز، روز شکست فوتبال ما بود. با این شرایط هر اتفاقی که در ۴ سال آینده سرمان بیاید، حق‌مان است و کسی حق ندارد، صحبت کند.»

آذری، مدیرعامل فولاد هم به انتخاب شهاب الدین عزیزی خادم واکنش نشان داده و گفته که «آرزویم این بود که یک فوتبالی امروز انتخاب شود. از این به بعد هرکسی از قهرمان‌هایمان خواست بیاید در این مجمع بنشیند باید این ذهنیت را داشته باشد که لابی‌گری به معنای فساد نیست. اما به هرحال بالاخره تعداد کثیری از آرا برای طیف خاصی است. تا وضعیت یک سری ساختار‌های فدراسیون تغییر نکند، همین اتفاق می‌افتد.».

اما در مقابل برخی از فعالان حوزه فوتبال هم از عزیزی خادم حمایت کرده اند. خلیل زاده، رییس هیات مدیره استقلال یکی از این چهره‌ها است، او با حمایت از عزیزی خادم گفته است: «به نظر من عزیزی خادم، چون قبلا در هیات رئیسه فدراسیون بوده و اطلاعات خوبی که از فوتبال دارد، می‌تواند برای این رشته مفید باشد.»
سلطانی فر، وزیر ورزش هم در رد شائبه در انتخابات فدراسیون فوتبال گفته است: «امروز مجمعی که اکثر اعضای آن اهالی فوتبال هستند در انتخاباتی آزاد، شفاف و بدون دخالت‌های بیرونی رای خود را به صندوق ریختند و سرنوشت چهار سال آینده فوتبال را تعیین کردند.»
عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال
شهاب عزیزی خادم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال کیست؟
شهاب الدین عزیزی خادم که از چهره‌های کمتر شناخته شده فوتبال است، متولد اول بهمن ۱۳۵۶ در پلدختر استان لرستان است. او علاوه بر اینکه رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر است سابقه عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را از اسفند ۹۰ تا اردیبهشت ۹۵ را در کارنامه دارد.
از فعالیت‌های ورزشی او می توان به عضویت در تیم ملی فوتبال دانشجویان و تیم نیروی زمینی اشاره کرد. عزیزی خادم در انتخابات هیات رییسه سال ۱۳۹۰ در مبارزه انتخاباتی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال را شکست داد و به هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید.
عزیزی خادم همچنین در شرکت ورزشی ایران خودرو و شرکت بین الملی ساختمان و صنعت ملی و شماری از خودروسازان نیز سابقه حضور در هیات مدیره دارد. رشته تحصیلی رئیس جدید فدراسیون فوتبال حقوق بین‌الملل است که وی در این رشته مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده است.
این مدیر جوان و ۴۳ ساله که در سوابق ورزشی‌اش عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و ریاست هیئت مدیره دو باشگاه پیکان و سایپا دیده می‌شود، بیشتر به مدیری اقتصادی شهرت دارد.

البته در سال ۱۳۹۵ هم او یکی از شانس‌های اصلی رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال به جای مهدی تاج بود که به خاطر بند‌های اساسنامه قبلی فدراسیون فوتبال در قسمت سوابق مدیریتی در لحظه آخر صلاحیت او برای شرکت در انتخابات احراز نشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید