ماجرای ۷ دزد و ثروت میلیاردیشان

ماجرای ۷ دزد و ثروت میلیاردیشان

سرقت از خانه شاکی و دوربین مداربسته را قبول دارم. با همدستی فردی به اسم کریم اقدام به سرقت کردم. اموال مالباخته نیز در مخفیگاهم در خیابان دماوند است که همگی اموال کشف و ضبط شد.

کد خبر : ۹۱۲۲۷
بازدید : ۱۳۱۴۶
سارقین
مریم رضاخواه | سارقان میلیاردی در ۳ عملیات مختلف به دام افتادند. ۷ نفر بودند. یکی خودرو‌ها را دودی می‌کرد، دیگری شاگرد کارگاه طلاسازی بود و ۴ نفر دیگر در پوشش مامور دولتی نقشه سرقت خود را اجرایی می‌کردند.

شگرد‌های مختلفی داشتند، اما در ابتدا سعی می‌کردند دوربین‌های مداربسته را از کار بیندازند تا گیر نیفتند. متهمان، اما در عملیات‌های پلیسی در تهرانپارس، بازار تهران و استان البرز به دام افتادند.

۴ سرقت در کارنامه شیشه دودی‌کن خودرو

چندی پیش پرونده سرقت خانه‌ای از کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد. شاکی پس از تحقیقات مقدماتی به کارآگاهان گفت: «ساعت ۱۷ هفتم بهمن ماه از خانه خارج شدم و ساعت ۲۰ همان شب به خانه بازگشتم، اما در همین مدت کوتاه دزدان به خانه‌ام زده بودند. اسباب‌واثاثیه اتاق خواب‌ها بهم ریخته و اموال به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال سرقت شده بود.»

کارآگاهان با بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته در زمان سرقت متوجه شدند یکی از دوربین‌های مداربسته شب پیش از سرقت خانه به سرقت رفته است.
تصاویر دوربین موجود مورد بررسی کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد ساعت ۰۰: ۳۰ بامداد شخصی ناشناس با ماسک، دستکش و کلاه اقدام به سرقت دوربین مداربسته مشرف به در ساختمان شاکی کرده است.

پایان سریال دزدی‌ها

کارآگاهان با بررسی صحنه جرم و با توجه به شیوه و شگرد به کار گرفته شده توسط سارق متوجه شدند سرقت داخلی بوده است. در نتیجه برای تکمیل تحقیقات و کشف زوایای پنهان پرونده اقدامات علمی و تخصصی صورت گرفت. بررسی‌ها نشان داد از کلید خانه شاکی نسخه‌ای ساخته شده است.
با سرنخ جدید به‌دست آمده شاکی بار دیگر به پایگاه دعوت و در اظهاراتش درخصوص واگذاری کلید به فردی یا افراد دیگر بیان داشت، تنها یک مرتبه زمانی که قصد دودی کردن شیشه‌های خودروی خود را داشتم کلید خانه‌ام را به همراه سوئیچ در اختیار شخصی به اسم مرتضی قرار دادم.

به‌دنبال اظهارات شاکی و تحقیقات میدانی، اقدامات پلیسی درخصوص مرتضی در دستور کار قرار گرفت. با بررسی‌های اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد متهم در موعد‌های سرقت دوربین و اموال شاکی در محل موردنظر حضور داشته است. با توجه به ادله و مستندات به‌دست آمده موضوع با مقام قضائی مطرح که دستور دستگیری مرتضی صادر شد.

مرتضی در عملیاتی غافلگیرانه و پلیسی در محدوده تهرانپارس دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی فاتب منتقل شد.
از متهم تحقیقات لازم صورت پذیرفت که در ابتدا منکر هرگونه سرقت شد ولی با توجه به ادله موجود و بازجویی‌های تخصصی چاره‌ای جز اعتراف نداشت و گفت: «سرقت از خانه شاکی و دوربین مداربسته را قبول دارم. با همدستی فردی به اسم کریم اقدام به سرقت کردم. اموال مالباخته نیز در مخفیگاهم در خیابان دماوند است که همگی اموال کشف و ضبط شد.»

با ممارست و تلاش‌های کارآگاهان این پایگاه مرتضی تاکنون به ۴ سرقت از خانه شهروندان به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان اعتراف کرده و تحقیقات درخصوص دستگیری همدست او کماکان ادامه دارد.

دستگیری شاگرد طلاساز با ۱۲‌میلیارد سرقت

شاگرد کارگاه طلاسازی، سارق ۱۲‌میلیارد ریالی طلا بود. به دنبال تماس تلفنی صاحب کارگاه طلافروشی با مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر سرقت از کارگاهش، برای بررسی دقیق موضوع، تیم عملیات کلانتری ۱۱۳ بازار وارد عمل شد. بررسی‌ها نشان داد مردی با بریدن قفل مغازه وارد شده و اقدام به سرقت بیش از یک کیلوگرم طلا کرده است.

با بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد حدودا نیم ساعت قبل از سرقت، دوربین‌ها قطع شده است و با ظن به اینکه فقط شاگرد کارگاه به دوربین‌ها دسترسی داشته موضوع به مقام قضائی منعکس شد.

شاگرد طلاسازی هنگام خروج از تهران توسط تیم عملیات کلانتری بازار دستگیر و از کیف دستی همراه او طلا‌های سرقت شده کشف شد.

پس از انتقال متهم به کلانتری و بازجویی‌های مقدماتی، سارق چاره‌ای جز اعتراف نیافت و در اعترافات خود گفت من با نقشه قبلی زمانی که صاحب کارگاه حضور نداشت دوربین‌های مداربسته را قطع کردم و برای اینکه به من شک نکند قفل مغازه را بریدم و پس از برداشتن طلا‌ها فرار کردم که پلیس مرا دستگیر کرد.

ارزش اموال کشف شده از این فرد بیش از ۱۲‌میلیارد ریال است و متهم ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

ماجرای سرقت ۱۰ میلیاردی ۴ دزد

اعضای باند چهار نفره که تحت عنوان مامور یک دستگاه دولتی در خانه‌ها حضور یافته و اقدام به اخاذی و سرقت می‌کردند، توسط پلیس استان همدان دستگیر شدند. در پی دریافت چند شکایت سرقت خانه و اخاذی تحت عنوان مامور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

ماموران پلیس آگاهی استان البرز با بررسی‌های تخصصی اعضای باند چهار نفره که از یک طایفه خاص بودند را در استان همدان شناسایی و دستگیر کردند. متهمان همه دارای چندین سابقه سرقت در استان‌های مرکزی، همدان، قم، تهران و البرز هستند که علاوه بر سرقت خانه در اطراف فرودگاه‌ها و بازار‌های تجاری تحت پوشش مامور از مردم اخاذی می‌کردند.
سارقان پلاک خودرو‌ها را سرقت و با نصب به سه خودروی سمند، زانتیا و پژو اقدام به سرقت می‌کردند. سارقان تاکنون به ۴۸ سرقت و اخاذی اعتراف کردند و ۱۳ مالباخته شناسایی شدند. ارزش اموال سرقت شده تاکنون ۱۰‌میلیارد تومان برآورد شده است.

متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار دارند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

با حکم دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، تصویر بدون پوشش متهمان در رسانه‌ها منتشر تا چنانچه افرادی به این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند به پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج، میدان طالقانی، ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید