قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۳

امروز ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی با ۱.۵۲ درصد کاهش به ۱۷۳۴ دلار و ۴۳ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۲۳۳
بازدید : ۵۳۶۸
طلای جهانی
فرادید | قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ با ثبت ۱.۵۲ درصد کاهش به ۱۷۳۴ دلار و ۴۳ سنت رسید.

در حالی که تقویت دلار و بالا رفتن سود اوراق قرضه دولت آمریکا سبب کاهش اشتهای سرمایه گذاران برای حضور در بازار طلا شده است، قیمت طلا کاهش داشت.

بازده اوراق خزانه از بالاترین رکورد یک سال اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، اندکی فاصله گرفت با این حال همچنان بالا مانده است. مقامات بانک مرکزی آمریکا همچنان نگرانی‌های تورمی را کم اهمیت قلمداد می‌کنند.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است که نتیجه اجرای تدابیر مالی گسترده است، اما بازده بالاتر اوراق قرضه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می‌کند. بالا رفتن سود اوراق قرضه دولت آمریکا سبب شده تا قیمت طلا تحت فشار قرار بگیرد. این در حالی است که تقویت دلار نیز در سقوط آزاد قیمت طلا موثر بوده است.

به گزارش فرادید؛ چاک شومر، رهبر اکثریت سنا اعلام کرد سنای آمریکا بررسی لایحه بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن را هفته جاری آغاز می‌کند. بازار همچنان به تحولات مربوط به این بسته متمرکز مانده است.

از طرفی، بانک‌های مرکزی در صف ایستاده اند تا نگرانی خود را از افزایش بازده اوراق اعلام کنند. اگر فدرال رزرو به وضوح نشان دهد که با دیگر بانک‌های مرکزی توافق دارند، طلا می‌تواند به راحتی روند صعودی خود را بازگرداند. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda، گفت:ممکن است ضررطلا به پایان رسیده باشد. اکنون چشم انداز جهانی ممکن است نقاط ضعفی را نشان دهد.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با ۰.۰۱ درصد افازیش، به ۲۶ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۱۳ درصد کاهش، ۲۳۵۹ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸۸ درصد کاهش، به ۱۲۰۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.
قیمت طلای جهانی در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید