قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۱۴

قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۱۴

امروز ۱۴ اسفندماه، قیمت بیت کوین با ۵.۵۸ درصد افزایش همراه بود و به ۵۱,۵۳۱ دلار معادل ۱,۳۱۹,۱۳۰,۷۰۲ تومان رسید.

کد خبر : ۹۱۲۷۰
بازدید : ۶۲۸۳
 بیت کوین
فرادید | بیت کوین که در روز‌های اخیر با ریزش چشمگیری همراه بود، بار دیگر به محدوده قیمتی ۵۰ هزار دلار بازگشت. قیمت بیت کوین امروز ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ با ۵.۵۸ درصد افزایش به ۵۱,۵۳۱ دلار معادل ۱,۳۱۹,۱۳۰,۷۰۲ تومان رسید.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ معادل ۵۸،۳۳۰.۵۷ دلار بوده که همینک %۱۱.۶۶ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۴ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

عملکرد صعودی بیت کوین همزمان با ورود به ماه مارس قوت بیشتری گرفته است.

به گزارش فرادید؛ بیت‌کوین که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ اصطلاحا وارد چرخه استخراج شده است، اکنون به تیتر اصلی بسیاری از خبر‌های مرتبط با بازار جهانی بدل شده است. با اینکه هفته گذشته، بیت‌کوین بدترین عملکرد هفتگی خود در یک سال اخیر را به ثبت رساند، اما هنوز هم نگاه‎ سرمایه‌گذاران به این بازار به چشم بازاری صعودی است.

طبق پیش‌بینی مدل انباشت به جریان، در حال حاضر قیمت بیت کوین باید در محدوده ۳۶،۸۱۵ دلار معامله باشد، این در حالی است که قیمت بیت کوین در مرز ۵۰،۰۰۰ دلار قرار دارد. جهش اخیر این ارز دیجیتال باعث شد تا بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ درصد رشد داشته باشد.

عمده‌ترین عامل صعود یک روزه بیت‌کوین فروکش تب افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا بود؛ نرخ اوراق خزانه‌داری آمریکا با سررسید ۱۰ ساله در هفته گذشته تا مرز ۶/ ۱ درصد افزایش پیدا کرده بود، اما فعلا در محدوده ۴/ ۱ درصدی آرام گرفته است.

البته انتشار اخباری مبنی بر سرمایه‌گذاری دنیل لوب، سرمایه‌گذار و مدیر صندوق پوشش ریسک و خبر‌هایی مبنی بر بازگشت بانک گلدمن‌ساکس به عرصه معاملات رمز ارز‌ها از دیگر اخباری بودند که از افزایش قیمت بیت‌کوین پشتیبانی کردند.

همچنین بیت کوین از روز دوشنبه پس از گزارشی از سی تی بانک آمریکا مبنی بر اینکه این دارایی دیجیتال می‌تواند روزی به یک ارز ترجیحی برای تجارت بین المللی تبدیل شود، مجدداً به کانال صعودی بازگشت.

این بانک اعلام کرد: بیت‌کوین که در حقیقت به‌عنوان ابزاری برای تجارت طراحی شده است هنوز در اقتصاد‌های بزرگ دنیا چندان مورد استفاده تجاری قرار نمی‌گیرد. نوسانات بالای قیمتی و همچنین هزینه تراکنش بالای این پول دیجیتال از جمله موانع تبدیل بیت‌کوین به ابزاری برای مبادله هستند.

تحلیلگران سیتی‌بانک درباره وضعیت کنونی بیت‌کوین اعلام کردند با توجه به موج استقبال از این رمز ارز توسط شرکت‌هایی مانند تسلا و مسترکارت، بزرگ‌ترین رمزارز جهان می‌تواند در آغاز تبدیلی بزرگ به جریان اصلی تبادلات مالی باشد. همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بانک گلدمن‌ساکس مجددا میز معاملات ارز‌های رمزنگاری شده خود را راه‌اندازی کرده است و در آینده‌ای نزدیک خدماتی مانند معاملات آتی بیت‌کوین را نیز آغاز خواهد کرد.

در بررسی سایر ارز‌های دیجیتال در بازار، قیمت اتریوم با ۶.۹۵ درصد افزایش به ۱۶۱۸.۱۵ دلار رسید و تتر همچنان در محدوده ۱.۰۰ دلار باقی مانده است.
قیمت ارز دیجیتالی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید