قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۴

قیمت هر اونس طلای جهانی با ثبت ۰.۰۳ درصد کاهش، امروز ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ به ۱۷۱۴ دلار و ۸۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۲۷۷
بازدید : ۵۵۵۲
شمش طلا
فرادید | طلا همچنان در مسیر کاهش حرکت می‌کند. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ تا لحظه تنظیم گزارش با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۱۷۱۴ دلار و ۸۲ سنت رسید. کمینه قیمت طلا در بازار ۱۷۰۸ دلار و ۱۰ سنت و بیشینه قیمت آن ۱۷۱۶ دلار و ۶۲ سنت ثبت شده است.

در حالی که رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.

کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکت اظهار کرد: طلا روند نزولی پیدا کرده و تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا برای کنترل بازده اوراق قرضه اقدامی نکند، این وضعیت ادامه خواهد یافت.

به گزارش فرادید؛ شاخص سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا پس از رسیدن به بالاترین رقم یک سال اخیر در جلسه قبل، امروز برای چهارمین جلسه متوالی کاهش داشت، اما همچنان در نزدیکی ۱.۴ درصد باقی ماند و سبب شد تا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا برای سرمایه گذاران کاهش یابد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است که نتیجه اجرای تدابیر مالی گسترده است، اما بازده بالاتر اوراق قرضه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می‌کند.

مقامات فدرال رزرو آمریکا که با چشم انداز افزایش نرخ تورم در بهار امسال روبرو هستند روز سه شنبه تاکید کردند که به رغم احتمال افزایش تورم سیاست پولی انبساطی خود را حفظ خواهند کرد تا زمانی که شهروندان آمریکایی بیکار شده در جریان بحران کرونا مجددا مشغول به کار شوند.

تحلیلگران می‌گویند بازده بالاتر بانک مرکزی آمریکا را وادار خواهد کرد نرخ‌های بهره را زودتر از موعد انتظار افزایش دهد و این موضوع برای طلا منفی خواهد بود. سرمایه گذاران اکنون منتظر خبر‌های بیشتر در مورد بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت آمریکا هستند که هفته گذشته به تصویب مجلس نمایندگان رسید و این هفته سنا بحث در مورد آن را آغاز می‌کنند.

قیمت نقره امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۱۴ سنت رسید، در حالی که فلز پالادیوم با ۰.۲ درصد رشد به قیمت ۲۳۴۷ دلار معامله می‌شود.. قیمت پلاتین هم امروز با ۱.۲۶ درصد کاهش به ۱۱۶۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید