قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۶

امروز ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۶۹۹ دلار و ۹۲ سنت رسید که این نشان از رشد ۰.۰۶ درصدی طلا در 24 ساعت گذشته دارد.

کد خبر : ۹۱۳۰۷
بازدید : ۴۲۴۵
شمش طلا
فرادید | قیمت طلا در بازار جهانی از ۱۷۰۰ دلار پایین‌تر آمد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۰.۰۶ درصدی به ۱۶۹۹ دلار ۹۲ سنت رسید که علیرغم این رشد ناچیز در پایین‌ترین سطح در ۹ ماه اخیر قرار دارد.

طلا در معاملات روز گذشته تحت‌تاثیر سخنان جرومی پاول سکان‌دار فدرال رزرو و متعاقبا استحکام نرخ سود اوراق قرضه آمریکا، نتوانست مرز ۱۷۰۰ دلاری را حفظ کند.

ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا افزایش بیشتری را شاهد بوده و همین مسئله سبب سقوط قیمت طلا به پایین‌ترین رقم حدود ۹ ماه گذشته شده است. با احتساب معاملات روز گذشته این سومین هفته متوالی است که قیمت طلا نزولی است؛ سه هفته‌ای که در هر کدام از آن‌ها طلا بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش فرادید؛ جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه بر تعهد خود مبنی بر تداوم سیاست پولی انبساطی تاکید کرد و گفت، هرچند افزایش سوددهی اوراق قرضه قابل توجه بوده، اما من اعتقاد ندارم که فدرال رزرو باید برای پایین آوردن این سود مداخله نماید.

بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار جهانی از جمله طلا منتظر بودند که فدرال رزرو به افزایش نرخ سود اوراق خزانه‌داری واکنش نشان دهد؛ فدرال رزرو بیش از ۱۰ ماه نرخ سود این اوراق را با اقدامات انبساطی زیر مرز یک درصد نگه داشته بود و صعود پر شتاب آن‌ها به بالای مرز ۵/ ۱درصد سبب شده بود که خیلی از تحلیلگران پیش‌بینی کنند که فدرال رزرو اقدامی در خلاف جهت کنونی اجرا خواهد کرد تا جلوی این افزایش را بگیرد.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «مشخص است که اظهارات پاول برای کاهش سود اوراق قرضه کافی نبوده و از برخی جهان حتی چراغ سبزی برای افزایش سود بوده است.»

هالی در ادامه صحبت‌های خود پیش‌بینی کرد که تمام نشانه‌ها حکایت از آن دارد که رالی صعودی نرخ سود اوراق همچنان ادامه داشته باشد؛ به همین دلیل این کارشناس بازار‌ها افزود که سقوط طلا به کانال ۱۷۰۰ دلاری در شرایط کنونی غیرقابل اجتناب به نظر می‌رسد و احتمال ریزش قیمت فلز زرد به محدوده‌های پایین‌تر نیز درحال‌حاضر کم نیست.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲ درصد افزایش قیمت به ۲۵ دلار و ۲۴ سنت رسید. پلاتین با افزایش ۰.۱۲ درصدی با قیمت ۱۱۳۳ دلار و ۳۰ سنت معامله می‌شود و قیمت هر اونس پالادیوم با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۲۳۲۴ دلار رسید.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید