کلید یا کیف پولتان گم شده؟ آیفون برایتان پیدا می‌کند

کلید یا کیف پولتان گم شده؟ آیفون برایتان پیدا می‌کند

به نظر می‌رسد که احتمالا اشیا با تلفن همراه، سازگار می‌شوند و سپس آیفون می‌تواند از راه دور به آن‌ها متصل شود و آن‌ها را ردیابی کند. ویژگی «فایند مای» به دستگاه‌ها این امکان را می‌دهد که به شبکه‌ای از گوشی‌های دیگران وصل شود.

کد خبر : ۹۱۳۴۶
بازدید : ۹۵۸۶
اپلیکیشن جدید اپل

به‌روزرسانی آتی اپل این امکان را فراهم کرده است تا بتوان اشیایی از قبیل کیف و کلید را پیدا کرد. این خصوصیت جدید، کاربرد اپلیکیشن «فایند مای» (Find My) را توسعه می‌دهد - این اپلیکیشن در حال حاضر صرفا برای یافتن دستگاه‌های خود اپل از قبیل سایر آی‌پد‌ها یا ایرپاد‌ها استفاده می‌شود- به این ترتیب این اپلیکیشن خواهد توانست برای موقعیت‌یابی «محصولاتی غیر از اپل» هم استفاده شود.

سایر شرکت‌های متعلق به اپل از جمله بیتس و حتی بلکین، این امکان را ایجاد کرده‌اند که محصولاتشان با استفاده از این اپلیکیشن پیدا شود.

این به معنای آن است که افراد می‌توانند هدفون‌های گم‌شده خود را بسیار آسان‌تر پیدا کنند؛ اما این ویژگی احتمالا همان «ایرتگز» (AirTags) اپل است که از مدت‌ها پیش شایعه شده بود. اپلیکیشنی که گفته می‌شود گوی‌های کوچک یا برچسب‌هایی است که می‌توانند به هر چیزی ضمیمه شود تا بتوان با آیفون، آن‌ها را ردگیری کرد.

این ویژگی، تعداد زیادی از اشیای غیرهوشمند را لیست می‌کند و گفته می‌شود که می‌تواند برای یافتن «کوله‌پشتی، چمدان یا سایر اشیا» استفاده شود و عکس‌ها و کلید و دوچرخه را نیز شامل می‌شود و احتمالا می‌توان با استفاده از آیفون و ایرتگز، بین آن‌ها ارتباط برقرار کرد.
این ویژگی در نسخه بتا آی‌او‌اس iOS) ۱۴.۵) که اخیرا به توسعه‌دهندگان داده شد، فعال شده و گزارش آن را نخستین بار، مک رومورز (MacRumors) منتشر کرد.

این امکان پیش از این در نسخه‌های دیگر آی‌او‌اس هم وجود داشت، اما برای فعال‌سازی آن لازم بود که کاربر به یک نشانی به‌خصوص و پنهانی در مرورگر سافاری برود. باز شدن امکان استفاده از این ویژگی می‌تواند نتیجه این واقعیت باشد که اپل به توسعه‌دهندگان خارج از این کمپانی، این امکان را داده است که از برنامه داخلی آن یعنی اپلیکیشن «فایند مای» استفاده کنند. این مسئله همچنین می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که برچسب‌های ردیابی خود اپل به مرحله معرفی در بازار نزدیک می‌شوند.

با توجه سرنخ‌های اتفاقی و شایعات فراوانی که وجود داشت، مدت‌ها است که گفته می‌شود اپل روی برنامه ایرتگز خود کار می‌کند و در حال معرفی آن به بازار است، اما این شرکت هنوز باید صحت آن را تایید کند.

به نظر می‌رسد که احتمالا اشیا با تلفن همراه، سازگار می‌شوند و سپس دستگاه می‌تواند از راه دور به آن‌ها متصل شود و آن‌ها را ردیابی کند. ویژگی «فایند مای» به دستگاه‌ها این امکان را می‌دهد که به شبکه‌ای از گوشی‌های دیگران وصل شود. به این معنا که این برچسب‌ها می‌توانند به فرض، موقعیت خود را حتی در زمانی که از مالک خود بسیار دورند گزارش کنند.

شرکت تایل در حال حاضر فیچر مشابهی را ارائه می‌دهد. برچسب‌های کوچکی که با استفاده از بلوتوث ارتباط می‌گیرند و می‌توانند رهگیری و ردیابی شوند. گفته می‌شود که زمانی که مالک آن‌ها دنبال چیزی می‌گردد که این برچسب‌ها به آن نصب شده باشند، صدایی ایجاد می‌کند.

در سال ۲۰۱۹، اپل اضافه کردن U۱ یا تراشه «باند فوق وسیع» (Ultra Wideband) را با آیفون ۱۱ آغاز کرد. این تراشه به افراد امکان می‌داد تا محل سایر دستگاه‌ها را بسیار دقیق پیدا کنند، اپل از آن به عنوان «سامانه موقعیت‌یاب در مقیاس اتاق نشیمن شما» یاد می‌کند.
اما از آن فقط برای استفاده در متصل کردن فیچر‌های اشتراک گذاری فایل «ایردراپ» (AirDrop) استفاده می‌شد. اینطور به نظر می‌رسد که ویژگی یادشده به این منظور سازگار شده بود که برای کاربرد‌های گسترده‌تر در آینده از جمله ایرتگز استفاده شود.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید