شخصیت‌شناسی از روی بالش

شخصیت‌شناسی از روی بالش

رایج‌ترین روش مرتب‌سازی بالش روی تخت، مرتب کردن به شیوه کلاسیک است که شامل یک عالمه بالش تزئینی می‌شود که مرتب کنار هم چیده شده‌اند. درواقع این بالش‌ها برای خوابیدن نیستند بلکه هدف از چیدن آن‌ها روی تخت اضافه کردنِ یک گزینه تزئینی دیگر به اتاق برای افزایش احساسِ «وای عجب چیزی!» است.

کد خبر : ۹۱۳۸۷
بازدید : ۱۱۴۳۹
فرادید | یک روان‌شناس می‌گوید نحوه چیدمان و مرتب‌سازی بالش‌ها روی تخت اطلاعاتی درباره شخصیت افراد به دست می‌دهد. یک هفته در ماه مارس، هفته ملی تخت‌خواب در بریتانیاست. به همین مناسبت لی چبمرز، روان‌شناس محیطی، ۵ روش رایجی که افراد معمولاً بعد از بیدار شدن از خواب بالش‌های خود را روی تخت مرتب می‌کنند نام برده و بر اساس آن شخصیت افراد را تحلیل کرده است. این ۵ روش را مرور می‌کنیم:
روانش شناسی خوابیدن

مرتب‌شده به کامل‌ترین شکل: شخصیتی به شدت اخلاقی

رایج‌ترین روش مرتب‌سازی بالش روی تخت، مرتب کردن به شیوه کلاسیک است که شامل یک عالمه بالش تزئینی می‌شود که مرتب کنار هم چیده شده‌اند. درواقع این بالش‌ها برای خوابیدن نیستند بلکه هدف از چیدن آن‌ها روی تخت اضافه کردنِ یک گزینه تزئینی دیگر به اتاق برای افزایش احساسِ «وای عجب چیزی!» است.

لی می‌گوید: «این شکل از چیدمان بالش‌ها احساس شدید سنتی بودن و شخصی که خیلی به اخلاق پایبند است را منتقل می‌کند. این افراد معمولاً برای انجام کار‌ها پیشقدم نمی‌شوند، اما می‌توان در هنگام بحران‌ها به آن‌ها اعتماد و اتکا کرد.»

شخصیت شناسی از روی بالش

مرتب‌شده بر اساس اندازه: میل به رقابت

مرتب‌سازی بر اساس اندازه که بر اساس آن بالش‌ها از بزرگ به کوچک در کنار هم مرتب می‌شوند نیز یکی دیگر از اشکال رایج مرتب‌سازی است. این نوع مرتب‌سازی برای ایجاد ظاهری قرینه در تخت‌های دونفره یا تخت‌های بزرگتر انجام می‌شود.

لی می‌گوید: «حس نظم در بالش‌هایی که به ترتیب از بزرگ به کوچک چیده شده است برای آن‌هایی که سازش و تعادل را دوست دارند، بسیار اطمینان‌بخش است.»
«این افراد از مشخص بودنِ مرز‌ها و ساختار‌ها در زندگی لذت می‌برند و هدفشان دستیابی به آن بزرگترین بالش روی تخت است.»
مدل مرتب کردن رختخواب

تکیه داده به تاج تخت: متفکر تحلیلی

یکی دیگر از روش‌های رایج برای مرتب‌سازی بالش‌ها این است که افراد بعد از بیدار شدن بالش‌ها را به تاج تخت تکیه می‌دهند و شب موقع خواب دوباره آن را روی تخت می‌خوابانند. لی می‌گوید: «این افراد عاشقانِ واقعیِ همسانی و آیین‌ها هستند. این افراد دوست دارند شکل تخت‌شان در روز با شب متفاوت باشد و کسانی هستند که به جزئیات خیلی توجه می‌کنند و همین باعث شده که تحلیلگرانِ ماهری بشوند. البته خیلی احتمال دارد که بیشتر به شکلی سیاه و سفید بی‌اندیشند.»

مرتب کردن در جهت‌های متفاوت: خلاق و لذت برنده از هرج‌ومرج

لی می‌گوید اگر شما هر کدام از بالش‌ها را در یک جهت متفاوت مرتب می‌کنید یا طوری بالش را می‌گذارید که نیمی از آن بالا و نیمه از آن پایین باشد، احتمالاً از هرج‌ومرج لذت می‌برید و خلاقیت بیشتری دارید.

لی می‌گوید: «همیشه یک نفر هست که وضع موجود را برهم می‌زند و کسانی که بالش‌هایشان را مخلوط مرتب می‌کنند عاشق تنوع در زندگی هستند. آن‌ها بیشتر از سایرین امکان دارد از اندکی هرج‌ومرج لذت ببرند و ذاتاً آدم‌های سخاوتمندتری هستند. آن‌ها از کار‌های خلاقانه لذت بیشتری می‌برند و احتمالاً کمترین وقت‌شناسی را در یک گروه دارند.»
روان شناسی شخصیت

بدونِ نظمی خاص: حس قویِ خود بودن

درحالیکه برخی بعد از بیدار شدن وقت صرف می‌کنند تا بالش‌ها را روی تخت مرتب کنند، برخی دیگر هم هستند که می‌گذارند بالش‌ها همان شکلی که هستند روی تخت بمانند.

لی می‌گوید: «این نشانه‌ای از عملگرایی و کارایی است؛ ذهنیت این افراد شکل این است که "من فقط به چیزی برای خوابیدن احتیاج دارم. "» این فرد احتمالاً بسیار فردگراست و حسی قوی از خود بودن دارد که یعنی از مد و ترند‌ها دنباله‌روی نمی‌کند.

«این افراد در جا‌های دیگر هم مینیمالیستی عمل می‌کنند و احتمالاً تجربه-محور هستند و در یک عرصه خاص فعالیت می‌کنند.»

منبع: Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید