اخبار حوادث روز، ۹۹/۱۲/۱۸

اخبار حوادث روز، ۹۹/۱۲/۱۸

در اخبار حوادث روز ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹، جزئیاتی از قتل عام خانوادگی در خیابان ابوذر فاش شد.

کد خبر : ۹۱۴۱۰
بازدید : ۱۱۴۸۱
حوادث روز
فرادید | سرخط اصلی اخبار حوادث روز ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹، گزارشی از جزئیات قتل عام خانوادگی در خیابان ابوذر تهران بود. مرد جوانی که با همدستی یک زن و مرد مرتکب سه قتل فجیع در تهران شده بود، در تازه‌ترین اعترافات خود جزئیات بیشتری از این سه جنایت بیان کرد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این جنایت‌ها با همدستی دختر بزرگ خانواده به نام شقایق، دوست‌پسرش به نام شایان و بهروز دوست شایان صورت گرفته است. آن‌ها خواهر ۲۰ ساله شقایق، مادر ۴۲ ساله وی و شوهر ۲۲ ساله مادرش را کشته بودند...

قتل دوست صمیمی به خاطر بدهی

در اخبار حوادث روزنامه شرق گزارش شده است:مرد جوانی که در درگیری به خاطر پول دوستش را به قتل رسانده بود، به‌خاطر عذاب‌وجدان شدید اقدام به خودکشی کرد، اما زنده ماند.

ین جوان در بازجویی‌های تکمیلی به قتل اعتراف کرد و گفت: من و شهرام سال‌های زیادی بود که با هم دوست بودیم. او تاجر موفقی بود و پول زیادی داشت. من از او ۶۰۰ میلیون تومان پول قرض گرفته بودم تا خانه بخرم. مدتی بعد به من گفت پول را لازم دارد...

دستگیری راننده شیطان صفت

روزنامه شهروند در بخش حوادث از دستگیری راننده متجاوز خبر داد. تهدید، ضرب‌وشتم و در نهایت تجاوز؛ این‌ها در لیست تبهکاری‌های راننده یک پراید سفید است. راننده‌ای که تا الان دو زن جوان از او به اتهام تجاوز شکایت کرده‌اند.

این مرد در تحقیقات کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ بازداشت شد. درحال حاضر تحقیقات درخصوص شناسایی شکات دیگر این راننده متجاوز ادامه دارد. سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری» با اعلام خبر دستگیری راننده شیطان‌صفت، گفت: با شناسایی هویت متهم و پس از هماهنگی‌های قضائی با بازپرس دادسرای امور جنایی تهران، ۱۴ اسفند، مرد جوان در خانه‌اش در شرق تهران در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت شد.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به جرم خود اعتراف کرد. تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی متهم جوان از سوی کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد...

طلاق به خاطر خساست یا زیاده خواهی؟!

روزنامه ایران در بخش حوادث از ماجرای طلاق زوج جوانی نوشت که هر یک دیگری را متهم می‌کرد. زن جوان از خساست شوهرش شکایت داشت و مرد هم اززیاده خواهی‌های همسرش که او و شرایط اقتصادی اش را درک نمی‌کند...

در بخش دیگری از اخبار حوادث روز، گزارش دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری که در پوشش فروش روزنامه در یک دکه اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی ۲۰۰ نفر از شهروندان کرده بودند، توسط پلیس فتا منتشر شد. این افراد با این شگرد توانسته بودند ۱۳ میلیارد ریال به چنگ بیاورند.

تعدادی از شهروندان در چند روز گذشته به پلیس فتای استان البرز مراجعه و اعلام کردند در‌حالی‌که کارت بانکی آن‌ها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان صورت گرفته و معلوم نیست چه کسی و با چه روشی این کار را انجام داده است.

پس از طرح این شکایات بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد برداشت از حساب مال‌باختگان به‌صورت اینترنتی نبوده بلکه به‌صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز از کارت این افراد خرید طلا در استان‌های مختلف صورت گرفته است. به‌این‌ترتیب شک مأموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مال‌باختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد همه مال‌باختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک دکه در منطقه مرکزی کرج اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی‌شان کپی شده است.

مأموران در گام بعدی با انجام تحقیقات گسترده پلیسی ابتدا هویت یکی از متهمان را شناسایی کردند و سپس با زیر نظر قراردادن این فرد پی بردند او به همراه یک نفر از همدستانش برای مدتی کوتاه یک دکه را در شهر کرج اجاره کرده و آن دو پس از کپی‌برداری از کارت بانکی شهروندان، دکه را تحویل داده و فراری شده‌اند.

مخفیگاه متهمان در شهر‌های فردیس و ملارد با انجام اقدامات تخصصی شناسایی شد. سپس مأموران با هماهنگی مقام قضائی در دو عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها یک دستگاه اسکیمر و ۲۰۰ کارت بانکی کپی‌برداری‌شده کشف کردند.

وقتی تحقیق از متهمان آغاز شد، کارآگاهان پی بردند متهم اصلی پرونده اخیرا به‌دلیل کلاهبرداری اسکیمری دستگیر و روانه زندان شده بود، اما با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد شده و مجددا به کلاهبرداری از شهروندان پرداخته است.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه ارزش کلاهبرداری این باند حدود ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای شناسایی مال‌باختگان این پرونده ادامه دارد. سردار محمدیان از شهروندان درخواست کرد حین خرید به‌هیچ‌وجه رمز کارت بانکی‌شان را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند تا از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها جلوگیری شود.
و در خبری دیگر می‌خوانیم: اعضای یک باند که با فریب مردان سالخورده و پولدار از آن‌ها اخاذی می‌کردند ، از سوی پلیس مازندران دستگیر شدند.

از چندی قبل تعداد زیادی مرد میانسال و سالخورده با مراجعه به پلیس فتای مازندران شکایت می‌کردند که از سوی افرادی هدف اخاذی قرار گرفته‌اند. شاکی‌ها مدعی بودند در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی ناشناس که پیام دوستی برایشان می‌فرستاد، آشنا می‌شدند و پس از اینکه مدتی به صورت مجازی با هم در ارتباط بودند به او اعتماد می‌کردند و عکس‌های خصوصی‌شان را برایش ارسال می‌کردند. اما بعد از مدتی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی قصد اخاذی از آن‌ها را داشتند.

سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای مازندران در تشریح این خبرگفت: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و مشخص شد که اعضای باند طعمه‌هایشان را شناسایی می‌کردند سپس با همدستی چند دختر، به افراد مسن نزدیک می‌شدند و به منزل آن‌ها رفت و آمد داشته، بعد از گذشت مدتی با جعل هویت و ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با تهدید انتشار تصاویر خصوصی شاکیان قصد اخاذی آن‌ها را داشته که در نهایت با هماهنگی مقام قضایی این متهمان سایبری دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: متهمان پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به اعتراف گشودند و اعلام کردند به همین شگرد اقدام به دریافت تصاویر خصوصی ۴ مرد مسن، با نیت اخاذی کرده‌اند.

سرهنگ خورشاد ضمن هشدار به مردم گفت: افراد در صورتی که با مواردی مانند موضوع این پرونده مواجه شدند، به هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کند، تن نداده و به سرعت موضوع را به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید