خبری خوش برای "کچل‌ها"

خبری خوش برای "کچل‌ها"

برخی برای توجیه طاسی سر می‌گویند که «کچل خوش شانس است،» اما دانشمندان به درمانی جدید برای درمان طاسی دست یافته‌اند که می‌تواند مانع ریزش مو شود.

کد خبر : ۱۳۹۵۱
بازدید : ۱۳۶۱۰
خبری خوش برای

فرادید | برخی برای توجیه طاسی سر می‌گویند که «کچل خوش شانس است،» اما دانشمندان به درمانی جدید برای درمان طاسی دست یافته‌اند که می‌تواند مانع ریزش مو شود.

به گزارش فرادید به نقل از هافینگتن پست، موسسه پژوهشی سامومد (Samumed) دارویی با نام علمی SM04554 را بر روی گروهی از مردان 18 تا 55 ساله آزمایش کرد. تمام این افراد با مشکل ریزش مو مواجه بودند. گفته می‌شود که این روش بر روی مردان جواب داده است.

پژوهش انجام شده نشان داد افرادی که ترکیب فوق را در یک بازه 135 روزه به پوست سرشان مالیدند، با افزایش تراکم موهایشان مواجه شدند.

یافته‌های این پژوهش در آکادمی درماتولوژی در روز 5 مارس در واشنگتن ارائه شد. پژوهشگران در این تحقیق، از 300 مرد در سه گروه استفاده کردند: گروه دارونما، گروه دوم که 0.15 درصد ترکیب را استفاده کرد و گروه سوم که 0.25 درصد ترکیب را استفاده کردند.

پس از 135 روز مشخص شد که هم گروه دوم و هم گروه سوم با افزایش تعداد موها و افزایش تراکم موها البته در تراکم کم مواجه شدند. پژوهشگران از تکنیک عکاسی ماکرو برای سنجش وضعیت موی افراد استفاده کردند.

خبری خوش برای
دو داروی دیگر (فیناستراید و ماینوکسیدیل) برای درمان ریزش مو وجود دارند که البته بدون مشکل نیستند!

در گروه اول، یعنی گروه دارونما که از یک ترکیب خنثی استفاده شده بود، تعداد موها از 114 عدد در هر سانتی متر مربع به 111.5 رسید. این در حالی بود که در گروه سوم، تعداد موها با افزایشی کم از 110.8 به 118.5 رسیدند. اما بهترین نتیجه در گروه دوم مشاهده شد. در این گروه، تعداد موها از 104.9 به 115 رسید.

از این ترکیب دقیقا به مدت 90 روز استفاده شد، اما افزایش تعداد موها در هر سانتی متر مربع تا روز 135 مشاهده شد.

در این پژوهش آمده که داروی SM04554 کاملا امن و بدون عوارض است. علاوه بر آن، گفته شده هیچ مورد غیرطبیعی در بازه انجام پژوهش مشاهده نشده است. سامومد می‌گوید که قصد دارد پس از انجام پژوهشی دیگر در ابعاد گسترده‌تر، این محصول را ثبت و روانه بازار کند.

دکتر ادم سیمون می‌گوید: «در حال حاضر راه‌های پیشگیری از کچلی در مردان بسیار کم و محدود است. بنابراین هرگونه دستاوردی در این زمینه می‌تواند خبری خوش برای متخصصان پوست و البته مردم باشد.»

گفتنی است در حال حاضر دو درمان برای ریزش مو بین مردان محبوبیت دارد. داروی اول «فیناستراید» است که گفته می‌شود بر قوای جنسی فرد اثر منفی می‌گذارد. داروی دوم نیز «ماینوکسیدیل» است که دو مشکل اساسی دارد: اول اینکه چند ماه زمان می‌برد تا تاثیر بگذارد و ثانیا اینکه اگر مصرف آن را متوقف کنید، ریزش موهایتان به حالت اول برمی‌گردد.

منبع: Huffingtonpost
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید