فواید فوق‌العاده لوبیا قرمز

فواید فوق‌العاده لوبیا قرمز

لوبیا‌ها بسیار شبیه کلیه می‌باشند، و از آن‌ها به طور گسترده‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود. لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی، هر دو آن‌ها به غذا طعمی لذیذ را اضافه می‌کنند. کم چرب و غنی از کربوهیدرات‌های مرکب، مواد معدنی، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها که همه آن‌ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت را کمک می‌کند.

کد خبر : ۴۵۰۴۵
بازدید : ۵۷۰۲۴
لوبیا قرمز، ماده غذایی بی نظیر برای مبارزه با بیماری

فرادید | لوبیا‌ها بسیار شبیه کلیه می‌باشند، و از آن‌ها به طور گسترده‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود. لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی، هر دو آن‌ها به غذا طعمی لذیذ را اضافه می‌کنند. کم چرب و غنی از کربوهیدرات‌های مرکب، مواد معدنی، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها که همه آن‌ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت را کمک می‌کند.

به گزارش فرادید به نقل از draxe، این‌ها همه چیز درباره لوبیا‌ها نیست، با توجه به فیبر و مواد مغذی موجود در لوبیا، آن‌ها را به مواد خوارکی شگفت انگیزی تبدیل کرده است.

مزایای تغذیه لوبیا
۱ - کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
در ایالات متحده، یکی از هر سه مرگ، ناشی از بیماری قلبی عروقی است. مطالعات نشان داده اند، که تغییر در برخی از فاکتور‌های شیوه زندگی، می‌تواند میزان گسترش بیماری‌های قلبی عروقی از جمله بیماری ایسکمی قلبی و سکته را کاهش دهد. داشتن رژیم غذایی مناسب، یکی از عوامل مهم و قابل تغییر برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی است. مصرف لوبیا، از جمله لوبیا قرمز، می‌تواند کمک بسیاری به کاهش این علائم کند.

در یک متا آنالیز که حاصل نتیجه ۹ مطالعه بر روی مجموع ۲۳۸ شرکت کننده انجام شده بود، نشان می‌داد که مصرف لوبیا سبب کاهش کلسترول بد (LDL) می‌شود.

علاوه بر این، فیبر موجود در لوبیا باعث تولید اسید‌های چرب زنجیره کوتاه، مانند بوتیرات و پروپیونات می‌شود که ممکن است در کاهش کلسترول بد (LDL) دخیل باشند. بنابراین گفتنی است که مصرف لوبیا‌ها، می‌تواند به کاهش التهابات و بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌ها کمک بسیاری کند.

۲ - کنترل قند خون
در یک مطالعه بالینی که بر روی ۴۱ شرکت کننده انجام گرفته بود، نشان می‌داد که خوردن لوبیا به صورتی که فرد ناشتا باشد، کمک بسیاری به پایین آوردن میزان قند خون می‌کند. لوبیا‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که مصرف آن‌ها به صورت ناشتا، نه تن‌ها گلوکز خون را پایین می‌آورد بلکه باعث کاهش پروتئین گلیکوزل هم می‌شود.

خواص لوبیا، بیشتر مربوط به فیبر بالای آن است، خواص آنتی اکسیدانی و پلی فنول این ماده خوراکی شگفت انگیز می‌تواند از فرد در برابر بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲ محافظت کند. بخش دیگر توانایی‌های آن‌ها، مربوط به حفظ طبیعی قند خون می‌شود.

۳ - مبارزه با دیابت
لوبیا معمولا دارای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات‌ها است. این مسئله، احتمالا به دلیل محتوای فیبری آن‌ها می‌باشد. شاخص گلیسمی لوبیا از ۲۹ تا ۳۸ است در مقایسه با برنج قهوه‌ای که دارای شاخص ۵۰ تا ۵۵ است.

افراد مبتلا به دیابت دریافته اند، که افزایش میزان حبوبات یعنی مصرف حداقل یک فنجان لوبیا روزانه، می‌تواند برای سلامت آن‌ها بسیارمفید باشد. تغییرات غلظت هموگلوبین گلیکوزه، ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی ایسکمی در افراد مبتلا به دیابت کمک فراوانی کند.

تغذیه لوبیا نه تن‌ها به جلوگیری ازابتلا به بیماری‌های قلب در بیماران دیابتی کمک می‌کند، بلکه به دلیل پایین بودن میزان گلیسمی اش، می‌تواند بر میزان و کنترل قند خون، تاثیر بگذارد. این‌ها همگی باعث می‌شوند تا لوبیا به ماده خوراکی فوق العاده‌ای برای افراد دیابتی تبدیل شود.

۴ - درمان و جلوگیری از برخی سرطان‌ها
سرطان روده بزرگ، سومین سرطان رایجی است که باعث مرگ و میر زنان می‌شود و دومین علت عمده مرگ مردان در ایالات متحده به شمار می‌رود. انتظار می‌رفت، در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۶۰، ۵۰ مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ در امریکا اتفاق بیافتد.

گفتنی است که، مصرف بالایی از فلاونول که در لوبیا‌ها نیز غلظت زیادی دارند، با پولیپ روده رابطه‌ای معکوس دارد. به این صورت که، در این مطالعه بیان شده است که مصرف انواع لوبیا‌های خشک می‌توانند با کاهش مشکلات روده، ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند.

به طور کلی، لوبیا ماده غذایی غنی است که ممکن است بتواند به مبارزه با بسیاری از عوامل سرطانی بپردازد.

۵ - کمک به کاهش وزن
از سال ۱۹۸۰، چاقی در سراسر جهان، دو برابر شده است. در سال ۲۰۱۴، بیش از ۹ .۱ میلیارد بزرگسال ۱۸ سال و بالاتر، اضافه وزن داشتند. از این تعداد بیش از ۶۰۰ میلیون نفر چاق بودند، و بسیاری از آن‌ها به دنبال روشی هایی برای درمان چاقی به طور طبیعی بودند.

رژیم غذایی و ورزش از عوامل کلیدی هستند که در کنترل وزن، نقشی اساسی ایفا می‌کنند. گفتنی است که، آلفا آمیلاز‌ها در مهار کردن تجزیه و جذب نشاسته و همچنین کاهش وزن کمک بسیاری می‌کنند. مهار کننده‌های آلفا آمیلاز، در لوبیا و دانه ها‌ی برنج و گندم یافت می‌شود.

حقایقی درباره لوبیا
لوبیا نام نوعی گیاه است که دارای میوه خوراکی می‌باشد. برگ‌های بیضی شکل و موج دار و سطح پهنک برگ‌ها بسته به گونه‌های مختلف متفاوت هستند. گل‌های این گیاه به شکل خوشه‌ای در رنگ‌های بنفش، زرد و سفید می‌باشند.

رنگ لوبیا‌ها به تنوع آن‌ها بستگی دارد. لوبیای قرمز دارای رنگ قرمز تیره، بافت و پوست براق می‌باشد.

لوبیا‌ها حاوی مواد مغذی بسیاری هستند که یک فنجان خوراک لوبیا پخته شده شامل:
  • ۲۱۹ کالری
  • ۷. ۳۹ گرم کربوهیدرات
  • ۲. ۱۶ گرم پروتئین
  • ۲. ۰ گرم چربی
  • ۵. ۱۶ گرم فیبر
  • ۳۳ درصد فولات
  • ۲۹ درصد آهن
  • ۲۸ درصد منگنز
  • ۲۶ درصد مس
  • ۲۴ درصد فسفر
  • ۲۱ درصد پتاسیم
  • ۲۱ درصد منیزیم
  • ۱۵ درصد تیامین
  • ۱۲ درصد کلسیم
  • ۱۰ درصد روی
  • ۹ درصد ویتامین ب۶
  • ۴ درصد ویتامین ث
  • ۳ درصد سلنیوم

منبع: draxe
ترجمه: وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • غلام ناصری بازیاری ارسالی در

    مطالب جدیدی بود.عالی بود

  • ناشناس ارسالی در

    جمع درصدها از ۱۰۰ بیشتر میشه !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید