از این افراد فاصله بگیرید

از این افراد فاصله بگیرید

این افراد قادر به درک خوبی‌ها و شادی‌ها نیستند. اگر به آن‌ها بگویید که امروز روز بسیار خوبی است حتماً اتفاقی بد را برایتان زنده می‌کنند که بد بودن آن روز را اثبات کنند.

کد خبر : ۵۵۱۳۱
بازدید : ۳۱۶۳۹
فرادید | برخی افراد هستند که حضورشان در کنار ما اجتناب‌ناپذیر است و نیمی توان از آن‌ها فاصله گرفت. این افراد ممکن است ویژگی‌هایی داشته باشند که در دراز مدت به روحیات ما آسیب بزنند.

به گزارش فرادید؛ شما اگر جزو آن دسته افرادی هستید که اصلاً نمی‌خواهید ذره‌ای از شادی و لحظه‌های خوب زندگی‌تان خراب شود سعی کنید از این افراد دوری کنید. تحقیقات نشان داده بودن در کنار این افراد می‌تواند روحیه و شخصیت شما را به شدت تخریب کند.

حالا اگر می‌خواهید روز‌های خوبتان را مکدر نکنید از این افراد فاصله بگیرید.

خودشیفته‌ها
افرادی هستند که شدیداً حس خودبزرگ‌بینی دارند و فکر می‌کنند که دنیا فقط برای آن‌ها می‌چرخد. این افراد موذی و حیله‌گر نیستند و تا حدی آشکار خواسته‌های خود را بیان می‌کنند. گاهی به نظر می‌رسد باید به آن‌ها یادآور شد: «فقط خودت مهم نیستی!»
این افراد فقط خواسته‌های خود را در نظر می‌گیرند و نیاز‌های دیگران اصلاً برایشان مهم نیست. در این رابطه شما دچار احساس یاس و سرخوردگی می‌شوید. آن‌ها چنان انرژی شما را صرف خواسته‌ها و امیال خود می‌کنند که دیگر چیزی برای خودتان باقی نمی‌ماند.
ازاین افراد فاصله بگیرید
منفی‌باف‌ها
این افراد قادر به درک خوبی‌ها و شادی‌ها نیستند. اگر به آن‌ها بگویید که امروز روز بسیار خوبی است حتماً اتفاقی بد را برایتان زنده می‌کنند که بد بودن آن روز را اثبات کنند؛ مثلاً اگر از موفقیت امتحان میان ترم خود خبر دهید، در مقابل از سختی امتحانات نهایی به شما هشدار می‌دهند. آن‌ها از بین برنده شادی هستند. رفت و آمد با این افراد باعث می‌شود دید مثبت شما به زندگی جای خود را به بدبینی و منفی‌بافی دهد. قبل از آنکه متوجه شوید، منفی گرایی در ذهن و روح شما جایگزین شده و همه شادی‌ها برایتان تیره خواهد شد.

آدم‌های سودجو
این افراد ذاتاً خودخواه هستند. اهل دوز و کلک اند که با استفاده از فریب و نیرنگ و بدون توجه به احساسات دیگران آنچه را می‌خواهند به دست می‌آورد. این افراد برای این‌که کارهایشان معنا داشته باشد، دلیل‌تراشی می‌کنند تا رفتارشان را منطقی جلوه بدهند. درعین‌حال زمانی که پای منفعتشان وسط باشد، نقش یک قربانی را ایفا می‌کنند. آدم‌های سودجو از کسانی که مهربان و حساس هستند، سوءاستفاده می‌کنند. آن‌ها ضعیف‌کش و زورگو هستند. هنگامی که آنچه می‌خواهند به دست بیاورند، طرف مقابل را ترک می‌کنند تا خودش به‌تن‌هایی آسیب‌های مالی، احساسی، یا هر آسیب دیگری را درمان کند. آدم‌های سودجو واژه‌ی؛ نه؛ را دوست ندارند. آن‌ها از کسانی که می‌دانند نفعی برایشان دارند، سوءاستفاده می‌کنند.

آدم‌های ملامتگر
ویژگی چنین آدم‌هایی این است که دیگران را قربانی می‌کنند. آن‌ها در مقابل کار‌های خود مسئولیت کمی بر عهده می‌گیرند و انگشت اشاره را به سمت نزدیک‌ترین فرد اطرافشان دراز می‌کنند. آن‌ها عزت‌نفس بسیار پایینی دارند هر کاری که از دستشان بربیاید انجام می‌دهند تا سرزنش را از خودشان دور و به سمت شخص دیگری منحرف کنند. اجازه ندهید این شخص با احساس عدم اطمینانی که نسبت به خود دارد از شما سوءاستفاده کند. هر آدمی اشتباه می‌کند و درست در همین زمان است که شخص ملامتگر طوری برنامه‌ریزی می‌کند که مشکلات بر گردن هرکسی غیر از خودش بیفتد.

آدم‌های همیشه شاکی
برای مقابله با این نوع آدم‌ها بهترین راه گوش دادن به حرف‌هایشان و درخواست روشن شدن موضوع از آن‌ها است. آن‌ها اغلب فکر می‌کنند که شما قصد سرزنش کردن آن‌ها را دارید، اما این تنها راهی است که می‌توانید به طور مؤثر به علت اصلی شکوه و شکایت او برسید. هرگز با شخص شاکی موافقت نکنید. از او عذرخواهی نکنید.
ازاین افراد فاصله بگیرید
شما باید در عین حال که جدی هستید، رفتاری حمایت‌گرانه داشته باشید و اصلاً خودتان را وارد مسئله نکنید. کنار کشیدن از آدم‌های همیشه شاکی باعث می‌شود که آن‌ها بیش از قبل شکوه و شکایت کنند. دست خودشان نیست، فقط به توجه نیاز دارند، نیاز دارند اطمینان حاصل کنند که باقی آدم‌ها نیز با چندین داستان منفی دست و پنجه نرم می‌کنند.
افرادی که همیشه در مورد دیگران قضاوت می‌کنند

همیشه آنچه که برای شما زیبا و دل‌فریب است، به نظر این افراد عجیب و غیرجذاب است. اگر شما نظر جدیدی را جالب بدانید، این افراد آن را به کل اشتباه می‌شمارند. اگر شما سلیقه کسی را ستایش کنید، آن‌ها آن را بد و مایه نگرانی می‌دانند. این افراد همیشه قاضی‌اند و تقریباً مانند منفی گرا‌ها هستند. اگر قسمت اعظم وقت خود را با این‌گونه افراد بگذرانید، طولی نمی‌کشد که شما هم یکی از آن‌ها خواهید شد.

خودرأی‌ها
این افراد نقطه‌ضعف‌های دیگران را پیدا می‌کنند و از این طریق به خواسته‌های خود می‌رسند.تخصص این‌ها کنترل دیگران به نفع خودشان است؛ و ممکن است چنان مهارتی هم داشته باشند که شما اصلاً متوجه کنترل آن‌ها نشوید تا زمانی که دیگر دیر شده است. هدف اصلی این افراد باور‌ها و اعتمادبه‌نفس شما است. آن‌ها همیشه راهی برای اجبار شما به انجام کاری پیدا می‌کنند که لزوماً انجام نمی‌دهید و به این ترتیب شما احساس هویت، اولویت‌های شخصی و توانایی درک واقعیت مسئله را از دست می‌دهید و ناگهان دنیا حول محور خواسته‌ها و اولویت‌های آن‌ها می‌چرخد.

ناامید‌ها
اگر برنامه جدید و بکری داشته باشید، همیشه ناامید‌ها به شما اطمینان می‌دهند که با شکست روبه‌رو خواهید شد؛ و زمانی که موفق می‌شوید، شما را دل‌تنگ و افسرده می‌کنند. اگر رؤیایی در سر داشته باشید، هشدار می‌دهند که رسیدن به آرزویتان غیرممکن است.
این افراد آنچه را که هست باور دارند و نسبت به آنچه که خواهد شد مشکوک و ناامید هستند. معاشرت با این افراد موجب می‌شود اعتماد به نفس خود را به راحتی از دست بدهید.
ازاین افراد فاصله بگیرید
افرادی که صمیمی نمی‌شوند
در کنار این افراد هیچ‌گاه حس صمیمیت و راحتی وجود ندارد اگر داستانی خنده‌دار تعریف کنید آن‌ها فقط لبخندی مؤدبانه تحویل می‌دهند. به خاطر بی‌توجهی آن‌ها، شما غمگین و افسرده می‌شوید. یکی از مهیج‌ترین اتفاقاتی را که برایتان پیش آمده تعریف می‌کنید، اما آن‌ها فقط سر خود را تکان می‌دهند. روابط این دسته افراد مبتنی بر معیار‌های سطحی و بی‌معنی است. زمانی که شما واقعاً به یک دوست نیاز دارید، سراغ این افراد نروید. زمانی که نیازمند انتقادی سازنده هستید، از همانی که هستید تعریف می‌کنند و اگر حمایت بخواهید، شما را محکوم به شکست می‌دانند.

حرمت‌شکن‌ها
این افراد معمولاً در بدترین زمان و به بدترین شکل ممکن حرفی می‌زنند یا کاری انجام می‌دهند؛ که اصلاً انتظار آن را ندارید. شاید این فرد کسی باشد که به او اعتماد کرده‌اید، اما او از این اعتماد سوءاستفاده می‌کند و رازتان را برملا می‌کند. شاید یکی از نزدیکانتان باشد که در کار‌هایی که به او ارتباط ندارد دخالت می‌کند، یا شاید همکاری باشد که رفتاری تحقیرآمیز دارد.
ازاین افراد فاصله بگیرید
افراد پرتوقع
هرگز نمی‌توان این افراد را راضی و خوشحال نگه داشت. آن‌ها قدر شما را نمی‌دانند و خواسته‌هایشان غیرواقعی و نامعمول است؛ همیشه دنبال مقصر جلوه دادن شما هستند و هرگز مسئولیت چیزی را خود قبول نمی‌کنند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    مگه غیر از اینها آدم ديگه ای هم باقی ميمونه؟

  • بابک ارسالی در

    یه دفعه بگو همه. تو ایران آدمی که از لحاظ روحی سالم باشه کمه.

  • ناشناس ارسالی در

    بايدكفش اهنين پوشيد و گشت تا اون 0.1 درصدي كه زير مجموعه ي دسته بندي هاي شما نيستند، يافت!!!!!!!!!!!

  • الف . ز ارسالی در

    پس بايد از خيلي از اطرافيان دوري كرد، چون كم و بيش يكي از اين خصوصياتي كه شمرده شد در دوست و فاميل و همكار وجود داره

  • الف . ز ارسالی در

    پس بايد از خيلي از اطرافيان دوري كرد، چون كم و بيش يكي از اين خصوصياتي كه شمرده شد در دوست و فاميل و همكار وجود داره

  • ناشناس ارسالی در

    با اين اوصاف از تمامي افراد اجتماع بايد فاصله بگيريم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید