ترامپ علیه صنایع خودروسازی چین

ترامپ علیه صنایع خودروسازی چین

ترامپ خاطرنشان ساخته چینی‌ها در به دست آوردن ناعادلانه تکنولوژی‌های آمریکایی دخیل بوده و این موضوع به اقتصاد و امنیت ملی آمریکا آسیب‌زده و عدم توازن تجاری بین دو کشور را عمیق‌تر کرده است.

کد خبر : ۵۸۷۶۶
بازدید : ۱۳۹۱
جنگ تجارت آزاد دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد، زیرا ایالات‌متحده تعرفه ۲۵ درصدی روی محموله‌های چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال می‌کند. این محموله‌ها حاوی تکنولوژی‌های مهم صنعتی هستند.
 ترامپ خاطرنشان ساخته چینی‌ها در به دست آوردن ناعادلانه تکنولوژی‌های آمریکایی دخیل بوده و این موضوع به اقتصاد و امنیت ملی آمریکا آسیب‌زده و عدم توازن تجاری بین دو کشور را عمیق‌تر کرده است.

بیانیه مربوط به این موضوع اوایل روز گذشته توسط کاخ سفید منتشر شد و ترامپ گفت که تجارت بین این دو کشور مدت‌زمان زیادی است که بسیار ناعادلانه بوده است. ترامپ خاطرنشان ساخته چینی‌ها در به دست آوردن ناعادلانه تکنولوژی‌های آمریکایی دخیل بوده و این موضوع به اقتصاد و امنیت ملی آمریکا آسیب‌زده و عدم توازن تجاری بین دو کشور را عمیق‌تر کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تهدید به اعمال تعرفه‌های بیشتر در صورت مقابله به مثل چینی‌ها و تصویب تعرفه‌های بیشتر روی محصولات و کمپانی‌های آمریکایی کرده است. به نظر می‌رسد این موضوع رخ خواهد داد، زیرا رویترز گزارش کرده سخنگوی وزارت خارجه چین به رسانه‌های محلی گفته اگر آمریکا اقدامات یک‌جانبه و محافظتی اتخاذ کند و به اقتصاد چین آسیب برساند ما هم به سرعت واکنش نشان داده و قدم‌های ضروری برای حفاظت از حقوق خود را خواهیم برداشت.
رویترز می‌گوید تعرفه‌های جدید آمریکا از ششم جولای اجرایی خواهد شد و در ابتدا ۸۱۸ محصول ساخت چین را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این تعرفه‌ها تعدادی از شرکت‌ها و صنایع گوناگون از جمله صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. جنرال موتورز و ولوو از جمله خودروسازانی هستند که با این قضیه درگیر خواهند بود، زیرا جنرال موتورز محصولات بیوک انویژن و کادیلاک CT۶ پلاگین هیبرید را از چین به آمریکا صادر می‌کند.
از طرف دیگر ولوو نیز مدل S۶۰ اینسکریپشن را وارد بازار آمریکا می‌کند، اما این یک مشکل حاد نیست، زیرا نسل بعدی این خودرو در کارولینای شمالی ساخته خواهد شد. بلومبرگ با یکی از مقامات جنرال موتورز مصاحبه کرده و سخنگوی شرکت تأیید کرده احتمالاً انویژن تحت تأثیر این تعرفه‌ها خواهد بود. این امر می‌تواند باعث افزایش قیمت ۸ هزار دلاری این کراس اوور لوکس شود.
منبع : پدال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید