در تابستان چطور آرایش کنیم؟

در تابستان چطور آرایش کنیم؟

روش آرایش کردن در فصل گرم تابستان: آب خنک و حتی استفاده از یخ برای شستن صورت همیشه به محکم‌تر شدن پوست و شفافیت و تازگی آن کمک می‌کند. قبل از آرایش کردن یک بار صورت را با آب سرد بشورید و حتما بعد از پاک کردن آرایش هم صورت خود را با آب و مواد مخصوص شستشو دهید.

کد خبر : ۵۹۶۹۵
بازدید : ۱۸۱۹۹
چگونه در تابستان آرایش کنیم
فرادید | ظاهر زیبا برای خانم‌ها یکی از دغدغه‌های همیشگی است. اکثر خانم‌ها دوست دارند زیباتر دیده شوند و سعی می‌کنند خود را به بهترین شکل حفظ کنند. آرایش کردن در خانم‌ها از ابتدای کودکی یکی از لذت‌ها است. دختر بچه‌ها همیشه دوست دارند با وسایل آرایشی مادرشان بازی کنند و معمولا وقت زیادی را درگیر این جور بازی‌ها می‌شوند. گاهی دوست دارند دیگران را آرایش کنند و خیلی وقت‌ها شما می‌بینید که رو به روی عروسک هایشان نشسته اند و آن‌ها را آرایش می‌کنند.

این ویژگی همین طور با دختر بچه‌ها بزرگ می‌شود تا جایی که در بزرگسالی بعضی از خانم‌ها دنبال این کار می‌روند و آرایشگری را به عنوان شغل اصلی انتخاب می‌کنند. کمتر پیش می‌آید دختری به آرایش کردن بی علاقه باشد، در کمترین حالت خانم‌ها در مراسم مهم و مهمانی‌های رسمی حداقل آرایش را خواهند داشت.

حالا بد نیست بدانید آرایش کردن در هر فصل ویژگی‌های خاص خودش را دارد. متناسب با سرما و گرمای هر فصل می‌توانید با تغییر رنگ آرایش جلوه زیباتری به ظاهر خود بدهید.

آب خنک و حتی استفاده از یخ برای شستن صورت همیشه به محکم‌تر شدن پوست و شفافیت و تازگی آن کمک می‌کند. قبل از آرایش کردن یک بار صورت را با آب سرد بشورید و حتما بعد از پاک کردن آرایش هم صورت خود را با آب و مواد مخصوص شستشو دهید.

در همه فصل‌ها استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود، اما در تابستان باید قبل از شروع آرایش حتما ضد آفتاب استفاده کنید. سعی کنید این کار را در تابستان فراموش نکنید. برای انواع پوست‌های چربی که استعداد جوش زدن دارند بهتر است از ضد آفتاب‌های فاقد چربی استفاده شود تا جوش زدن را تشدید نکند و برای انواع دیگر پوست کرم مناسب همان نوع پوست را استفاده کنید. در نظر بگیرید اگر قصد دارید از کرم پودر استفاده کنید نباید ضد آفتاب رنگی بزنید.

بعد از اینکه ضد آفتاب به خوبی جذب پوستتان شد، برای جلوگیری از عرق کردن بهتر است تنها از پنکیک‌های خشک استفاده کنید و بر حسب رنگ پوست آرام‌آرام با پد یا ابر مخصوص آن روی پوست گذاشته و بردارید. هرگز پنکیک را روی پوست نمالید.

پد را روی تمام نقاط پوست مثل بینی و گونه‌ها آرام‌آرام گذاشته تا پوست یکنواخت و یکرنگ شود. سعی کنید در این فصل از کرم پودر‌های بسیار چرب و براق استفاده نکنید. در تابستان که نور آفتاب بیشتر و مستقیم‌تر است، رنگ کرم پودرتان باید متفاوت‌تر باشد. گرمای هوا سرعت تعریق را زیاد می‌کند. برای اینکه بعد از چند ساعت آرایش و کرم پودر روی صورت تان حالت ماسیدن پیدا نکند، کرم‌پودر خود را با سرم‌های فاقد چربی مخلوط کنید بعد به صورت بزنید. برای این کار می‌توانید از سرم‌های احیا کننده استفاده کنید.

معمولاً در فصل تابستان باید از رنگ‌های گرم، ولی ملایم استفاده کنید. البته دقت کنید از لوازم آرایشی استفاده کنید که حتماً دارای ضد آفتاب باشند. منظور از رنگ‌های گرم، رنگ‌های تند نیست.برای آرایش ابرو‌ها از مداد‌های ابروی کاملاً خشک یا سایه‌های ابرو استفاده کرده و کمی به ابرو‌ها فرم دهید. اگر از مداد ابروی چرب استفاده کنید در اثر گرما باعث رنگی شدن اطراف ابرو‌ها شده و آن‌ها را مصنوعی نشان خواهد داد.

برای آرایش چشم‌ها اول کمی ریمل ضد آب فقط به مژه‌های بالایی بزنید که در اثر گرما زیر چشم‌ها و گاهی هم پشت پلک سیاه نشود و آرایشتان به همان تمیزی اول باقی بماند. خط چشم کبود برای زیر و روی چشم در صورتی که باریک باشد انتخاب خوبی است و چهره را با روح و جذاب می‌کند. می‌توانید از سایه خاکستری یا قهوه‌ای ملایم هم استفاده کنید. سایه ملایم، چشم‌ها را بزرگتر نشان می‌دهد. سایه و مداد چشم ارغوانی ملایم را در زیر و پشت چشم امتحان کنید.
اگر خواستید هیچ آرایشی نکنید کشیدن یک خط چشم تیره و ضخیم انتخاب مناسبی است. خط چشم تان را با کمی فاصله از گوشه چشمتان بکشید و نزدیک به انتهای چشمتان قلم را کمی به سمت بالا برده و خط نازکی بکشید. بقیه آرایشتان را ملایم کنید یا اصلا آرایش نکیند تا خط چشمتان جلب توجه کند.

نوبت به گونه‌ها که رسید رژ گونه را به آرامی با برس مخصوص آن روی گونه‌ها زده و باز با پد پنکیک آن را پخش‌کنید تا با مخلوط شدن رنگ رژ گونه و رنگ پوست گونه‌ها طبیعی‌تر به نظر آیند و مرزی ایجاد نشود. اگر دقت کنید در آرایشگاه‌ها وقتی میخواهند رژلب ماندگاری بیشتری داشته باشد از همان پنکیک روی صورت، به لب‌ها هم می‌زنند. شما هم می‌توانمدی در خانه از این روش استفاده کنید. هنگام پنکیک زدن لب‌ها را نیز با پودر پنکیک همرنگ پوست کنید. پس از کشیدن دور لب رنگ مداد را روی لب‌ها پخش‌کنید و سپس از رژ لب که بهتر است از نوع مات و خشک باشد استفاده کنید.

این خط لب شماست که بر روی پنکیک باعث دوام و ماندگاری بیشتر رژ بر روی لب‌ها خواهد شد. هر چند رژ لب شما حتی از نوع براق یا چرب باشد و کم‌کم پاک شود، اما رنگ لب شما به خاطر مداد لب بی‌رنگ و پاک نخواهد شد.یکی از رنگ‌های جذاب برای رژ لب در تابستان رنگ نارنجی است. اما تنها یک رنگ نارنجی برای همه افراد مناسب نیست.

به جای انتخاب اولین رژ لب نارنجی نمونه‌های مختلف نارنجی را امتحان کنید تا رنگی را که با پوست شما هماهنگی بیشتری دارد انتخاب کنید. اگر لب‌هایی که رنگ تند و براق دارند سبک آرایش شما نیست از برق لب‌ها یا رژ لب‌های ملایم استفاده کنید.

در تابستان باید دقت کنید لب هایتان خشک نشود برای اینکار می‌توانید گاهی به جای استفاده از رژ لب از مرطوب کننده‌ها و لیپ استیک‌ها استفاده کنید.در مورد زدن لاک هم باید دقت کنید. تابستان فصلی مناسب برای لاک‌هایی با رنگ‌های تند و چشم‌گیر برق دار و متالیک برای انگشتان دست و پا است. لاک سفید مات و لاک‌های طرح دار نیز همیشه جزو گزینه‌های جالب تابستانی است.

رنگ برنزه و تیره برای پوست در تابستان همیشه مد روز است. قدیم‌ها باید ساعت‌های زیادی در نور آفتاب و کنار استخر و دریا میخوابیدید تا رنگ دلخواهیتان را بگیرید، اما این روز‌ها سریع‌ترین راه برای این کار، دستگاه سولاریوم است. سعی کنید تا حد امکان به جای استفاده از این راه‌های خطرناک از کرم‌های مخصوص و لوازم آرایش براق استفاده کنید.
آرایش مو‌ها هم در تابستان می‌تواند متفاوت باشد. مو‌ها را ترجیحاً جمع کنید و یا از مدل‌های نیمه جمعی که پشت گردن بسته باشد استفاده کنید با این روش تا از گرم شدن و عرق کردن دوری می‌کنید.همیشه باید قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید، اما در تابستان برای این کار دقت بیشتری داشته باشید. برای این‌که صورت خود را دوباره تازه کنید، با پنبه شیرپاک‌کن مخصوص چشم، آرایش چشم و اطراف چشمتان را پاک‌کنید.
بعد صورت خود را با مواد شستشوی مخصوص و آب خنک بشورید. استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید. اطراف چشم خود را مرطوب کرده و آرایش صورت خود را با شیر‌پاک‌کن مخصوص پاک‌کنید. در آخر هم با استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب صورت خود را مرطوب نگه‌دارید.

تجدید آرایش
در تابستان به دلیل گرمی هوا و تعریق زیاد پوست احتمال اینکه آرایش زود به زود خراب شود زیاد است. در این فصل باید حواستان به آرایش صورت تان باشد که اگر خراب شد سریع آن را تجدید کنید. برای این کار کافی است به نکات زیر دقت کنید.

اگر پوست تان چرب است، به آرامی چربی اضافی پوست را با دستمال کاغذی و یا کاغذ‌های جاذب روغن پاک کنید. برای دیرتر چرب شدن پوست، به آرامی کمی پودر مات نگه دارنده آرایشی بر روی قسمت‌های چرب پوست‌تان بزنید. اگر رژ لبتان خراب شد ترمیم نکنید بلکه تمام باقی مانده رژلب‌تان را پاک کنید و دوباره از اول رژ بزنید و آرایش‌تان را تازه کنید. اگر احساس می‌کنید لب هایتان خشک شده اند، یک لایه نازک نرم کننده لب نیز استفاده کنید.

اگر زیر چشم هایتان کمی سیاه به نظر می‌رسند، مقداری کانسیلر اضافی به زیر چشم‌ها بزنید. اگر کرم پودر و یا کانسیلرتان از روی لکه‌ها و جوش‌هایتان پاک شده اند، مقداری کرم پودر و یا کانسیلر روی این قسمت‌ها زده و پخش کنید. مراقب باشید که رژگونه تان خراب نشود.
چگونه در تابستان آرایش کنیم برای آرایش ابرو‌ها از مداد‌های ابروی کاملاً خشک یا سایه‌های ابرو استفاده کنید

اگر سایه چشم‌تان در طول روز خراب شده به آرامی با استفاده از یک دستمال کاغذی و یا دستمال پاک کننده پشت چشم‌هایتان را پاک کنید و دوباره از یک سایه ملایم استفاده کنید. پودر را به تمام پشت چشم‌تان بزنید تا سایه‌ها یک دست شوند و رنگی را که برای متعادل شدن نگاه‌تان نیاز است، اضافه کند.

اگر نیاز است کمی رژ گونه بزنید، اما دقت کنید تنها در صورتی که نیاز است این کار را بکنید چرا که رژگونه به سرعت و به راحتی تمام آرایش را تحت تأثیر خود در می‌آورد.خط چشم را با استفاده از یک سایه چشم پودری تجدید کنید. به ویژه زیر چشم‌ها که ممکن است آرایش پخش شده باشد. از گوشه اسفنج آرایشی‌تان استفاده کنید تا هرگونه خط چشم باقی مانده از قبل را پاک کنید.

اشتباهات آرایشی
تا به حال شده زمانی که آرایش دارید کسی به شما بگوید چقدر خسته اید و یا اینکه چرا چشمهایتان پف دارد و شاید خوب استراحت نکرده اید. در این مواقع ممکن است ایراد از سبک آرایش شما باشد. به این نکات دقت کنید تا شاید آرایش بهتری داشته باشید.

همیشه یک آینه کوچک و دستمال مرطوب آرایشی همراه داشته باشید تا در میانه روز آرایش خود را تجدید کنید. اسپری آب رسان صورت هم گزینه خوبی است. فقط کافی ست آن را روی صورت اسپری کنید تا به سرعت آرایش شما را احیا کند. یادتان باشد حتی اگر هنگام صبح، آرایش صورت فوق العاده خوبی کرده باشید، در پایان روز این آرایش صورت پاک و کم رنگ می‌شود.

نکته مهم در مورد خط لب که باید بدانید این است که رنگ آن نباید از رنگ لب تان تیره‌تر باشد. خط لب تیره تر، خشن است و بخش‌های روشن‌تر دهان را بیش‌تر نشان می‌دهد و در نتیجه به نظر رنگ پریده دیده می‌شوید. دقت کنید حتما خط لب و رژلب شما هم رنگ باشند و قبل از زدن آن، پرایمر لب بزنید تا رژلب یک دست‌تر شود.

همیشه به گونه‌ها یک رنگ شاداب بزنید. رژگونه حالتی طبیعی در صورت ایجاد می‌کند و چهره را شاداب و سرحال نشان می‌دهد.اگر از کانسیلر زیر چشم خیلی روشن یا خیلی تیره استفاده می‌کنید اشتباه است. گاهی اوقات در نور غیر کافی کانسیلر را به صورت می‌زنید بنابراین نمی‌توانید رنگ درستی انتخاب کنید، پس در نور کافی و مناسب کانسیلر زیر چشم را بزنید.
هم چنین می‌توانید به میزان خیلی کم سایه سفید یا کرم هایلایت به گوشه داخلی چشم بزنید تا جلوه بیش تری در چشم‌ها ایجاد کند.حجم زیاد کرم آرایشی صورت شما را به کیک تبدیل می‌کند و ضمنا چروک‌ها را بیشتر نمایان میکند. برای پرهیز از این کار، از اسفنج برای زدن آن استفاده کنید و آن را به اندازه و یک دست به صورت بزنید. به خاطر داشته باشید که ابزار آرایشی خود را مدام تمیز و یا جایگزین کنید.

هر روز صبح علاوه بر مرطوب کننده از سرم آب رسان برای صورت استفاده کنید و به نقاطی که سریع‌تر خشک می‌شوند (مثل ناحیه اطراف سوراخ‌های بینی) دقت ویژه‌ای داشته باشید. اهمیت بیش‌تر به این نقاط باعث می‌شود پوست شما سالم بماند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید