هن تنگ x7، شاسی بلند گمنام چینی

هن تنگ x7، شاسی بلند گمنام چینی

واردکننده هن تنگ هنوز هیچ مجوز ثبت شده ای در سایت رسمی سازمان حمایت جهت پیش فروش هن تنگ ایکس5 و یا ایکس7 ندارد. این در حالی است که طبق برخی شنیده‌ها، واردکننده هن تنگ (Hanteng) تنها حدود 50دستگاه از هر یک از 2مدل را به صورت کاملا وارداتی به کشور آورده و با قیمت‌های 130و 157میلیون تومان در معرض بازدید خریداران در خیابان سهروردی شمالی قرار داده است.

کد خبر : ۶۰۰۰۸
بازدید : ۱۱۳۵۹
فرادید | هن تنگ ( Hanteng ) نام آخرین برند خودروساز چینی با لوگویی مزین به یک اسپ در حال پرش و محصور در یک دایره قرمزرنگ بوده که به ایران پای گذاشته است. چینی‌ها یکی پس از دیگری وارد بازار ایران می‌شوند و بی آنکه سابقه یا اعتبار خاصی را در کارنامه‌شان داشته باشند، تلاش دارند فروش خود را در بازار ایران به سطحی همپای برندهای کره‌ای و ژاپنی برسانند. البته چینی‌ها در انجام این عملیات تنها نیستند و برخی از واردکنندگان ایرانی را هم به عنوان مشاور کنار خود دارند. بر این مبنا یکی از واردکننده‌های خودرو که اخیرا به فاز تولید توجه دارد برند نوپای چینی هان‌تنگ را که در بخش طراحی شباهت بسیاری به هیوندای دارد به ایران آورده است.
واردکننده هنوز هیچ مجوز ثبت شده ای در سایت رسمی سازمان حمایت جهت پیش فروش هن تنگ ایکس5 و یا ایکس7 ندارد. طبق برخی شنیده‌ها، واردکننده تنها حدود 50دستگاه از هر یک از 2مدل را به صورت کاملا وارداتی به کشور آورده و با قیمت‌های 130و 157میلیون تومان در معرض بازدید خریداران در خیابان سهروردی شمالی قرار داده است.
یکی از گالری‌های خودرو در خیابان سهروردی شمالی به مامنی برای عرضه انواع خودروهای گمنام و گران و کم کیفیت هندی و چینی مثل هن تنگ x7 تبدیل شده است

به گزارش فرادید، این برند وضعیت و شرایط فروش عجیبی دارد که توجه به آنها خالی از لطف نیست. برای نمونه این شرکت چینی در فاز اول قصد دارد تنها 100 دستگاه خودروهای شاسی بلند خود را به خریداران ایرانی بفروشد غافل از اینکه چه کسی تعهد می‌دهد خدمات پس از فروش، تامین قطعات و مسائل مختلف این تعداد اندک خودرو چینی ناشناس و گمنام در سال‌ها، ماه‌‌ها و حتی هفته‌های آتی به سرانجام روشنی برسد.
البته آنقدر شرایط بازار خودرو ایران در اینروزها آشفته و مغشوش شده که دیگر مسئله خدمات پس از فروش مدت زیادی از بلوغ از صنعت خودرو چین نمی‌گذرد و هنوز هم هستند برندهای نوپا و جوانی که با انگیزه توفیق در بازار بزرگ این کشور و یا صادرات به مناطق کمتر توسعه یافته جهان، راه خود را می‌گشایند. هن تنگ (Hanteng) آخرین مورد از پرونده قطور چینی های تازه کار در بازار ایران است که با عمری کمتر از 5 سال تلاش دارد در بازار رو به انحصار ایران که ممنوعیت واردات و پیچیدگی های سیاسی آن را در معرض شوک‌های بسیاری قرار داده، موفقیت را تجربه کند. این شرکت که در نخستین نگاه همانند بسیار از اسلاف چینی خود علاقه شدیدی به تقلید از برند کره ای هیوندای دارد، در بخش جلوپنجره مدل X5 کاملا الگوی مدل توسان 2017 را پیاده کرده است.
واردکننده هنوز هیچ مجوز ثبت شده ای در سایت رسمی سازمان حمایت جهت پیش فروش هن تنگ ایکس5 و یا ایکس7 ندارد. طبق برخی شنیده‌ها، واردکننده تنها حدود 50دستگاه از هر یک از 2مدل را به صورت کاملا وارداتی به کشور آورده و با قیمت‌های 130و 157میلیون تومان در معرض بازدید خریداران در خیابان سهروردی شمالی قرار داده است.
هن تنگ x7، شاسی بلند بزرگ چینی

هن تنگ که توسط واردکننده‌ای نه چندان باسابقه به نام عظیم خودرو به کشور وارد می‌شود، قرار است محصولی جدید برای شرکتی باشد که چند وقتی است برنامه تولید و عرضه خودروهای هندی فوتون و ماهیندرا را در پیش گرفته است، حال به سراغ برند چینی «هن تنگ» رفته و در حال حاضر دو مدل از خودروهای این برند را به نام‌های X5 و X7 به بازار عرضه می‌کند. در حالی که پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع شده، مشخص نیست این شرکت چگونه توانسته محصولاتش را پیش فروش کند؟
| بیشتر بخوانید : کوپا تی210؛ هر آنچه باید درباره این شاسی‌بلند چینی بدانید
جالب است که عظیم خودرو هنوز هیچ مجوز ثبت شده ای در سایت رسمی سازمان حمایت جهت پیش فروش هن تنگ X5 و یا X7 ندارد. طبق برخی شنیده‌ها، واردکننده تنها حدود 50دستگاه از هر یک از 2مدل را به صورت کاملا وارداتی به کشور آورده و با قیمت‌های 130و 157میلیون تومان در معرض بازدید خریداران در خیابان سهروردی شمالی قرار داده است. با اینکه خرید چنین محصولات گمنامی ابدا توصیه نمی‌شود، دیدن سطح نازل کیفی این خودروها از نمای نزدیک می‌تواند جالب توجه باشد.
واردکننده این محصول هنوز هیچ مجوز ثبت شده ای در سایت رسمی سازمان حمایت جهت پیش فروش هن تنگ ایکس5 و یا ایکس7 ندارد. طبق برخی شنیده‌ها، واردکننده تنها حدود 50دستگاه از هر یک از 2مدل را به صورت کاملا وارداتی به کشور آورده و با قیمت‌های 130و 157میلیون تومان در معرض بازدید خریداران در خیابان سهروردی شمالی قرار داده است.
هن تنگ x5، شاسی بلند کوچک و 130میلیونی

هن تنگ X5 خودرویی است کراس اوور که از نظر ابعاد با خودروهایی چون هایما S5 و هاوال H2 رقابت می کند. این خودرو به پیشرانه 1.5لیتری توربو مجهز است که توان 154اسب بخار را با گشتاور 215نیوتون متر تولید می کند. گیربکس CVT این خودرو توان آن را چرخ های جلو می رساند و در این خودرو نیز امکانات زیادی دیده می شود. در عین حال هن تنگ ایکس7 خودرویی بزرگتر از برادر دیگرش بوده و به موتور دو لیتری توربو 190اسب بخار با گشتاور 250 نیوتون متر مجهز است. جعبه دنده این خودرو از نوع 6 سرعته دو کلاچه بوده و توان موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. این یعنی سازنده خردسال چینی دو کراس‌اوور کاملا شهری و نه شاسی‌بلند با توان آفرود را وارد بازار ایران کرده و بدون کمترین شناختی قصد دارد محصولاتش را همپای اتومبیل‌های کره‌ای و فرانسوی به فروش رساند.
جالب است که در اولین گام، خریداران کمتر مطلع از ماهیت این برند بهای هن تنگ X7 را تا 188 و قیمت مدل کوچکتر یا X5 را تا بیش از 160میلیون تومان بالا برده‌اند. اقدامی که به نظر نمی‌رسد چندان مبنای عقلانی درستی داشته باشد و بعدا خریداران را با معضلاتی نظیر عدم امکان تعمیر و یا تعویض خودرو روبرو می‌سازد.
۰
نظرات بینندگان
  • saeed ارسالی در

    ماشین های چینی هیچ کدوم بدرد نمی خورن فقط جری خوبه...اینم که معلومه یک کمپانی ناشناس با یه وارد کننده بد نام چه ترکیبی می شن!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید