آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟

آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟

هر فردی ترجیح می‌دهد زیباتر از آنچه که هست، نشان داده شود و این خصوصیت را در خود ارتقا دهد. با گذشت از سال‌های مختلف زندگی و افزایش سن، برخی از علائم مانند چین و چروک پوست روی صورت نمایان می‌شود که تا حدی می‌تواند زیبایی ذاتی را تحت تأثیر قرار دهد.

کد خبر : ۶۰۷۰۱
بازدید : ۳۸۶۲
آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟
هر فردی ترجیح می‌دهد زیباتر از آنچه که هست، نشان داده شود و این خصوصیت را در خود ارتقا دهد. با گذشت از سال‌های مختلف زندگی و افزایش سن، برخی از علائم مانند چین و چروک پوست روی صورت نمایان می‌شود که تا حدی می‌تواند زیبایی ذاتی را تحت تأثیر قرار دهد. البته که برخی از عوامل دیگری به غیر از سن، مانند نور آفتاب، اخم کردن و عادت‌های خنده هم می‌توانند برخی خط و خطوط را روی پوست صورت ایجاد کنند.
تزریق بوتاکس و ژل یک عمل دفاعی است که پوست صورت را در برابر چین و چروک مصون می‌دارد و خصوصاً اگر برای پیشگیری از خطوط پیشانی تزریق شود، حالت تدافعی بیشتری نشان می‌دهد. اما آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟ عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

نتایج مثبت تنها زمانی به درستی خود را نشان می‌دهند که تزریق بوتاکس به روش صحیح انجام شده باشد و عوارض بد ناشی از تزریق نادرست بروز داده نشود. اگر قصد دارید که برای زیبایی بیشتر و جوان‌سازی پوست به سراغ تزریق ژل بوتاکس بروید، بهتر است نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بهترین نتیجه را برای شما بر جای بگذارد.
نکات مهم در مورد بوتاکس
تزریق بوتاکس یکی از روش‌های به دست آوردن جوانی و زیبایی است که نسبت به بسیاری از اعمال جراحی هزینه کمتری دارد، بی‌خطر است و به سرعت و به راحتی در مطب پزشک انجام می‌شود. آنچه در مورد بوتاکس اهمیت دارد این است که ظاهر فرد بعد از تزریق، همچنان طبیعی به نظر برسد و چهره‌ای سرد و بی‌احساس نداشته باشد.
آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟
قبل از آنکه قرار ملاقات خود را با پزشک تنظیم کنید، باید چند نکته مهم را در مورد تزریق بوتاکس و ژل مورد توجه قرار دهید. پزشکی را پیدا کنید که دارای بورد تخصصی زیبایی باشد و سپس برای مشاوره وقت بگیرید. این روز‌ها در بسیاری از مطب‌های پزشکی حتی منشی و دستیاران پزشکان هم اقدام به تزریق بوتاکس می‌کنند، ولی این به آن معنی نیست که آن‌ها حتماً به خوبی آموزش دیده‌اند و همه جنبه‌های تزریق و درمان را یاد گرفته‌اند. شما حتماً برای تزریق پزشک به مطبی بروید که پزشک متخصص این عمل را بر روی صورت شما انجام دهد.

اگر پزشک متخصص خانم است، صورت او را به خوبی بررسی کنید. اگر متوجه شدید که خودش تزریق ژل بوتاکس را انجام نداده است، دلیلش را جویا شوید. ولی اگر دیدید که خود پزشک هم این زیبایی را به صورتش اضافه کرده است، دقت کنید که تا چه حد طبیعی به نظر می‌رسد. بسیاری از پزشکان زیبایی بسیاری از روش‌های درمانی چین و چروک و همچنین دیگر عمل‌های زیبایی را روی صورت خودشان انجام می‌دهند تا افراد بیشتری را به این کار ترغیب کنند.

آنچه در مورد طبیعی بودن بوتاکس مهم است، این است که لکه و کبودی را روی پوست بر جای نگذارد، حالت ابرو‌ها را به میزان زیادی دچار تغییر نکند و پوست صورت را به گونه‌ای تحت تأثیر قرار ندهد که قادر به بروز هیچ یک از احساس شادی، غم و خشم نباشید. مسلماً بررسی هر چه بیشتر عوارض بوتاکس برای افرادی که دفعه اول می‌خواهند به سراغ آن بروند، حساسیت بیشتری دارد.
بوتاکس چیست؟
بوتاکس نوعی سم بوتولینوم نوع A. است که باعث شل شدن ماهیچه و عضلات صورت می‌گردد. این سم که نوعی پروتئین است، توسط نوعی باکتری تولید می‌شود. بوتاکس موجب می‌شود خطوط و چروک‌های صورت از بین بروند. این ماده همچنین تا حدی از ایجاد چین و چروک‌های جدید هم جلوگیری می‌کند. تزریق بوتاکس برای برخی از حالت و میمیک‌های صورت مانند اخم و لبخند بسیار کاربردی است، از عمیق‌تر شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و حتی موجب می‌شود این خطوط ناپدید شوند.

تزریق بوتاکس در بینی چنانچه با دقت و مهارت پزشک انجام گیرد می‌تواند تا حد کمی باعث تغییر فرم بینی گردد. تزریق بوتاکس ابرو هم می‌تواند فرم و شکل ابرو را تغییر دهد.
آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟
آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟
برخی از علائم رایجی که بعد از تزریق بوتاکس دیده می‌شود قرمزی پوست، تورم، التهاب و احساس سنگینی یا ناراحتی در نقطه تزریق سوزن است. حتی گاهی ایجاد کبودی در پوست‌های حساس در نقاط تزریق بوتاکس در صورت به دلیل وارد شدن سوزن به پوست ایجاد می‌شود که بعد از گذشت چند روز تا یک هفته درمان می‌شود.
آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟
توصیه می‌شود برای پیشگیری از عوارض تزریق بوتاکس به پیشانی، بعد از انجام کامل تزریق، محل را با کیسه یخ سرد کنید. قبل از تزریق بوتاکس در پیشانی و سایر قسمت‌های صورت، از پماد بی‌حسی استفاده کنید تا درد را کاهش دهد.

بهتر است در جواب این سؤال که آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد بگوییم که به غیر از عوارض گفته شده، در صورتی که تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص، با دز اشتباه، در نقطه غیر صحیح از صورت و یا در محیط‌های غیر بهداشتی انجام شود، می‌تواند عوارض حاد و وخیمی را بر جای بگذارد. ولی در صورت رعایت همه موارد، استفاده از بوتاکس خطری ندارد.

هر سؤالی دارید یا مسئله‌ای نگرانتان می‌کند، از پزشک خود بپرسید. حتی بعد از تزریق بوتاکس هم اگر حس کردید چیزی از حالت معمول خارج شده است، با دکتر تماس بگیرید. افتادگی پلک بعد از بوتاکس نشان از تزریق نادرست و عوارضی است که به دلایل مختلف روی می‌دهد و باید سریعاً اطلاع داده شود.

بعد از انجام بوتاکس پزشکان اعلام می‌کنند که در مدت یک تا دو هفته چین و چروک و خطوط عمیق صورت شروع به محو شدن می‌کند و نتیجه مورد انتظار بعد از این مدت زمان نمایان می‌شود. به همین علت است که بسیاری از پزشکان حدود دو هفته تا یک ماه بعد از تزریق بوتاکس، وقت ترمیم را برای شما تنظیم می‌کنند تا اگر نقطه‌ای از پوست هنوز نیاز به تزریق بوتاکس دارد، آن را اعمال کنند. اگر بعد از این مدت تغییری در صورت خود حس نکردید، مواد استفاده شده نامرغوب بوده است.

تزریق بوتاکس اگر با ماده استاندارد و مناسب انجام شود، می‌تواند آثاری را بر روی صورت باقی بگذارد که در حد اعمال زیبایی و لیفت صورت برای شما رضایت‌بخش باشد و بدون اینکه زخم یا دوران نقاهتی باقی بگذارد، چین و چروک را از بین می‌برد. آنچه در مورد بوتاکس باید ذکر شود، مدت زمان محدود بروز آن است. با توجه به نوع بوتاکس معمولاً نتایج مورد انتظار بین ۳ تا ۸ ماه باقی می‌ماند و بعد از این زمان نیازمند تزریق مجدد است.
تزریق بوتاکس لب
یکی از دیگر عمل‌های زیبایی که البته به صورت سر پایی و در حد تزریق انجام می‌شود، تزریق فیلر لب است. آنچه در این تزریق به بافت لب وارد می‌شود، پرکننده‌ای از هیالورونیک اسید است. البته تزریق بوتاکس لب هم در میزان کم و مشخص می‌تواند باعث برجستگی و زیبایی بیشتر چهره شود، ولی بسیار مهم است که به صورت اصولی و صحیح انجام شود و بسیاری مواقع در ترکیب با فیلر‌ها انجام می‌شود.
آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟
با این عمل خط و خطوط روی لب از بین می‌رود و لب برجسته‌تر به نظر می‌رسد. باید بدانید و نتایج مختلفی هم بر جای می‌گذارند. فیلر باعث پرکنندگی بافت لب و حجم دهی لب می‌شود و آن را برجسته‌تر می‌کند، ولی بوتاکس ماهیچه‌های اطراف دهان را شل می‌کند و لب را بیرون‌تر می‌برد و بدون اینکه حجمی واقعی به آن اضافه کرده باشد، لب برجسته به نظر می‌رسد.

بوتاکس فقط مختص خانم‌ها نیست بلکه بسیاری از آقایان که دارای چروک عمیق روی پیشانی و یا خط خنده هستند هم می‌توانند برای تزریق بوتاکس اقدام کنند. بسیاری از افراد در مورد سن برای تزریق بوتاکس دچار تردید هستند. می‌تواتیم بگوییم که این عمل بهتر است در سنین بالای ۲۵ سال انجام شود. در سنین جوانی هم در صورتی به سراغ ژل بوتاکس بروید که تزریق بوتاکس خط خنده و تزریق بوتاکس خط اخم، جوانی شما را تحت تأثیر قرار داده باشد.

گفته می‌شود به جز از بین بردن چروک صورت، برای درمان سردرد، برخی اسپاسم‌های عضلانی مانند گرفتگی گردن هم می‌توان از بوتاکس استفاده کرد. همچنین یکی دیگر از کاربرد‌های آن، تزریق بوتاکس در کف دست و تزریق بوتاکس زیر بغل برای جلوگیری از عرق کردن زیاد از حد است.

بهتر است خانم‌های باردار، افراد زیر ۱۸ سال، افرادی که دارای بیماری‌های عصبی مانند ام اس هستند، از تزریق بوتاکس اجتناب کنند. اگر از دارو‌های رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، برای تزریق بوتاکس با پزشک خود مشورت کنید، چون ممکن است مجبور شوید چند روز قبل از انجام بوتاکس، برای جلوگیری از خونریزی احتمالی مصرف دارو را قطع کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید