محاکمه یکی از اعضای باند یاکوزا

محاکمه یکی از اعضای باند یاکوزا

۲۸ آذر سال ۹۴ در شهر ناگویای ژاپن جنایت خونینی رخ داد که قربانی آن پسرجوانی بود که در درگیری با چند جوان ایرانی به قتل رسید.

کد خبر : ۶۱۹۵۱
بازدید : ۱۸۹۸
معصومه مرادپور | نخستین جلسه محاکمه یکی از اعضای باند یاکوزا که درجریان درگیری در کشور ژاپن پسر ۲۸ ساله‌ای را به قتل رسانده بود صبح دیروز برگزار شد. براساس اوراق این پرونده، ۲۸ آذر سال ۹۴ در شهر ناگویای ژاپن جنایت خونینی رخ داد که قربانی آن پسرجوانی بود که در درگیری با چند جوان ایرانی به قتل رسید.
محاکمه یکی از اعضای باند یاکوزا
برادر مقتول که در ژاپن حضور داشت خیلی زود ماجرا را به خانواده‌اش در ایران اطلاع داد و آن‌ها به طرح شکایت پرداختند. کارآگاهان جنایی در تحقیقات دریافتند مقتول شش سال پیش برای کار به کشور ژاپن رفته و در آنجا با دختری ژاپنی ازدواج کرده و اقامت آن کشور را گرفته بود.
میثم ۲۸ ساله که دارای پسری سه ساله بود در درگیری با شش شرورمعروف به یاکوزا با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. خیلی زود پلیس ژاپن با بازسازی صحنه جرمی که اتفاق افتاده بود و پیگیری‌های گسترده چهارعامل این جنایت را در ژاپن دستگیرکردند. دو نفر دیگر از آن‌ها فراری بودند که تحقیقات پلیس ژاپن نشان می‌داد یکی از متهمان به کشور ایتالیا و دیگری به ایران فرار کرده است.

هماهنگی‌های لازم با پلیس بین‌الملل انجام و متهمی که در کشور ایتالیا مخفی شده بود دستگیر و تحویل پلیس ژاپن شد. متهم اصلی نیز جوانی به نام رسول بود که در نهایت در مخفیگاهی در شمال ایران (رامسر) دستگیر شد.

رسول مدعی شد که درگیری به‌خاطر اختلاف حساب میلیاردی آن‌ها با مقتول رخ داده است. در حالی که تصاویر دوربین مداربسته ارتکاب قتل به دست رسول را ثابت می‌کرد، اما متهم همچنان منکر جنایت بود تا اینکه قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران برای رسول به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر کرده و پرونده صبح دیروز درشعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی و با حضور دو مستشار مورد رسیدگی قرار گرفت. ضمن اینکه متهمان دیگر این پرونده مدتی قبل در دادگاه ژاپن محاکمه و به ۳ تا ۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

درابتدای جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را بیان کرد سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار قصاص متهم شدند.

متهم در آخرین دفاع خود به قضات گفت: اولیای دم مرا قاتل می‌دانند، چون به دیگر متهم‌ها دسترسی ندارند و آن‌ها در ژاپن و در زندان توکیو بازداشت هستند. برای همین مرا عامل جنایت معرفی کرده‌اند حتی از دیگر دوستانشان خواستند که علیه من شهادت دهند، اما من قاتل نیستم. پس از پایان اظهارات متهم، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید