آخرین پیش‌بینی از برندگان اسکار ۲۰۱۹

آخرین پیش‌بینی از برندگان اسکار ۲۰۱۹

اگر به این اصل توجه کنیم باید شانسی هم برای دو فیلم سیاسی اسکار امسال یعنی «معاون» و «بلک کلنزمن» در نظر بگیریم. «معاون» به کارگردانی آدام مک‌کی که تکلیفش مشخص است و زندگی دیک چنی معروف را به تصویر می‌کشد در سوی دیگر، اما «بلک کلنزمن» قرار دارد که به کارگردانی اسپایک لی به موضوع داغ نژادپرستی می‌پردازد. موضوعی داغ که برخی حتی حاضرند برای جلب توجه از آن سوءاستفاده کنند!

کد خبر : ۶۸۲۳۶
بازدید : ۱۴۶۶
فردا حدود ساعت ۴ صبح به وقت ایران مراسم اسکار در سالن معروف دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود. این نخستین دوره از مراسم جایزه آکادمی است که در آن شرط‌بندی روی برندگان جوایز، آزاد است. پیش از این نیز رسانه‌ها و دوستداران سینما تمایل داشتند تا پیش از برگزاری مراسم، نزدیک‌ترین پیش‌بینی‌ها از برندگان تندیس اسکار را منتشر کنند حالا با آزاد شدن شرط‌بندی بر سر برندگان این ولع بیشتر نیز شده و تلاش‌ها برای ارائه یک پیش‌بینی نزدیک به واقع، به اوج رسیده است.

با این حال به روال معمول، نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم، تب و تاب پیش‌بینی‌ها را هم بالا می‌برد. در تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها از برندگان اسکار، فیلم سینمایی «رما» به کارگردانی آلفونسو کوارون فیلمساز مکزیکی همچنان پیشتاز است.
به گفته ریچارد برودی منتقد فیلم نیویورکر؛ اسکار هنوز مهم‌ترین جایزه سینمایی جهان و آرزوی تمام بزرگان سینما است. اگر تهیه‌کنندگان باور نداشتند که اسکار برای فیلمشان مفید است و اگر بازیگران و تکنیسین‌ها از تاثیر اسکار بر پیشرفت کارشان مطمئن نبودند هیچ‌کدام ۶ماه از زندگیشان را صرف کمپین برای جایزه و شرکت در فرش قرمز‌ها و نشست‌های خبری نمی‌کردند.
خبرگزاری خبرآنلاین در این باره نوشته اسکار تاثیرگذار است همانطور که فعالیت حرفه‌ای مارتین اسکورسیزی را پس از فیلم «از دست رفته» احیا کرد و بازیگرانی مثل ماهرشالا علی، وایولا دیویس و بری لارسن را در ردیف نخست ستاره‌های هالیوود قرار داد.
نمونه‌هایی از این دست بسیار است و امسال هم نودویکمین دوره اسکار برگزار می‌شود. در چند سال اخیر آکادمی علوم و هنر‌های سینما به دلیل ترکیب اعضایش که اغلب از مردان پا به سن گذاشته سفیدپوست تشکیل می‌شد تحت فشار بود و سعی کرد با پذیرفتن هنرمندان رنگین پوست و افزایش تعداد زنان از فشار‌ها بکاهد. همین تغییر در بدنه آکادمی نه خیلی زیاد، اما باعث می‌شود که برندگان اسکار هم شکل و شمایل تازه‌ای پیدا کنند.

«رما» مکزیکی محبوب
آخرین پیش‌بینی از برندگان اسکار ۲۰۱۹
در مراسم اسکار امسال دو فیلم «رما» و «سوگلی» هر کدام با نامزدی در ۱۰ شاخه بیشترین شانس را در مقایسه با سایر فیلم‌ها دارند.
«رما» به کارگردانی آلفونسو کوارون برای نتفلیکس ساخته شد و نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت. این فیلم از ابتدا تحسین منتقدان را برانگیخت و با شیر طلایی ونیز پا به رقابت سخت فصل جوایز سینمایی گذاشت.
این فیلم پس از آن البته برای واجد شرایط رقابت اسکار شدن اکران محدودی داشت و البته به غیر از اسکار در جوایز بسیاری از جمله گلدن گلوب و بفتا خوش درخشید.

«سوگلی» هم اثری است که توجه منتقدان و کارشناسان را جلب کرده است. داستان این فیلم به کارگردانی یورگوس لانتیموس در اوایل قرن هجدهم می‌گذرد یعنی زمانی که انگلستان با فرانسه در جنگ به سر می‌برد.
آخرین پیش‌بینی از برندگان اسکار ۲۰۱۹
ملکه «آن» ضعیف تخت سلطنت را اشغال و بهترین دوستش سارا چرچیل به جای او به امور حکومتی رسیدگی می‌کند. تا اینکه یک خدمتکار جدید به نام ابیگل توجه سارا را به خود جلب می‌کند و او را زیر پرو بالش می‌گیرد. ابیگل فرصتی پیدا می‌کند تا به ریشه اشرافی خود بازگردد اما...
فیلم «کتاب سبز» به کارگردانی پیتر فارلی هم یکی دیگر از رقبای «رما» است.
این فیلم در ژانر کمدی-درام ساخته شده و داستان از جایی آغاز می‌شود که تونی لیپ که یک محافظ ایتالیایی - آمریکایی از برانکس به حساب می‌آید، به‌عنوان یک راننده برای به مقصد رساندن شخصیت دکتر دان شیرلی که یک پیانیست آفریقایی - آمریکایی چیره‌دست است در تور کنسرت او استخدام می‌شود.

تاثیر سیاست بر اسکار
زیاد شنیده‌ایم که اسکار سیاسی است و جوایز را به فیلم‌هایی می‌دهد که بر جریان‌های سیاسی روز سوار می‌شوند. البته بیراه هم نیست و اعضای آکادمی هم مثل باقی جامعه تحت تاثیر سیاست‌ها و بحث‌های داغ روز قرار می‌گیرند.
اگر به این اصل توجه کنیم باید شانسی هم برای دو فیلم سیاسی اسکار امسال یعنی «معاون» و «بلک کلنزمن» در نظر بگیریم.
«معاون» به کارگردانی آدام مک‌کی که تکلیفش مشخص است و زندگی دیک چنی معروف را به تصویر می‌کشد.
آخرین پیش‌بینی از برندگان اسکار ۲۰۱۹
سوی دیگر، اما «بلک کلنزمن» قرار دارد که به کارگردانی اسپایک لی به موضوع داغ نژادپرستی می‌پردازد. موضوعی داغ که برخی حتی حاضرند برای جلب توجه از آن سوءاستفاده کنند!
آخرین پیش‌بینی از برندگان اسکار ۲۰۱۹

شانس‌های اصلی برای جوایز اصلی
شانس اصلی بهترین فیلم به باور اکثر منتقدان و کارشناسان سینما «رما» ساخته آلفونسو کوارون مکزیکی است؛ و در شاخه بهترین بازیگر مرد رقابت نفسگیری در جریان است و رامی مالک برنده جایزه گلدن‌گلوب و انجمن بازیگران آمریکا به خاطر بازی در فیلم «راپسودی بوهمی» پیشتاز است.
کریستین بیل بازیگر فیلم «معاون» هم یکی دیگر از بازیگرانی است که از او به‌عنوان برنده بهترین بازیگر مرد نام می‌برند.
البته در این میان برخی برای بردلی کوپر به خاطر بازی در «ستاره‌ای متولد می‌شود» هم شانس بالایی قائل هستند. در شاخه بهترین بازیگر زن منتقدان گلن کلوز بازیگر برنده جایزه گلدن گلوب به خاطر بازی در فیلم «همسر» را شانس اصلی دریافت اسکار می‌دانند.
البته او در این مسیر رقیب قدرتمندی مثل اولیویا کلمن دارد که جایزه بهترین بازیگر زن یک کمدی یا موزیکال گلدن گلوب را گرفت و بفتای انگلیسی را هم از آن خود کرد.

جایزه بهترین کارگردان هم به باور کارشناسان به آلفونسو کوارون به خاطر کارگردانی فیلم «رما» خواهد رسید. او در این بخش یکه‌تاز و به احتمال بسیار برنده اسکار است. او تا اینجای کار تمام جوایز کارگردانی را درو کرده است. از گلدن گلوب گرفته تا انجمن کارگردانان آمریکا.
در بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی اغلب کارشناسان فیلمنامه «سوگلی» نوشته دبورا دیویس را پیشتاز و برنده جایزه می‌دانند هر چند که جایزه گلدن گلوب را «کتاب سبز» از آن خود کرده باشد. در رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی هم فیلمنامه فیلم «بلک کلنزمن» نوشته اسپایک لی؛ دیوید رابینویتز، چارلی واتچتل و کوین ویلموت پیشتاز است.
در رشته بهترین فیلمبرداری هم آلفونسو کوارون به خاطر فیلمبرداری «رما» شانس اصلی دریافت جایزه است. البته این‌ها همه گمانه‌زنی است و باید منتظر ماند و در بامداد دوشنبه ششم اسفند به تماشای مراسم اسکار نشست و دید که همای سعادت سینما بر شانه چه کسی خواهد نشست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید