سریال "بینوایان" دوباره ساخته می‌شود

سریال "بینوایان" دوباره ساخته می‌شود

نسخه جدیدی از رمان ماندگار «بینوایان» تبدیل به سریال شده و در شبکه نمایش خانگی قابل تماشا است.

کد خبر : ۶۹۹۱۳
بازدید : ۲۵۸۵
سریال
راستش خود ویکتور هوگو هم فکر نمی‌کرد که رمان «بینوایان» او تا این حد دستمایه‌ی تئاتر و آثار هنری دیگر شود. رمان او برداشتی رمانتیک از یک دوره‌ی تاریخی در فرانسه بود و به موضوع شورش‌ها در سال ۱۸۱۵ و اوج‌گیری آن در ۱۸۳۲ می‌پردازد.
مهم‌ترین نکته این است که هوگو با وجود نمایندگی در مجلس فرانسه با جوان‌های مبارز همدلی کرد و اگرچه برخی صفحات رمان او را سوزاندند، اما او با نگاهی رمانتیک از آن‌ها تجلیل کرد. «بینوایان» او با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد؛ طرفدارانی در سراسر جهان یافت، اما منتقدان سرسختی مثل فلوبر هم داشت.

بعد گذشت یک قرن معلوم شد که داستان ژان والژان محبوب‌تر از آن است که از خاطره‌ها برود یا کنار گذاشته شود. نمایش‌های متعددی از آن روی صحنه فیلم رفت و کمی بعد، نوآوری در اجرای آن باعث شد که به‌شکل موزیکال هم روی صحنه برود و از روی آن فیلم هم ساخته بشود.
می‌دانید که تلویزیون خود ما دو دهه قبل، سریال «بینوایان» را روی آنتن برد. ولی این روز‌ها یک نسخه‌ی تازه از آن به وسیله‌ی بی‌بی‌سی استودیو تولید شده؛ سریالی که فصل اول آن شش قسمت بوده و اندرو دیویس یکی از کهنه‌کار‌های تولید سریال در انگلستان آن را طراحی کرده است.
منبع: سازندگی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید